סגור

מחנק תשלומים: פייפאל מפסיקה את שירותיה ברוסיה

חברת התשלומים מצטרפת במהלך זה לחברות פיננסיות וטכנולוגיות רבות; סמסונג, יצרנית הסלולאר המובילה במדינה, הודיעה כי תפסיק את המשלוחים אליה לנוכח בפלישה לאוקראינה

חברת התשלומים פייפאל (PayPal) הפסיקה את שירותיה ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. בכך היא הצטרפה לחברות פיננסיות וטכנולוגיות רבות נוספות שהכריזו בימים האחרונים על השעיית הפעילות שלהן במדינה.


"תחת הנסיבות הנוכחיות, אנחנו משעים את השירותים של פייפאל ברוסיה", מסר נשיא ומנכ"ל החברה דן שולמן. הוא הוסיף שהחברה "עומדת לצד הקהילה הבינלאומית ומגנה את התקיפה הצבאית האלימה של רוסיה באוקראינה".

1 צפייה בגלריה
פייפאל
פייפאל
פייפאל
(גטי)

דובר של החברה מסר כי בפייפאל ימשיכו לתמוך במשיכות כסף "למשך תקופה מסוימת, ותבטיח שהמאזנים בחשבונות (של הלקוחות) מאוזנים ובהתאם לחוקים ולרגולציות".
בפייפאל הפסיקו לקבל לקוחות חדשים ברוסיה כבר ביום רביעי. ביום שישי מסרה החברה כי "מאז החלה הפלישה", היא סייעה לגייס מעל 150 מיליון דולר לארגוני צדקה התומכים באוקראינה.
השעיית הפעילות של פייפאל ברוסיה חלה על כלי העברת הכספים של החברה, Xoom. גם היריבות Wise ו-Remitly השעו מוקדם יותר השבוע את הפעילות ברוסיה.
בתוך כך, בסמסונג הודיעו גם כן כי יפסיקו משלוחים של המוצרים לרוסיה "בשל ההתפתחויות הגיאופוליטיות הנוכחיות", כך לפי הודעת החברה. סמסונג היא יצרנית הסמארטפונים המובילה ברוסיה וחולשת על נתח שוק של 30%, כשאחריה מדורגות שיאומי (23%) ואפל (13%), כך לפי חברת המחקר קאונטרפוינט ריסרץ'. אפל כבר הודיעה על הפסקת המכירות במדינה. סמסונג מוכרת גם מוליכים למחצה ומגוון של מוצרי אלקטרוניקה ברוסיה.