בובות מטילות ביצי זהב: היצרנית של לבובו מצפה לזינוק של 350% ברווחים
פופ מארט, החברה הסינית שאחראית לבובות הפופולריות מעריכה כי עבור ששת החודשים הראשונים של השנה יירשם זינוק של 350% בהכנסות מ-128.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שווי החברה הנסחרת בבורסת הונג קונג עומד על יותר מ-40 מיליון דולר והיא מפעילה כיום יותר מ-2,000 מכונות אוטומטיות וחנויות ברחבי העולם
פופ מארט, החברה הסינית מאחורי טרנד הלבובו, מעריכה כי הפופולריות הגדלה של הבובת תוביל לזינוק של 350% ברווחים שלה בששת החודשים הראשונים של השנה, זאת לאחר שההכנסות עבור התקופה קפצו פי יותר מ-3. עבור התקופה המקבילה בשנה שעברה דיווחה החברה על צמיחה של 93.3% ברווחים ל-128.4 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-62% לסביבות 640 מיליון דולר. שווי השוק של החברה עומד כעת על יותר מ-40 מיליון דולר.
בובות השדונים עם האוזניים המחודדות עפות מהמדפים, זאת לאחר שאומצו על ידי מפורסמות כמו, ליסה מבלאקפינק, קים קרדשיאן וריהאנה. בחלק מהחנויות אף עצרו את המכירות בשל הביקוש הרב שיצר עומסים.
מספר גורמים אחראיים להצלחה הזו. ביניהם הטקטיקה של "אריזות אטומות", שאימצו בפופ מארט. פירוש הדבר כי לא ניתן לדעת מה נמצא בתוך האריזה עד שלא פותחים אותה. החברה גם חתמה על שותפויות עם מותגים בינלאומיים כמו קוקה קולה, שעזרו להעלות את הפרופיל שלה ברחבי העולם.
הבובות הושקו ב-2019 ועזרו לחברה להפוך לקמעונאית מרכזית, שמפעילה כיום יותר מ-2,000 מכונות אוטומטיות וחנויות ברחבי העולם, ביניהן כ-40 חנויות בארה"ב ובסביבות 400 בסין. החברה הונפקה בבורסת הונג קונג ב-2020, והשווי שלה זינק בקרוב ל-600% רק בשנה האחרונה. המכירות מחוץ לסין ייצגו ב-2024 כמעט 40% מכלל ההכנסות שלה. כך, ביוני דווח כי המכירות בארה"ב עלו ב-5,000% לעומת השנה שעברה, כך לפי הערכות מחברת המחקר M Science.
הטירוף סביב הבובות, שעולות לרוב כ-10 דולר, יצר שוק משני משגשג שבו הן נמכרות בכמה מאות דולרים ליחידה. הפופולריות יצרה גם גל של זיופים. כך, הרשויות בסין החרימו בחודש שעבר יותר מ-46 אלף בובות מזוייפות.
במקביל לזינוק בהכנסות, מייסד פופ מארט וונג נינג הפך לאדם העשירי העשיר ביותר בסין, ובגיל 38 הונו עומד על 22.1 מיליארד דלר לאחר שזינק פי 4 בתוך שנה.































