סגור
הכלכלן הראשי של הבנק המרכזי של אנגליה יו פיל
הכלכלן הראשי של הבנק המרכזי באנגליה יו פיל. מנסים למצוא את האיזון בין חזרה ליעד האינפלציה לצורך שלא לפגוע בכלכלה יותר מדי (בלומברג)

הכלכלן הראשי של הבנק האנגלי: השווקים הלכו רחוק מדי עם ציפיות הריבית

פיל יו אמר בראיון לבלומברג כי ה-BOE נותר מחויב ליעד האינפלציה שהציב לעצמו, אך באותה נשימה בטוח כי השווקים תמחרו גבוה מדי את הריבית הצפויה: "אנחנו לא חושבים שהריבית צריכה לעלות גבוה כל כך כדי שנצליח להשתלט על האינפלציה"

הבנק המרכזי של אנגליה נותר מחויב ל"יעד המפתח" שהגדיר להורדת האינפלציה, אך מקווה שהשווקים "יעגנו מחדש" את הציפיות שלהם באשר לשיעורי הריבית, כך אמר היום (ו') ל"בלומברג" הכלכלן הראשי של הבנק יו פיל.
אתמול העלה הבנק המרכזי האנגלי את שיעור הריבית ב-0.75%, העלייה הגדולה ביותר שלו מאז 1989, והזהיר ממיתון ממושך, בעודו מנסה למתן את ציפיות השוק להידוק נוסף של המדיניות המוניטרית האגרסיבית.
הבנק של אנגליה הציב לעצמו יעד אינפלציה של 2ֵֵ%, אך עליות המחירים הגיעו לשיא של 10.1% בספטמבר, והן צפויות להמשיך לעלות ברבעון הרביעי. "אנחנו צריכים להעלות את הריבית ולהדק את המדיניות המוניטרית כדי לעמוד ביעדנו", אמר פיל. לדבריו, "העובדה שהיו הפרעות בשווקים לא הרתיעה אותנו או הסיטה אותנו מיעד המפתח לטווח הבינוני שלנו ושל הוועדה למדיניות מוניטרית".
פיל רמז שהתנודתיות האחרונה בכלכלת בריטניה, שבאה לידי ביטוי בפאניקה בשוק המט"ח והאג"ח - ונוצרה על רקע התוכנית הכלכלית של ליז טראס - עיוותה את ציפיות השווקים לגבי העלאות הריבית העתידיות של הבנק. "אנחנו לא חושבים ששיעורי הריבית צריכים לעלות גבוה כמו שהשוק מתמחר, בדיוק כיוון שזה יביא להאטה גדולה מהדרוש בכלכלה, על מנת להשתלט על האינפלציה", הדגיש פיל.
הבנק מצפה כעת שהמיתון הכלכלי שהחל במחצית השנייה של 2022 יימשך עד אמצע 2024, במה שצפוי להיות פרק הזמן הארוך ביותר של התכווצות רצופה של התמ"ג הבריטי, מאז החל התיעוד בנושא. "מה שאנחנו מנסים לעשות, ואנחנו תמיד מנסים לעשות זאת, הוא למצוא את האיזון בין מה שיחזיר אותנו חזרה ליעד אינפלציה של 2%, מבלי ליצור בעיות לא נחוצות במישור הריאלי של הכלכלה".