סגור
מטה ניוז קורפ ניו יורק רופרט מרדוק פוקס ניוז
מטה ניוז קורפ האחראית על עסקי הדפוס של מרדוק (צילום: AP)

לאחר קרוב לעשור: מרדוק שוקל שוב למזג בין ניוז קורפ ופוקס

איל התקשורת בן ה-91 פיצל את האימפריה העסקית שלו ב-2013, והפך את ניוז קורפ לאחראית על עסקי הדפוס ואת פוקס המאה ה-21 לאחראית על עסקי הבידור והטלוויזיה. לאחר שמכר את רוב נכסי הקולנוע והטלוויזיה לדיסני ב-2019, הוא שוקל לאחד בין שתי החברות, בעיקר כדי לקצץ בעלויות

איל התקשורת רופרט מרדוק החל בהליך שעשוי להוביל לאיחוד מחדש של ניוז קורפ ופוקס, המרכיבים את אימפריית התקשורת שלו, זאת קרוב לעשור לאחר שפיצל את החברה.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בשתי החברות כבר הקימו ועדות מיוחדות לבדוק את ההצעות של איחוד פוטנציאלי. אם העסקה אכן תצא לפועל, היא תעניק למרדוק שליטה גדולה יותר על נכסי המדיה שלו ותסייע לחברות לקצץ בעלויות, זאת בתקופה שבה חברות המדיה מתמודדות עם שיעורי הצמיחה הנמוכים ביותר זה עשורים בהכנסות מפרסום.
מרדוק פיצל ב-2013 את האימפריה שלו, והפך את ניוז קורפ לאחראית על עסקי הדפוס, בעוד נכסי הבידור והטלוויזיה הוצבו תחת פוקס המאה ה-21. באותו הזמן הוא טען שהאחזקות הנרחבות שלו הפכו להיות "יותר ויותר מורכבות", כך שמבנה בעלות חדש יפשט את הפעילות. הפיצול גם הגן על נכסי הבידור של פוקס מהשלכות פיננסיות אפשריות בעקבות שערוריית הפריצה לטלפונים שהתגלתה בצהובון "ניוז אוף דה וורלד", שגם היה בבעלותו.
ההנחה באותו הזמן היתה שפירוד החברות יספק בהמשך יותר שווי לבעלי המניות, כך לפי אדם שהיה מעורה בנושא. החזון הזה התגשם כשפוקס מכרה את מרבית נכסי הקולנוע והטלוויזיה שלה לוולט דיסני ב-71 מיליארד דולר ב-2019. המכירה של פוקס הותירה בידי מרדוק בעיקר את ערוצי החדשות והספורט.
אולם מאז החלו גם שירותי סטרימינג כמו אלו של אמזון ואפל להתחרות על זכויות שידורי הספורט. כך למשל פוקס חתמה לאחרונה על חוזה ארוך טווח המאפשר לה להמשיך ולשדר את משחקי הפוטבול של ימי ראשון, אך היא נאלצה לוותר על הזכויות למשחקי יום חמישי לטובתה של אמזון.
האיחוד מחדש של שתי החברות אמור לסייע להן להתמודד בצורה טובה יותר עם התחרות בשוק. ההכנסות המשולבות שלהן יעמדו על סביבות 24 מיליארד דולר.
מרדוק (91) מחזיק בקרוב לאחזקות שליטה בשתי החברות. בנו לאכלן הוא היו"ר והמנכ"ל של פוקס. נכון לסגירת השוק ביום שישי, שווי השוק של ניוז קורפ עמד על 9.31 מיליארד דולר ושל פוקס על 16.84 מיליארד דולר, כך לפי הנתונים שאספו בחברת Refinitiv.