סגור

טלטלה ב-CNN: המגיש כריס קואומו הושעה מתפקידו

מגיש הרצועה הפופולרית ברשת החדשות האמריקנית CNN, הושעה מתפקידו לזמן בלתי מוגבל, בשל מעורבותו בפרשת ההטרדות המיניות של אחיו, אנדרו קאומו, מושל מדינת ניו יורק לשעבר - וניסיונותיו לסייע לאחיו בניקוי שמו

כריס קואומו, מגיש הרצועה המצליחה ביותר ברשת החדשות האמריקנית CNN, הושעה בעקבות קשריו לאחיו, מושל מדינת ניו יורק לשעבר, אנדרו קואומו, ומעורבותו בפרשת ההטרדות המיניות שהביאה לסיום דרכו הפוליטית. מסמכים חדשים שהתקבלו בנוגע לפעילותו של העיתונאי הוותיק לטובת אחיו הביאו להשעייה פתאומית של תוכניתו Chris Cuomo Primetime לתקופה בלתי מוגבלת.
בעבר דווח על תרומתו של כריס קואומו למאבק ההישרדות של אחיו הבכור בצל ההאשמות על התנהגות בלתי הולמת והטרדות מיניות של נשים שעבדו עבורו. עם זאת, מכיוון שלא היה ברור עד כמה היה העיתונאי המוערך מעורב בענייני אחיו, הוא נותר בתפקידו וקיבל גיבוי מהנהלת רשת CNN כל עוד לא עסק בענייני הפרשה. אך מסמכים חדשים שנחשפו על ידי התובעת הראשית של ניו יורק לטישיה ג'יימס ביום שני חשפו כי כריס היה בקשר ישיר עם העוזרת האישית של אנדרו ונרתם למאמץ לנקות את שמו. על פי החשד, מליסה דה-רוסה שהועסקה על ידי מושל מדינת ניו יורק התכתבה עם כריס וביקשה את עזרתו באיתור מקורות מידע ובבירור על תחקירו של העיתונאי רונאן פארו.
2 צפייה בגלריה
כריס קואומו CNN
כריס קואומו CNN
כריס קואומו
(צילום: AP)
בצל הגילויים החדשים, החליטו כאמור ברשת CNN להשעות את תוכניתו של כריס קואומו בן ה-51 לאלתר ולזמן בלתי מוגבל. לפנות בוקר (ד') נמתחה הרצועה המקדימה של אנדרסון קופר לאורך שעתיים (במקום שעה בודדת) כדי למלא את החלל ברצף השידורים. על פי הדיווחים, צוות עורכי התוכנית של קואומו הופתע לגלות על כך ברגע האחרון בעודם מתכוננים לשידור. המגיש אנדרסון קופר וצוותו גם הם לא עודכנו בנוגע לשינויים בלוח השידורים עד לרגע האחרון. יש לציין כי לאחרונה רשמה Chris Cuomo Primetime שפל חסר תקדים בנתוני הצפייה שלה מאז הושקה ב-2018. רייטינג מוערך של 684 אלף איש בממוצע לשבוע הראשון של חודש נובמבר היה הנמוך בתולדותיה. בשיאה רשמה התוכנית רייטינג של 1.137 מיליון צופים. לא מן הנמנע שהידרדרות זאת תרמה להחלטה של ראשי CNN.
2 צפייה בגלריה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו
מושל ניו יורק אנדרו קואומו
אנדרו קואומו
(AFP)
"משרד התובעת הראשית של ניו יורק שחרר תמלילים וראיות ביום שני ששפכו אור חדש על מעורבותו של כריס קואומו בהגנה על אחיו", אמר דובר CNN, "המסמכים, שלא הוצגו בפנינו לפני פרסומם לציבור, מעלים שאלות רציניות. כשכריס הודה בפנינו שהוא הציע עצות לצוות של אחיו, הוא עבר על הכללים ואנחנו הודינו בכך באופן פומבי. לצד זאת, הכרנו בעמדה המיוחדת שבה הוא נמצא והבנו את הצורך לשים את משפחתו לפני עבודתו. עם זאת, המסמכים הללו מצביעים על מעורבות ברמה גבוהה יותר במאמץ של אחיו, יותר מאשר ידענו בעבר. כתוצאה מכך, השענו את כריס לזמן בלתי מוגבל עד להערכה מחודשת שלנו".