סגור
קו הרקיע של מנהטן
קו הרקיע של מנהטן (צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)

בקרוב: אגרה של 15 דולר על כניסה ברכב למנהטן

עיריית ניו יורק תחל לגבות את האגרה החל ב-30 ביוני השנה; נהגים של משאיות ואוטובוסים ישלמו 24 דולר, ורוכבי אופנועים - החל מ-1.75 דולר; ההערכות הן כי התוכנית תסייע לגייס מיליארד דולר לשיפור התחבורה הציבורית

עיריית ניו יורק הודיעה כי החל ב-30 ביוני תחל לגבות אגרה של 15 דולר בכניסה באמצעות רכב למרכז מנהטן, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP.
לפי התוכנית, אגרת הגודש תחול על מרבית הנהגים שייכנסו למנהטן דרומית לרחוב 60 לאורך שעות היום. האגרה תהיה גבוהה יותר עבור נהגים של כלי רכב גדולים יותר כמו משאיות ואוטובוסים ותעמוד על 24 דולר, ואילו בשעות הלילה היא תהיה נמוכה יותר ותחל מ-3.75 דולר. רוכבי אופנועים ישלמו תעריף של 7.50 דולר ביום ו-1.75 דולר בלילה.
"90% מהאנשים שמגיעים לאזור הגודש, לרובע העסקים המרכזי, עושים זאת בהליכה, בנסיעה על אופניים ובעיקר באמצעות התחבורה הציבורית", אמר מנכ"ל רשות התחבורה מטרופולין (MTA), ג'אנו ליבר. "אנחנו עיר של תחבורה ציבורית ואנחנו נהפוך את הביקור בניו יורק למשופר יותר". להערכתו, האגרה תפחית ב-100 אלף את מספר המכוניות שייכנסו בכל יום לאזור.
התוכנית אושרה על ידי בית הנבחרים של ניו יורק כבר ב-2019, וההערכה הייתה כי תגייס מיליארד דולר בשנה למימון תחבורה ציבורית עבור 4 מיליון הנוסעים היומיים בעיר. כמו כן, התומכים בתוכנית טוענים כי מלבד גיוס התקציב עבור אוטובוסים ורכבות תחתיות, האגרה תפחית את הזיהום מכיוון שתניא אנשים משימוש במכוניות.
"אגרת הגודש תספק מימון קריטי לשדרג את מערכת התחבורה הציבורית שלנו, תטיב עם מיליוני נוסעים בכל יום בכל האזור ותעודד רבים נוספים לעזוב את המכוניות זוללות הדלק שלהם", הוסיפה ג'ולי טיי, נשיאת ליגת השמרנים של ניו יורק, שתמכה בחוק.
מנגד, יש שטוענים כי התשלום יהווה נטל על הנוסעים, שכבר משלמים אגרות על עלייה לגשרים וכניסה למנהרות, וגם יעלה את המחיר של סחורות המובאות לעיר במשאיות. עם זאת, הרשויות ציינו כי תינתן הנחה של עד 50% לבעלי הכנסה נמוכה.