סגור
צבא טייוואן מתאמן
צבא טייוואן מתאמן (צילום: Nurphoto | Nurphoto | Getty Images)

ארה"ב תמכור לטייוואן מערכות שליטה ובקרה ב-300 מיליון דולר

משרד החוץ האמריקאי אישר את העסקה, שאמורה לצאת לפועל בעוד כחודש, כחלק מהמאמצים לסייע להגנתה של המדינה המאוימת באופן קבוע על ידי סין

משרד החוץ האמריקאי אישר מכירת ציוד שליטה ובקרה טקטי לטייוואן בשווי 300 מיליון דולר, זאת כחלק מהמאמצים לסייע להגנה של המדינה המאוימת באופן קבוע על ידי סין, כך לפי דיווח באתר CNBC.
ארה"ב מחויבת לפי חוק לספק לטייוואן אמצעי הגנה, זאת לנוכח העובדה שסין ממשיכה לטעון ריבונות על האי. בהתאם, מכירות הנשק מהוות את אחד הגורמים למתיחות הגוברת בין סין לארה"ב. לפי הודעת הפנטגון, המכירה הנוכחית נועדה עבור יכולות השליטה, הבקרה, התקשורת והמחשבים – המוגדרים כיכולות C4 - של טייוואן. הסיוע אמור לאפשר למדינה "להתמודד מול איומים נוכחיים ועתידיים באמצעות הגברת המוכנות התפקודית", ולשמור על יכולות C4 הקיימות שמאפשרות זרימה בטוחה של מידע טקטי.
ממשרד ההגנה הטייוואני הוסיפו כי המכירה תעזור לשמור על היעילות של מערכות הפיקוד והשליטה כך שיוכלו לשפר את המוכנות בשדה הקרב. "הפעילות הצבאית התכופה של הקומוניסטים הסיניים בסביבות טייוואן מהווים איום רציני עבורנו", נמסר. עוד הוסיפו כי להערכתם העסקה תצא לפועל בתוך חודש. הקונגרס האמריקאי יעודכן בעניין, וההערכה היא כי יאשר את העסקה. זוהי עסקת הנשק ה-12 במספר שמארגן ממשל ביידן לטייוואן.
בטייוואן מתלוננים כבר קרוב לארבע שנים על פעילות צבאית מוגברת של סין בסמוך לאי. היום (שבת) טענו במשרד ההגנה כי זיהו 9 מטוסים צבאיים של סין ב-24 השעות האחרונות לאחר שחצו את מיצרי טייוואן, שנחשבים לגבול לא רשמי בין שתי המדינות.