סגור

משפט האופיואידים בניו יורק: כל חברות התרופות הגיעו להסדר - חוץ מטבע

טבע נותרה הנאשמת היחידה בתביעה שמנהלת מדינת ניו יורק בקשר לחלקה במשבר האופיואידים. לפי דיווח ברויטרס, חברת AbbVie השייכת לאלרג'ן הגיעה להסדר לפני נאומי הסיכום ובמסגרתו תשלם 200 מיליון דולר. ביולי הסכימו חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון ושלוש חברות ההפצה הגדולות במדינה לשלם 26 מיליארד דולר ליישב את אחת התביעות שהוגשה נגדן

חברת התרופות טבע נותרה הנאשמת היחידה בתביעה שמנהלת מדינת ניו יורק בקשר לחלקה במשבר האופיואידים. בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי המשפט, המתנהל כבר למעלה מחמישה חודשים נמצא בשלבים האחרונים, אך חברת AbbVie השייכת לאלרג'ן הגיעה להסדר לפני נאומי הסיכום ובמסגרתו תשלם 200 מיליון דולר.

לטיטה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק חשפה אתמול (ד') את פרטי ההסכם והודיעה כי מעל 150 מיליון דולר ישמשו לתיקון הנזקים שנגמו בשל ההתמכרות לאופיואידים. מאלרג'ן נמסר בתגובה כי הם שמחים שהצליחו להגיע להסדר.
החברות הואשמו כי טקטיקות השיווק שלהן עודדו את ההתמכרות למשככי הכאבים.

1 צפייה בגלריה
תרופה משככי כאבים אופיואידים אוקסיקונטין פרדו פארמה
תרופה משככי כאבים אופיואידים אוקסיקונטין פרדו פארמה
משככי כאבים
(צילום: AP)

עורך הדין המייצג את טבע במשפט, הארווי ברטל אמר למושבעים בנאום הסיכום שלו כי התובעים לא הציגו שום עדויות התומכות בהאשמות שהשיווק של טבע וחברות הבת שלה השפיע בצורה לא הולמת על רופאים לרשום יותר מרשמים לאופיואידים. "התובעים לא הציגו ולו מרשם אחד ובטח שלא מספר גבוה של מרשמים לתרופות של טבע בניו יורק ובמחוזות נסאו וסופולוק שלא היה צריך לרשום", אמר. עוד הוא טען כי העלייה במרשמים של תרופות אופיואידים בשנות ה-2000 נבעה משינוי בנהלי הרפואה ואושרה על ידי הרגולטורים שעודדו טיפול אגרסיבי יותר בכאבים. נאומי הסיכום של התובעים מתוכננים להמשך השבוע או תחילת השבוע הבא.
התביעה הזו בניו יורק היא אחת מיותר מ-3,300 תביעות שהוגשו ברחבי ארה"ב נגד חברות התרופות המואשמות שהסתירו את מידת ההתמכרות לתרופות ונגד המפיצות ובתי המרקחת שהתעלמו מהאזהרות. ביולי הסכימו חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון ושלוש חברות ההפצה הגדולות במדינה לשלם 26 מיליארד דולר ליישב את אחת התביעות שהוגשה נגדן.
מעל 100 אלף אנשים מתו באה"ב ממנת יתר של תרופות ב-12 החודשים עד אפריל 2021, כך לפי נתוני המרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC).