סגור

פאוצ'י: אלה הסיבות שבגללן צריך לחסן גם ילדים

יועץ הקורונה של הבית הלבן מודאג בין השאר מהאי ודאות לגבי השפעות הקורונה בטווח הארוך; לדבריו, "יותר ילדים מתו מקוביד 19 מאשר משפעת"

ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הקורונה הבכיר של הבית הלבן, נשא השבוע הרצאה מקוונת בבית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון ובה הסביר מדוע לדעתו יש לחסן לקורונה גם ילדים. כך מדווחת CNBC.

"אני סבור שיש לחסן גם ילדים לקורונה, ויש לכך כמה סיבות", אמר פאוצ'י.
ראשית, לדבריו, ילדים מפיצים את הנגיף במהירות, בעיקר כשמדובר בווריאנט דלתא - על רקע החזרה לבתי הספר.
פאוצ'י ציין כי בדרום ארה"ב המצב מדאיג במיוחד , כאשר היחידות לטיפול נמרץ בפלורידה, טקסס, ג'ורג'יה ומיסיסיפי נמצאות בקיבולת מלאה; רופאים ואפידמיולוגים חוששים כי הזינוק במספר החולי הקורונה המאושפזים יהיה חד יותר - אלא אם ילדים יחוסנו ובתי הספר יחייבו אותם לעטות מסיכה.

1 צפייה בגלריה
יועץ הבריאות של הבית הלבן ד"ר אנתוני פאוצ'י
יועץ הבריאות של הבית הלבן ד"ר אנתוני פאוצ'י
אנתוני פאוצ'י
(צילום: אם סי טי)

סיבה נוספת שבעטיה יש לחסן ילדים, לפי פאוצ'י, היא חומרת המחלה. "יש הרבה ילדים שמאושפזים כעת בבתי החולים", הוא אמר. "על אף שהמחלה שלהם לא קשה כמו זו של המבוגרים, יותר ילדים מתו מקורונה מאשר משפעת".
בנוסף לכך, לדבריו, "אנחנו לא יודעים מהן ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה".
"מהסיבות האלה - הפצת הנגיף, חומרת המחלה והאי ודאות לגבי השפעות הנגיף בטווח הארוך - אני סבור שיש לחסן לקורונה גם את הילדים", ציין פאוצ'י.
הרשויות בבריטניה לא המליצו עד כה על מתן חיסונים לקורונה לילדים בני 12-15 - בניגוד לרשויות בארה"ב, קנדה, סין, יפן, סינגפור, ישראל ומדינות רבות באירופה. הן נימקו את החלטתן בכך ש"התועלת השולית מחיסון ילדים תהיה קטנה יחסית".