סגור

רוסיה מגבילה יצוא סחורות למערב; "בוחנים איסור כניסת ספינות זרות לנמלים"

איסור הייצוא חל על כ-200 מוצרים, והוא יהיה בתוקף לפחות עד סוף השנה; "נכסים בבעלות חברות מערביות שעזבו את רוסיה עלולים להיות מולאמים"

רוסיה הגיבה על הסנקציות המערביות שהושתו עליה והכריזה על איסור יצוא של שורה של מוצרים. ההגבלות יישארו בתוקף עד סוף השנה.

באתר ה-BBC דיווחו כי איסור הייצוא חל על ציוד טלקום, רפואה, כלי רכב, חקלאות ואלקטרוניקה, וכן מוצרים כמו עץ. משרד הכלכלה הרוסי מסר כי צעדים נוספים עשויים לכלול איסור על כניסת ספינות זרות לנמלים הרוסיים. "הצעדים הללו הן תגובה הגיונית לאלו שהושתו על רוסיה", נכתב בהודעה.
איסור הייצוא כולל מעל 200 מוצרים, והוא יימשך לפחות עד סוף 2022. מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני יותר משבועיים הטילו ארה"ב ובנות בריתה גל של סנקציות על רוסיה, בהן על רכישת נפט. הסנקציות כוונו גם נגד אוליגרכים הנחשבים מקורבים לנשיא ולדימיר פוטין. כך למשל, אתמול (ה') נוסף רומן אברמוביץ' לרשימה הבריטית.

1 צפייה בגלריה
נמל ב סנט פטרסבורג רוסיה משלוח אלומיניום
נמל ב סנט פטרסבורג רוסיה משלוח אלומיניום
הנמל בסנט פטרסבורג
(גטי)
כ-48 מדינות יושפעו מהצעדים הרוסיים, בהן ארה"ב והאיחוד האירופי. לפי הצו, יוצאים מהכלל יהיו המחוזות הבדלניים בגיאורגיה של דרום אוסטיה ואבחזיה וחברות באיחוד הכלכלי יורו-אסיה בהובלת רוסיה.
ראש הממשלה הרוסי, מיכאיל מישוסטין, אמר כי האיסור יחול גם על יצוא של סחורות המיוצרות על ידי חברות זרות הפועלות ברוסיה. המוצרים כוללים מכוניות, קרונות רכבת ומכולות.
עוד קודם לכן, הזהיר ראש הממשלה לשעבר דמיטרי מדבדב כי נכסים בבעלות חברות מערביות שעזבו את רוסיה עלולים להיות מולאמים. בשבועות האחרונים מבול של חברות הכריזו על הפסקת הפעילות במדינה, בהן ריו טינטו, סטארבקס, סוני, יוניליוור וגולדמן זאקס. "הממשלה הרוסית כבר עובדת על צעדים שיכללו פשיטות רגל והלאמות של נכסים של ארגונים זרים", מסר מדבדב. "חברות זרות צריכות להבין שחזרה לשווקים שלנו תהיה קשה".