סגור

המעסיקים בארה"ב מודאגים: העבודה מרחוק תימשך עוד שנתיים, והעובדים לא ירצו לחזור למשרד

חברות רבות שדרשו מעובדיהן לשוב למשרד, ובהן אפל, שברון, וולס פארגו, אמזון ופייסבוק, דחו את מועד החזרה שוב, חלקן לתחילת השנה הבאה. אחד מהמעסיקים: "החשש העיקרי שלי הוא איבוד הטאלנטים. המרחק גורם לניתוק, וכך קל יותר לעזוב"

על רקע הדחייה בחזרת עובדים למשרדים עקב גל הקורונה הנוכחי, כמה חברות שוקלות אפשרות חדשה: המשרדים עשויים להיסגר לתקופה של עד שנתיים. אולם לפי כתבה שהתפרסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", הרעיון מעלה חשש בקרב מנהלים, שככל שאנשים יישארו יותר בבית, יהיה יותר קשה להחזירם לבסוף למשרד.


עובדים רבים פיתחו לעצמם סדר יום חדש במהלך המגפה, החליפו את זמן הנסיעה היומית בזמן לכושר גופני, וקבעו לעצמם שעות שמוקדשות לעבודה. אפילו עובדים שפעם התלוננו על הצורך לעשות את עבודתם מחוץ למשרד שינו את דעתם ולמדו לאהוב את הגמישות והיצרנות של החיים בבית ב-18 החודשים האחרונים.

2 צפייה בגלריה
עבודה מהבית דן אנד ברדסטריט
עבודה מהבית דן אנד ברדסטריט
עבודה מהבית
(צילום: canva)

סקרים מראים שההתלהבות מעבודה מרחוק רק גברה ככל שהמגפה התמשכה. "אם זה נמשך לרגע, קל לאנשים לחזור לדרכיהם הישנות. אבל כאן לא מדובר ברגע", אמר פאט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, שחברתו הרוויחה מהמעבר לעבודה מהבית. הוא חוזה שעבודה היברידית תמשיך להיות הנורמה בשנים הבאות. "אין מזה דרך חזרה", הוא אמר.
מועד החזרה למשרד נדחה שוב ושוב. ביום חמישי אמרה אפל לעובדיה שהחזרה המתוכננת שלה למשרדים תידחה לפחות עד ינואר. גם חברות כמו שברון וולס פארגו דחו את החזרה למשרדים שתוכננה לספטמבר, וחברות כמו אמזון ופייסבוק דחו אותה לתחילת השנה הבאה. ליפט אמרה שתקרא לעובדים חזרה למשרדיה בסן פרנסיסקו בפברואר, כ-23 חודשים לאחר שמשרדיה נסגרו לראשונה.

2 צפייה בגלריה
פט גלסינגר מנכ"ל אינטל הנכנס
פט גלסינגר מנכ"ל אינטל הנכנס
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל

חברת פרודנשיאל פייננשל דחתה את החזרה למשרדים מספטמבר לאוקטובר לכל המוקדם, אם כי רוב פלזון, סגן יו"ר החברה, אמר שהתאריך הזה עוד עשוי להשתנות. פרודנשיאל מתכננת לאפשר מודל מעורב של נוכחות במשרד ועבודה מרחוק ברגע שהמשרדים בארצות הברית ייפתחו שוב. אך ככל שאנשים נשארים יותר בבית, פלזון חושש מכך שהעובדים יחושו מנותקים. "החשש העיקרי שלי הוא איבוד הטאלנטים. ככל שאנשים מתנתקים מהארגונים שלהם, יותר קל להם לקבל החלטה לעזוב וללכת למקום אחר".