סגור
מחאה פרו פלסטינית ב אוניברסיטת קולומביה ניו יורק
מחאה פרו פלסטינית באוניברסיטת קולומביה ניו יורק. נעצרו מעל 200 איש (צילום: Julia Wu / AFP)

מעל 2,300 עצורים בהפגנות ב־40 קמפוסים

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, המעצרים בגל המחאות באוניברסיטאות בארה"ב התרחשו ביותר מ־40 קמפוסים ב־25 מדינות, מניו יורק ועד קליפורניה. מלבד סטודנטים נכללו גם אנשי צוות ומשתתפים מהחוץ

מאז עליית המדרגה שנרשמה ב־18 באפריל, הוביל גל המחאות באוניברסיטאות בארצות הברית למעצרם של יותר מ־2,300 אנשים — על כך דיווח ה"ניו יורק טיימס". המעצרים התרחשו ביותר מ־40 קמפוסים ב־25 מדינות, מניו יורק ועד קליפורניה, וכלל מלבד סטודנטים גם אנשי צוות ומשתתפים מהחוץ.
אחד המוקדים המרכזיים היה בקמפוס של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) שם נעצרו בשבוע שעבר לפחות 200 מפגינים, זאת לאחר שהמשטרה נקראה לפרק את מאהל המחאה שהקימו. באוניברסיטת קולומביה, שגם היא עמדה בלב ההתרחשויות האחרונות, נעצרו לפי הדיווחים מעל 200 אנשים, כאשר באופן גורף, המחאות בקמפוסים בניו יורק הסתכמו במספר גבוה יחסית של עצורים. כך, בסיטי קולג' דווח על 173 עצורים ובסטייט יוניברסיטי נעצרו 133.
ברקע ההסלמה, באוניברסיטת ניו סקול בניו יורק הודיעו ביום שישי על מעבר ללימודים מקוונים, זאת בעקבות מחאות שהסתכמו במעצרם של 43 אנשים. בהנהלה ביקשו את עזרת המשטרה לאחר שהמוחים פלשו לבניין המרכזי והקימו מאהל שמנע כניסה למעונות. "היינו סובלניים לחופש הביטוי, כל עוד הסטודנטים לא הפריעו למשימה החינוכית שלנו", מסרה הנשיאה הזמנית דונה שאלאלה. "המוחים סרבו לאפשר כניסה, מה שלא הותיר ברירה אלא להגן על הזכות של הסטודנטים להיכנס למעונות, לכיתות, לספריות ולקפטריה", סיכמה.