סגור

דיווח שוטף
פוטין באזהרה למערב: כוחה של רוסיה יתעצם בעקבות הסנקציות

הנשיא הרוסי טען כי ארצו תהפוך לעצמאית יותר לאחר שתתגבר על העיצומים; פגישת שרי החוץ הרוסי והאוקראיני לא הובילה לתוצאות, והלחימה נמשכת; מריופול הופגזה, בסרטון דרמטי מכביש ראשי ליד קייב נראית השמדת טנקים רוסיים

המתקפה הרוסית באוקראינה נמשכת: זעזוע במערב בעקבות התקפת בית חולים לילדים ומחלקת יולדות בעיר מריופול. הבית הלבן מזהיר כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה ומודיע כי להתכונן לאפשרות כזאת. המפגש בין שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה הסתיים ללא הסכמות. בשבועיים של מלחמה קרוב ל-2 מיליון פליטים ברחו מבתיהם. כלכליסט מעדכן

20:35 - ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הוא חושש שרוסיה תשתמש בנשק כימי באוקראינה. בריאיון לערוץ "סקיי ניוז" שישודר הערב הוא אמר כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק כימי כתגובה על "סיפור מומצא" על תוכנית אוקראינית לפיתוח נשק כימי. עוד הוא אמר כי האפשרות לפשרה בין רוסיה לאוקראינה שתעצור את הלחימה "תלויה בולדימיר פוטין ובו בלבד", וכי "הצעד הנכון עבורו הוא לסגת, להפסיק את הלחימה ולהתחיל במשא ומתן", אמר ג'ונסון.
18:45 - פוטין באזהרה למערב: כוחה של רוסיה יתעצם בעקבות הסנקציות. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי רוסיה תגדיל את כוחה ותהפוך לעצמאית יותר לאחר שתתגבר על הקשיים שהסנקציות מצד המערב הערימו בפניה. בישיבת הממשלה הוסיף פוטין כי הוא סבור שאין חלופה לפעילות הצבאית של ארצו באוקראינה, וכי אין בכוונתו להתפשר על ריבונותה של רוסיה למען רווחים כלכליים קצרי-טווח.
17:00 - קייב הופכת למבצר, והכוחות הרוסיים שמנסים להתקרב אליה סופגים יותר ויותר אבדות: ראש העיר קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר בטלוויזיה האוקראינית כי חצי מאוכלוסיית בירת אוקראינה נמלטה מהעיר מאז תחילת הפלישה הרוסית. לדבריו, "מעט פחות משני מיליון איש נשארו בעיר. קייב הפכה למבצר. כל רחוב, כל בניין - הפך למבוצר". זאת, לאחר פגישת שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה שלא הובילה לתוצאות.



בדו"ח היומי של משרד ההגנה הבריטי, שפורסם היום (חמישי), נכתב כי שיירת הענק הרוסית צפונית-מערבית לקייב "התקדמה מעט בשבוע האחרון". לפי הבריטים, האוקראינים מסבים "אבדות נמשכות" לאותה שיירה.
היום נחשף סרטון שמראה אבדות נוספות לשיירת טנקים רוסית שמתקרבת לקייב. תמונות דרמטיות מרחפן שהופצו הבוקר מראות מארב אוקראיני על שיירת טנקים רוסית ליד ברובארי, 35 ק"מ ממרכז קייב. סוכנות התחקירים העצמאית "בלינגקאט" אמרה כי זיהתה את מיקום הסרטון ככביש E95, כביש ראשי המגיע ישירות לקייב.
בסרטון שאורכו 45 שניות נראית לחימה עזה בכביש, ובהקלטה נשמע קצין רוסי מדווח למפקדיו על מותו של מפקד הכוח. בהודעה של משרד ההגנה האוקראיני נכתב כי "מפקד הכוח, קולונל זכארוב, חוסל. הכוח ספג אבדות כבדות, הן בכוח אדם והן בציוד".
16:10 - קנצלר גרמניה לשעבר גרהרד שרודר נועד כעת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. השניים דנים בעצירת המלחמה באוקראינה. כך דיווח את החדשות האמריקני פוליטיקו מפי גורמים המעורים בעניין.
13:25 - המפגש בין שרי החוץ הסתיים ללא הסכמות. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר כי בפגישה בין השניים לא הושגה התקדמות בנוגע להפסקת אש, וטען כי "לברוב ממשיך ברטוריקה הישנה שלו. עשיתי כמיטב יכולתי". לדברי קולבה, "אי אפשר לעצור את המלחמה אם המדינה שהתחילה אותה לא רוצה בזה". עם זאת, קולבה אמר גם כי הוא מוכן להמשיך במגעים כדי להביא לסיום המלחמה. הוא הדגיש כי לברוב לא התחייב להקים מסדרון הומניטרי ליציאת תושבים ממריופול הנצורה, שתושביה סובלים ממחסור במים, חשמל וחימום. לדבריו, מצבה של מריופול הוא החמור ביותר בכל אוקראינה. למרות המצב הקשה בארצו, קולבה הדגיש כי אוקראינה לא מתכוונת להיכנע - אך מוכנה לפתרונות דיפלומטיים. מעט אחרי סיום הפגישה אמרו באוקראינה שמריופול מופגזת מהאוויר.
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי השיחה עסקה בנושאים הומניטריים, והוסיף כי "הזכרנו לאוקראינה שרוסיה כבר הציגה את הצעותיה ורוצה תשובה". לברוב טען שהמערב כפה על אוקראינה לבחור בינו לבין רוסיה, וחזר על הדרישה שאוקראינה תהיה מדינה ניטראלית. לטענתו, "לא ייתכן שנאט"ו תחליט על הביטחון שלנו. אנחנו רוצים אוקראינה ידידותית ומפורזת, שלא מאיימת על מוסקבה והתרבות הרוסית". לברוב גם אמר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יהיה מוכן להיפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אך פגישה כזו חייבת להיות מהותית ולעסוק בפרטים ספציפיים.
11:30 - החל המפגש בין שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה. שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה, סרגיי לברוב ודמיטרו קולבה, נועדים כעת באנטליה שבטורקיה, בפגישה שבה משתתף גם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו. זו הפגישה בדרג הגבוה ביותר בין רוסיה לאוקראינה מאז פלש פוטין לשכנתו, לפני שבועיים בדיוק. ארדואן עצמו אמר כי "התקווה היא שמפגש בין השרים יוביל בסופו של דבר להפסקת אש קבועה". אתמול הודה שר החוץ קולבה כי "הציפיות שלי מהשיחות נמוכות". מוסקבה אומרת שכדי שהמלחמה תסתיים קייב חייבת להיענות לדרישות שלה – שכוללות התחייבות שאוקראינה תישאר מדינה ניטראלית, ותוותר על רצונה להצטרף לנאט"ו.
5 צפייה בגלריה
שר החוץ האוקראני דמיטרו קולבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ב שיחות ב אנטליה טורקיה
שר החוץ האוקראני דמיטרו קולבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ב שיחות ב אנטליה טורקיה
המפגש בין שרי החוץ באנטליה
(צילום: AFP)
10:25 - רוסיה: השתלטנו על חלקים ממריופול. משרד ההגנה הרוסי הודיע כי כוחות הצבא הצליחו להשתלט על חלקים ממריופול. בתוך כך, הרשויות במריופול שבדרום אוקראינה מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלושה בני אדם, בהם ילדה, נהרגו בהפצצה הרוסית על בית החולים לילדים בעיר.
שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה הגיע לטורקיה לקראת השיחות עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב. בהצהרה של משרד החוץ האוקראיני נמסר כי קולבה ולברוב ידונו ב"הפחתת העוינות הרוסית וסיום מלחמתה באוקראינה".
5 צפייה בגלריה
שר החוץ האוקראני דמיטרו קולבה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו
שר החוץ האוקראני דמיטרו קולבה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו
שר החוץ האוקראני דמיטרו קולבה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו
(צילום: EPA)
09:30 - רוסיה: הטענות שהפצצנו בית חולים לילדים במריופול הן "פייק ניוז". בכיר במשלחת הרוסית לאו"ם טען כי האשמות אוקראינה בנוגע להפצצה הרוסית של בית החולים לילדים במריופול הן "פייק ניוז". לדבריו, המבנה אכן היה בעבר בית חולים, אך הוא הפסיק לתפקד ככזה מאז שחיילים אוקראינים השתלטו עליו.
משרד ההגנה הבריטי מסר כי בימים האחרונים חלה ירידה ניכרת בפעילות האווירית הרוסית בשמי אוקראינה. עוד נמסר כי השיירה הצבאית הרוסית מצפון-מערב לקייב התקדמה רק מעט בשבוע האחרון והמשיכה לספוג עוד אבדות. מושל מחוז קייב מסר כי אתמול פונו יותר מ-10,000 בני אדם מערים וכפרים באזור קייב.
7:00 - הבית הלבן: רוסיה עלולה להשתמש באוקראינה בנשק כימי או ביולוגי. ארצות הברית הזהירה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה והודיעה כי יש להתכונן לאפשרות כזאת. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה גם כי הטענות של רוסיה לגבי מעורבות כביכול של ארה"ב בפיתוח מעבדות לנשק ביולוגי וכימי באוקראינה הן "שקריות".
השבוע דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה האשימה את אוקראינה בניהול מעבדות לנשק כימי וביולוגי בתמיכת ארה"ב. סאקי כינתה את הטענות של רוסיה "מגוחכות" ואמרה כי ייתכן ורוסיה "מכינה את הקרקע" למתקפה שכזאת באמצעות טענות שקריות נגד קייב, שכביכול "יצדיקו" את הפעולה - טענה שארה"ב טוענת כבר חודשים. סגן שגריר רוסיה באו"ם חזר על ההאשמה אתמול, והפציר בתקשורת המערבית לסקר את "החדשות על מעבדות ביולוגיות סודיות באוקראינה".
5 צפייה בגלריה
דוברת הבית הלבן ג'ן פסאקי
דוברת הבית הלבן ג'ן פסאקי
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי
(גטי אימג'ס)
"כל זה הוא תכסיס ברור של רוסיה כדי לנסות להצדיק את המתקפה המתוכננת והלא מוצדקת שלה על אוקראינה", כתבה סאקי בטוייטר. "עכשיו כשרוסיה העלתה את הטענות הכוזבות הללו וסין לכאורה תמכה בתעמולה זו, כולנו צריכים לדאוג שרוסיה אולי תשתמש בנשק כימי או ביולוגי באוקראינה".
גורמים במערב הזהירו אתמול כי יש "חשש כבד" שפוטין ישתמש בנשק כימי בקייב. בהערכתם אמרו כי בבירת אוקראינית עלולה להתרחש מתקפה "מחרידה לחלוטין", בזמן שהכוחות הרוסיים מנסים להתגבר על הקשיים הלוגיסטיים של השיירה שעושה את דרכה לקייב – ומתקדמת לאט מהמתוכנן. אחד הגורמים צוטט בגרדיאן: "לדעתי יש לנו סיבה טובה לחשוש מאפשרות של שימוש בנשקים לא קונבנציונליים, בין השאר לאור מה שראינו שקרה בזירות אחרות – בסוריה למשל".
לרוסיה היסטוריה ארוכה בהפצת דיסאינפורמציה בנוגע למחקרים אמריקניים על נשק ביולוגי. בשנות השמונים המודיעין הרוסי הפיץ את הקונספירציה לפיה ארה"ב יצרה את האיידס במעבדה. לאחרונה תחנת טלוויזיה ממשלתית של רוסיה הפיצה תיאוריה על מחקרים מסוכנים במעבדות באוקראינה ובגיאורגיה. תיאוריית הקשר לפיה ארה"ב מנהלת מעבדות באוקראינה פורסמה גם בתקשורת בסין שנשלטת על ידי המדינה וכעת היא מופיעה בקבוצות שמפיצות תיאוריות על הקורונה ובתנועות ימין קיצוניות בארה"ב.
הקהילה הבינלאומית מעריכה כבר שנים שרוסיה השתמשה בעבר בנשק כימי בביצוע ניסיונות התנקשות נגד אויבים של פוטין כמו אלכסיי נבלני והמרגל לשעבר סרגיי סקריפל. רוסיה תומכת גם בממשל אסד בסוריה, שהשתמש בנשק כימי נגד אנשיו במלחמת האזרחים.
בית הנבחרים האמריקני הצביע הלילה בעד הסיוע בסך 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה, וזאת בהצבעה דו מפלגתית - הן של הדמוקרטים והן של הרפובליקנים. כעת החקיקה תעבור לסנאט כדי שיעביר אותה עד למועד האחרון לעשות זאת בסוף השבוע. הסיוע נועד לחזק את האוקראינים במאבק נגד הרוסים ולהעניק סיוע הומניטרי לאזרחים, כולל כשני מיליון פליטים עד כה.
בתוך כך מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה עם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, על סיוע ביטחוני והומניטרי נוסף של ארה"ב לאוקראינה. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר עוד כי השניים דנו בהתקפות של רוסיה על מרכזים אזרחיים מאוכלסים. גם קרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי מועצת המנהלים שלה אישרה להעניק מימון חירום של 1.4 מיליון דולר לאוקראינה, כדי לסייע לה למתן את ההשפעה הכלכלית של הפלישה הצבאית של רוסיה.
מחלקת המסחר של ארצות הברית אמרה כי ארה"ב בוחנות במהירות בקשות של אמריקנים לייצא כלי נשק ותחמושת לאוקראינה. "המחלקה מטפלת במהירות בבקשות לייצוא נשק חם ותחמושת לאוקראינה במסגרת התהליכים והסמכויות הקיימים שלה", אמר דובר המחלקה. אמריקנים תורמים אלפי סטים של אפודי מגן ומיליוני כדורים בתגובה לתחינותיה של אוקראינה לתמיכה צבאית.
6:45 - הבנק העולמי מזהיר: עליית מחירי האנרגיה והמזון כתוצאה מהפלישה עלולה לגרום למחסור מזון במזרח התיכון ואפריקה. הכלכלנית הראשית של הבנק העולמי, כרמן ריינהרט אמרה כי לפלישה לאוקראינה "יהיו השלכות משמעותיות למזרח התיכון, לאפריקה - ובפרט צפון אפריקה ומדינות אפריקה שמדרום לסהרה - אשר כבר חוות חוסר ביטחון תזונתי".
בריאיון לרויטרס ריינהרט הוסיפה: "אני לא רוצה להיות מלודרמטית, אבל חוסר ביטחון תזונתי והתפרעויות היו חלק מהסיפור מאחורי האביב הערבי". לדבריה גדל מספר ההפיכות והניסיונות להפיכות בשנתיים אחרונות. זינוקים פתאומיים במחירי המזון עלולים להוביל לתסיסה חברתית, כפי שקרה ב2008-2007 ושוב ב-2011, כאשר עליות מחירי המזון העולמיות היו קשורות להתפרעויות בלמעלה מ-40 מדינות. גרמניה תארח כנס שיתקיים בווידאו בהשתתפות שרי החקלאות של שבע הכלכלות הגדולות (ה-G7) כדי לדון בהשפעות הפלישה על רקע החששות מיציבות שוק המזון.
סחורות חקלאיות כבר התייקרו ב-35% בינואר, בהשוואה לשנה לפני, וצפויות לעלות עוד יותר עקב המלחמה, שכן רוסיה ואוקראינה הן יצואניות גדולות של חיטה, תירס, שעורה ושמן חמניות, כך דיווח הבנק העולמי בחודש שעבר, ימים לאחר שהחלה הפלישה הרוסית. ריינהרט אמרה כי גם מדינות מרכז אסיה ניצבות בפני אתגרים כלכליים משמעותיים, בהתחשב בקשרים הכלכליים והמסחריים ההדוקים שלהן עם רוסיה. קרן המטבע הבינלאומית מעריכה כי רוסיה תיכנס השנה למיתון בשל הסנקציות המערביות.
היום אמור להיפגש שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה בטורקיה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. קולבה אמר שהוא מעוניין בהפסקת אש ובשחרור השטחים שנכבשו ובפתרון הסוגיות ההומניטריות, אך הוסיף: "בכנות, הציפיות שלי מהשיחות נמוכות". מוסקבה אומרת שכדי שהמלחמה תסתיים קייב חייבת להיענות לדרישות שלה – שכוללות התחייבות שאוקראינה תישאר מדינה ניטראלית, ותוותר על רצונה להצטרף לנאט"ו.
6:30 - זעזוע במערב מהפצצת בית החולים לילדים במריופול. אוקראינה הודיעה אמש שלפחות 17 בני אדם נפצעו בהפצצת בית חולים בעיר הנצורה מריופול. התקיפות האוויריות של רוסיה היו במתחם שבו יש בית חולים לילדים ומחלקת יולדות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי יש ילדים בין ההריסות, אך בהמשך נמסר שכל הפצועים הם אזרחים בוגרים. בין הפצועים יש גם נשים שכרעו ללדת. אחת מהן תועדה מפונה על אלונקה.
תקיפת בית החולים במריופול התרחשה במהלך יום נוסף שבו כשלו מאמצי הפינוי מהעיר הנצורה בדרום אוקראינה – שמכותרת על-ידי הרוסים יותר משבוע. ההפצצה מסתמנת כציון דרך מדאיג במלחמה שהחלה לפני שבועיים, ומסמלת את המגמה שממנה חששו במערב: רוסיה מחריפה את מתקפותיה על הערים הנצורות, שאותן היא לא מצליחה לכבוש, ולא בוחלת באמצעים בניסיונותיה להכניע את תושבי הערים. התקיפה, שבה נהרס חלק גדול מהמתחם, הייתה על רקע האזהרות במערב שרוסיה - שלא הצליחה להשיג ניצחון בזק במלחמה - תגביר את תקיפותיה באזורי מגורים.
תקיפת בית החולים במריופול עוררה זעזוע במדינות המערב. "יש מעט דברים מרושעים יותר מפגיעה באנשים חסרי ישע וחסרי הגנה", אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. הוא ציין שוולדימיר פוטין יצטרך לשאת באחריות על "הפשעים הנוראים שלו".
5 צפייה בגלריה
אישה בהיריון שנפצעה במתקפה על בית החולים במריופול מפונה מהמקום
אישה בהיריון שנפצעה במתקפה על בית החולים במריופול מפונה מהמקום
אישה בהיריון שנפצעה במתקפה על בית החולים במריופול מפונה מהמקום
(AP)
אמש, בראיון לסקיי ניוז, אמר זלנסקי שמיליונים עלולים למות במלחמה אם העולם לא יפעל לעצירת ההתקפות הרוסיות. הוא קרא שוב למדינות המערב לסייע בסגירת המרחב האווירי של אוקראינה, וכינה את הכוחות הרוסיים "נאציים". הוא אמר: "אם אתם מאוחדים נגד הנאצים ונגד הטרור הזה, אתם חייבים לסגור. אל תחכו שאבקש שכמה פעמים, או מיליון פעמים, תסגרו את השמיים. תסגרו את השמיים ותעצרו את ההפצצות".
בעקבות ההפצצה במריופול גינה הבית הלבן את השימוש ה"ברברי" בכוח נגד אזרחים. "מזעזע לראות סוג ברברי שכזה של שימוש בכוח נגד אזרחים חפים מפשע, במדינה ריבונית", אמרה דוברת הבית הלבן סאקי.
גורמים במריופול אמרו אמש כי כ-1,300 אזרחים נהרגו בעיר מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. יועץ לראש העיר אמר לסוכנות ידיעות מקומית: "לפי מידע ראשוני, 1,300 תושבים כבר מתו במהלך המצור ורצח העם של הפדרציה הרוסית. אנחנו נילחם למען כולם". במקביל פרסמה חברת Maxar תמונות לוויין שמתעדות את ההרס שנגרם לבניינים ובתי עסק בעיר המופגזת.
מעט אחרי הפצצת בית החולים במריופול אמר בכיר ביטחוני אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס שלארה"ב יש אינדיקציות לכך שהצבא הרוסי משתמש במתקפות שלו בפצצות שאינן מונחות, ללא מטרה ברורה, שמכונות גם "פצצות טיפשות". הטלת פצצה ללא מערכת הנחיה מגבירה את הסיכוי "להחמיץ" את המטרה, ומגבירה את הסיכוי לפגוע באזורי מגורים ובאזרחים חפים מפשע. הגורם האמריקני הוסיף שארה"ב מבחינה בנזק הולך וגובר של תשתיות אזרחיות, ומספר הולך וגובר של אזרחים שנפגעים במלחמה.
6:20 - תוך שבועיים: קרוב ל-2 מיליון אוקראינים ברחו מבתיהם, והפכו לפליטים. הכוחות הרוסיים הצליחו לכבוש שטחים בדרום אוקראינה – אך מתקשים להשתלט על ערים באזורים אחרים, ולפי הדיווחים הופתעו מעוצמת ההתנגדות האוקראינית. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מסר אתמול עדכון על המצב הקשה באוקראינה: "משפחות מסתתרות מתחת לאדמה שעות על גבי שעות כדי לתפוס מחסה מהלחימה. למאות אלפי אנשים אין אוכל, אין מים, אין חימום, אין חשמל ואין טיפול רפואי".
5 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 10.3.22 פליטים אוקראינים פינוי תושבים מאירפין שהסתתרו מתחת לגשר
מוסף שבועי 10.3.22 פליטים אוקראינים פינוי תושבים מאירפין שהסתתרו מתחת לגשר
פליטים אוקראינים שהסתתרו מתחת לגשר
(צילום: AFP)
בבירה קייב מתכוננים בינתיים להגן על העיר, לקראת החשש שבימים הקרובים הצבא הרוסי יסתער עליה. סוכנות הידיעות AFP דיווחה אתמול שהצבא הרוסי ממשיך להתקרב לבירה והגיע לעיירה ברובארי, שנמצאת בפרבר המזרחי של קייב. תושב האזור דיווח שטנקים רוסיים נכנסו לשני כפרים בפרברי קייב ושהצבא הרוסי כבש את הכפרים. "הם יורים כדי להפחיד אנשים וגורמים להם להישאר בבית. הם גונבים מה שהם יכולים כדי שתהיה להם אספקה ומתמקמים בין התושבים, כדי שהכוחות האוקראיניים לא יפציצו אותם", הוא אמר. תושבים באזור סיפרו כי הכוחות האוקראיניים מנסים לבלום את התקדמות הטנקים הרוסיים לקייב.
בתוך כך, היום אמור להיפגש שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה בטורקיה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הוא אמר שהוא מעוניין בהפסקת אש ובשחרור השטחים שנכבשו ובפתרון הסוגיות ההומניטריות, אך הוסיף: "בכנות, הציפיות שלי מהשיחות נמוכות". מוסקבה אומרת שכדי שהמלחמה תסתיים קייב חייבת להיענות לדרישות שלה – שכוללות התחייבות שאוקראינה תישאר מדינה ניטראלית, ותוותר על רצונה להצטרף לנאט"ו.