סגור
מרכז הפצה של שיין Shein במדינת אינדיאנה בארה"ב
מרכז הפצה של Shein במדינת אינדיאנה בארה"ב (צילום: AJ Mast/Bloomberg)

לקראת הגדלת המכסים: Shein מייקרת מוצרים בארה"ב עד 377%

ענקית האופנה המהירה העלתה משמעותית מחירים של מגוון מוצרים רחב ימים ספורים לפני כניסת תעריפי המכס החדשים על חבילות קטנות מסין. המחיר הממוצע ל-100 המוצרים המובילים בקטגוריית יופי ובריאות עלה ב-51%, ומחירם של חלק מהפריטים יותר מהכפיל את עצמו

ענקית האופנה המהירה Shein העלתה את מחירי מוצריה בארה"ב, החל משמלות ועד כלי מטבח, לקראת המכסים הצפויים על חבילות קטנות, סימן מוקדם להשפעה האפשרית של מלחמת הסחר על צרכנים אמריקאים. רוב העלאות המחירים בארה"ב התרחשו שלשום (יום ו'). ההתייקרויות היו משמעותיות יותר בקטגוריות מסוימות לעומת אחרות, לפי נתונים שריכז אתר בלומברג. הקפיצות הגדולות ביותר נצפו בקרב הפריטים הפופולריים ביותר בקטגוריות יופי ובריאות, בית ומטבח, צעצועים ומשחקים ובגדי נשים.
המחיר הממוצע ל-100 המוצרים המובילים בקטגוריית יופי ובריאות עלה מיום חמישי ב-51%, ומחירם של כמה פריטים יותר מהכפיל את עצמו. עבור מוצרי בית ומטבח וצעצועים, הזינוק הממוצע היה מעל ל-30%, והנתון המוביל הוא עלייה דרמטית של 377% במחיר של סט 10 מגבות מטבח. בבגדי נשים העלייה הייתה 8%.
פלטפורמות קניות מקוונות כמו Shein ו-Temu ניצבות בפני מכס של 120% על רבים ממוצריהן בעקבות החלטת הממשל האמריקאי לבטל את פטור ה"דה מינימיס" לחבילות קטנות מסין היבשתית והונג קונג. יצואנים בשנים האחרונות ניצלו את הפטור, שאפשר לסחורות בשווי של פחות מ-800 דולר להיכנס לארה"ב ללא מכסים או היטלי מכס. וושינגטון גם תעלה את האגרה לפריט דואר על סחורות שייכנסו אחרי 2 במאי ל-100 דולר ואף גבוה מכך אחרי 1 ביוני.
ב-21 באפריל אמר טראמפ בפוסט במדיה חברתית כי "כמעט שאין אינפלציה" בזכות ירידת מחירי האנרגיה והמזון. אך העלאת המחירים של Shein משקפת את המאמצים של קמעונאים מקוונים סיניים להעביר לפחות חלק מעלויות הייבוא הנוספות לצרכנים האמריקאים. עוד בפברואר, בניסיון להתגונן מפני מדיניות המכסים של טראמפ, הציעה Shein תמריצים לחלק מספקיה הסיניים להקמה של יכולת ייצור בווייטנאם. Temu ביקשה ממפעלים סיניים לשלוח את מוצריהם בכמויות גדולות ישירות למחסנים אמריקאים, תוך אימוץ מה שכינתה מסגרת "חצי-משמורת".
במרץ ובתחילת אפריל חוו Shein ו-Temu התאוששות מסוימת במכירות, עקב אגירה של צרכנים אמריקאים שרכשו הכל, ממברשות איפור ועד מכשירי חשמל ביתיים, לפני כניסת העלאות המחירים לתוקף בעקבות המכסים, כך לפי נתוני בלומברג. שתי החברות הודיעו בתחילת החודש כי יעלו את המחירים בארה"ב. באופן כללי, המחירים בארה"ב עלו ביומיים ביותר מ-10% עבור מוצרי Shein מה-24 ל-26 באפריל על סמך עגלת קניות לדוגמה שמילא בלומברג עם 50 פריטים ממגוון קטגוריות. בתקופה זו שבעה מתוך 50 הפריטים שנדגמו הוסרו מהמכירה בארה"ב ואינם נכללים בחישוב. לעומת זאת, מחירי Shein בבריטניה נשארו ברובם ללא שינוי ואף פריט לא הוסר.
רוב התאמות המחירים הוחלו אומנם ביום שישי, אך חלק מהמוצרים כבר התייקרו קודם לכן. המחירים לעשרות מוצרים מובילים בקטגוריית בגדי נשים ב-Shein עלו ב-22 באפריל, מה שהעלה את המחיר הממוצע ל-100 המוצרים המובילים בקטגוריה ל-9.06 דולר, מ-8.68 דולר, עלייה של יותר מ-4%.