הממשלה אישרה: 20 מיליון שקל בשנה להמשך סבסוד הטיסות לאילת
התוכנית שהחלה באפריל 2024 ומאפשרת לתושבי אילת וחבל אילות לטוס לנתב"ג בכרטיס של 99 שקל בלבד תימשך בשנים 2026-2027. בנוסף, יוארך שירות השאטל בין נתב"ג לתל אביב. ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "קו נתב"ג-אילת הוא מקור החמצן של תושבי העיר"
במטרה לסייע לחבר את אילת למרכז, משרדי התחבורה, האוצר ועיריית אילת קידמו החל מאפריל 2024 יוזמה לסבסוד טיסות לתושבי אילת וחבל אילות, במסגרתה כרטיס לכיוון אחד עלה לתושבים רק 99 שקל. לאחר בחינת היוזמה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה הוחלט להמשיכה והיום (ה') אישרה הממשלה תקציב להמשך הפעילות על סך 20 מיליון שקל לשנה, זאת עבור השנים 2027-2026 ,להפעלת מכרז לטיסות מוגברות על קו נתב"ג-רמון. בנוסף, הוחלט להאריך את שירותי השאטל בין נתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב.
"על אף שקיימות טיסות בין נמל תעופה רמון ונמל תעופה בן גוריון, טיסות בשעות מסוימות הנדרשות בעיקר לתושבי העיר אילת והאזור לא מספיק מבוקשות על ידי הציבור הרחב להפעלה קבועה וסדירה על מנת להסתמך בהן על תנאי השוק, זאת לאור העובדה שתושבי האזור מהווים חלק קטן יחסית (עד כ-15%) מכלל הטסים לאילת וממנה המורכבים בעיקר מתושבים מחוץ לעיר המגיעים לרוב למטרות נופש, כך שפעמים רבות תושבי אילת והסביבה אינם יכולים להגיע מספיק מוקדם למרכז על מנת לבצע את תכניותיהם, ואינם יכולים לשוב לבתיהם בשעה סבירה בסוף היום", לשון ההחלטה.
"קו נתב"ג-אילת הוא מקור החמצן של תושבי העיר" אמר ראש עיריית אילת, אלי לנקרי שכבר שנים נלחם על מנת לתגבר את קווי הטיסה של אילת למרכז :"המשך סבסוד הטיסות על ידי משרד האוצר לצד הגדלת התקציב המאפשרת את הסדרת תדירות וקביעות הטיסות שמוביל משרד התחבורה הם בשורות משמעותיות לאילת וצעד חשוב ואחראי של המדינה".































