סגור

נשיא סין: "אנו חייבים לדאוג לחלוקה מחדש של העושר בארצנו"

לדבריו, "חיוני לפקח באופן הגיוני על הכנסות גבוהות במיוחד, ולעודד אנשים וחברות עם הכנסות גבוהות להחזיר יותר לחברה. שי ג'ינפינג טען כי הצורך ב"שגשוג משותף" בקרב כל תושבי סין הוא קריטי כדי לשמר את השלטון ולהפוך את הסין ל"מדינה מפותחת לגמרי וחזקה" עד 2049

נשיא סין שי ג'ינפינג הגביר את הלחץ המופעל על עשירי המדינה והתחייב לפעול לחלוקה מחדש של ההון.
סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, דווחה כי שי אמר בוועדה לעניינים כלכליים ופיננסים כי הממשלה חייבת להקים מערכת לחלוקה מחדש של העושר למען "ההגינות החברתית". לדבריו, "חיוני לפקח באופן הגיוני על הכנסות גבוהות במיוחד, ולעודד אנשים וחברות עם הכנסות גבוהות להחזיר יותר לחברה".
עם זאת, לא נחשפו פרטים רבים לגבי האופן בו שי מתכנן ליישם את התוכנית. בשינחואה העריכו כי ייתכן והממשלה תטיל מסים על העשירים.
2 צפייה בגלריה
נשיא סין שי ג'ינפינג נואם מסך ענק בייג'ינג
נשיא סין שי ג'ינפינג נואם מסך ענק בייג'ינג
נשיא סין שי ג'ינפינג נואם על גבי מסך ענק במרכז בייג'ינג
(צילום: AP)
שי טען כי הצורך ב"שגשוג משותף" בקרב כל תושבי סין הוא קריטי כדי לשמר את השלטון ולהפוך את הסין ל"מדינה מפותחת לגמרי וחזקה" עד 2049 – השנה בה יציינו 100 שנים לכינונה של הרפובליקה העממית של סין.
"שגשוג משותף הוא השגשוג של כל האנשים", אמר שי בפגישה הנערכת אחת לכמה חודשים לקביעת המדיניות הכלכלית. "לא השגשוג של אנשים מעטים בלבד".
אולם, התפתחות הסקטור הפרטי במדינה הובילה לכך שהון רב נצבר בידי מעטים בלבד. ב-2019, מספר העשירים בסין אף עקף לראשונה את מספר האמריקאים העשירים, ובמקביל הפערים בין העשירים והעניים רק העמיק. שי עצמו הודה בנאומו כי המפלגה "אפשרה לחלק מהאנשים, לחלק מהמגזרים להתעשר במהירות".
2 צפייה בגלריה
חנות תכשיטים טיפאני טיפני Tiffany שנזן סין
חנות תכשיטים טיפאני טיפני Tiffany שנזן סין
חנות תכשיטים Tiffany בשנזן, סין
(צילום: ויקימדיה)
דבריו של שי מגיעים לאחר שבחודשים האחרונים הגבירה הממשלה את הרגולציות בתעשיות הטכנולוגיה, הפיננסים והחינוך בטענה להגנה על הכלכלה ובלימת סיכונים פיננסיים. הרגולטורים נוטים להאשים את הסקטור הפרטי ביצירת בעיות סוציואקונומיות שעלולות לערער על השלטון של המפלגה הקומוניסטית.
הלחץ על החברות הגדולות ועשירי המדינה החל כבר בנובמבר, אז בוטלה ברגע האחרון ההנפקה המתוכננת של אנט גרופ, זרוע הפינטק של עליבאבא שהייתה אמורה להיות הגדולה ביותר אי פעם, לאחר שמייסד עליבאבא ג'ק מא העביר ביקורת על הרגולטורים הפיננסיים. בהמשך הוטל קנס גבוה גם על עליבאבא. הנפגעת האחרונה מהמהלכים היא ענקית שיתופי הנסיעות דידי גלובל, שהרשויות הורו על הסרת האפליקציות שלה.
יזם סיני אמר בתגובה כי הדגש המחודש על אי שיוויון ובעיות חברתיות בשילוב עם הרגולציה המוגברת לאחרונה מעביר מסר ברור לסקטור הפרטי. "זה מעביר מסר חזק לכל חברה", אמר היזם לפייננשל טיימס. "המפלגה רוצה שתהיה לה השפעה בעסק שלך והם רוצים שתהיו יותר כנועים".