סגור
שעון פאטק פיליפ נאוטילוס
שעון פאטק פיליפ נאוטילוס (צילום: בלומברג)

זמנכם עבר: צניחה במחירי שעוני היוקרה - בגלל הנפילות בקריפטו

כששוק הקריפטו זינק בתחילת השנה נוצר מעמד חדש של קונים בשוק שעוני היוקרה יד שנייה כמו רולקס ופאטק פיליפ, שכעת מתרחקים מהשוק. לפי פלטפורמת המסחר המקוונת בשעונים Chrono24, "ההיצע כעת נרחב בהרבה"

הקריסה של מטבעות הקריפטו מקלה על בעיות המלאי של השעונים המבוקשים ביותר בשווקים המשניים, ואף מורידה את המחיר של דגמים קשים להשגה של מותגים כמו פאטק פיליפ ורולקס.
כך למשל, פלטפורמת המסחר המקוונת בשעונים Chrono24 מסרה בהצהרה שהמלאי של שעונים נחשבים כמו רולקס דייטונה ופאטק נאוטילוס 5711A "כעת נרחב בהרבה". לדברי החברה הגרמנית, התנודתיות האחרונה במחירי מטבעות הקריפטו "השפיעה ישירות על המחיר של שעוני יוקרה ממותגים כמו רולקס ופאטק פיליפ". מעל חצי מיליון שעונים רשומים למכירה באתר.
הירידה במחירים של מרבית הדגמים המבוקשים ביותר היא סימן נוסף לכך שהשוק לשעוני יוקרה יד שנייה מתחיל לאבד קצת תנופה. המחירים המזנקים של מטבעות הקריפטו יצרו מעמד חדש של קוני שעוני יוקרה, והובילו לעליות מחיר חסרות תקדים לדגמים יוקרתיים בעיקר ממותגים כמו רולקס, אודמר פיגה (Audemars Piguet) ופאטק. אולם, כעת שהמחיר של מטבעות קריפטו רבים צנח, הלקוחות האלה מתרחקים מהשוק.
טים שטראקה, מנכ"ל פלטפורמת המכירה Chrono24 אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי על אף הירידה במחיר של חלק מהדגמים, נפח המסחר בפלטפורמה, שמחברת בין סוחרים או קונים פרטיים ומוכרים, זינק ביותר מ-50% במחצית הראשונה של השנה.
המחיר של שעון פאטק פיליפ נאוטילוס 5711A, שמחירו הקמעונאי עומד על 35 אלף דולר, זינק ברבעון הראשון ל-240 אלף דולר, כך לפי הנתונים שאספו ב- Chrono24. כעת, שעון הספורט בעל מחוגי הפלדה בצבע כחול נמכר בשוק המשני במחיר של סביבות 190 אלף דולר.
בפלטפורמה דיווחו גם על עלייה בביקוש למותגים כמו ג'רר פרגו וכן לדגמים של קרטייה וברייטלינג. הביקוש עלה גם עבור כמעט כל הדגמים מקולקציית Speedmaster של אומגה, וזאת בשל שיתוף פעולה עם סווטץ'.