סגור

אפל מצטרפת לסנקציות: מפסיקה למכור את מוצריה ברוסיה

במקביל הודיעה ענקית הטכנולוגיה כי תסיר את האפליקציות של אתרי החדשות הרוסיים RT ניוז וספטוניק ניוז מהאפסטור ברחבי העולם, מלבד ברוסיה, וכן תגביל את שירות אפל פיי

אפל הודיעה הערב כי תקפיא את מכירות מוצריה ברוסיה, בעקבות הפלישה לאוקראינה.
לפי דיווח ב-CNBC, כל מוצרי אפל באתר הרוסי שלה מסומנים כ"לא במלאי".
ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום כי במקביל תסיר את האפליקציות של אתרי החדשות הרוסיים RT ניוז וספטוניק ניוז מהאפסטור ברחבי העולם, מלבד ברוסיה.

1 צפייה בגלריה
טים קוק מנכ"ל אפל 11.10.20
טים קוק מנכ"ל אפל 11.10.20
מנכ"ל אפל טים קוק
(צילום: בלומברג)

דובר אפל מסר כי "נקטנו כמה צעדים בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה. עצרנו את מכירת כל המוצרים ברוסיה. הגבלנו את פעילות אפל פיי ושירותים נוספים. האפליקציות של RT ניוז וספוטניק ניוז אינן זמינות מחוץ לרוסיה. והשבתנו את פיצ'רים במפות שלנו של אוקראינה, כאמצעי בטיחות".
אפל מצטרפת בכך לחברות נוספות שנקטו צעדים נגד רוסיה. כך למשל ענקית המחשבים דל ונייקי הודיעו גם הן על הפסקת המכירות במדינה, וענקית האנרגיה BP מכרה את אחזקותיה (20%) ברוסנפט.
בסוף השבוע אמר סגן ראש ממשלת אוקראינה כי ביקש ממנכ"ל אפל טים קוק להפסיק לעשות עסקים עם רוסיה ואזרחיה, זאת בין היתר על ידי חסימת הגישה מהמדינה לאפסטור. מיכאילו פיידורוב, המשמש גם כשר לתקשורת דיגיטלית של אוקראינה, צייץ כי שלח מכתב המפציר בקוק לתמוך במדינה, לאור המתקפה עליה מצד רוסיה.
ביום חמישי צייץ קוק כי הוא "מאוד מודאג מהמצב באוקראינה. אנחנו עושים כל מה שאפשר עבור עובדינו, ונתמוך במאמצים ההומניטריים המקומיים".