סגור
foot locker פוט לוקר ראשון לציון
foot locker ראשון לציון (צילום: שוקה כהן)

פוט לוקר העולמית מתמודדת עם המכה של נייקי

למרות כמה הפתעות חיוביות למשקיעים שהביאו לזינוק מהיר במחיר המניה פוט לוקר עדיין מתמודדת עם אתגרי צמיחה גדולים שקשורים באינפלציה ובהשפעתה על הצרכנים, כמו גם עם החלטתה של נייקי, הספקית העיקרית שלה, לפנות למדיניות של מכירה ישירה לצרכן

לחברת פוט לוקר היו לאחרונה כמה הפתעות חיוביות למשקיעים שהביאו לזינוק מהיר במחיר המניה שלה. קמעונאית ההנעלה אותתה על שינוי אסטרטגי גדול כשהודיעה בחודש שעבר על מינויה של מרי דילון למנכ"לית החדשה שלה. במקביל הודיעה פוט לוקר על ירידות מתונות בלבד במכירות ברבעון השני בהשוואה לזינוק במכירות לפני שנה.
כל זאת, לאחר שלפי דיווח של האתר "ריטייל דייב", כבר ברבעון הראשון הודיעה החברה על הגדלת היצע המותגים שלה, על עסקאות חדשות עם ריבוק ואדידס ועל הסכם שהושג עם דקר ברנדס למכירת מותג ההנעלה הוקה.
ועם זאת, לפי ניתוח של האתר The Motley Fool, שפורסם בסוף החודש שעבר, מוטב למשקיעים לנקוט משנה זהירות ביחס לדיווחים על התאוששות החברה. לפי האתר המייעץ למשקיעים, הנהלת החברה אמנם הדגישה את העובדה שהמכירות ברבעון השני גדלו ב־16% בהשוואה ל־2019, למרות ירידה של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ועם זאת פוט לוקר עדיין מתמודדת עם אתגרי צמיחה גדולים שקשורים באינפלציה ובהשפעתה על הצרכנים, כמו גם עם החלטתה של נייקי, הספקית העיקרית שלה, לפנות למדיניות של מכירה ישירה לצרכן (DTC).
שיעור הרווח הגולמי של פוט לוקר ירד ב־3% ברבעון השני לאחר ירידה של פחות מ־1% ברבעון הקודם. הנהלת פוט לוקר מסרה אמנם שחלה התייצבות בהורדות המחירים, אך אין בזאת כדי לערוב לכך שהרווחים יחזרו לשיאים שהמשקיעים ראו בעיני רוחם בשלבים מוקדמים יותר של המגפה. הרווח התפעולי של פוט לוקר במחצית הראשונה של השנה הצטמק מ־546 מיליון דולר ל־356 מיליון דולר.
ההתרגשות סביב מינויה של דילון, שנחשבת לבעלת רקורד מצוין בתעשייה - היא מוצדקת, כך לפי פרשן האתר. דילון סייעה בהפיכת Ulta Beauty למובילה במגזר מוצרי היופי התחרותיים ביותר.
עם זאת, הניתוח ממליץ למשקיעים להמתין לסימנים קונקרטיים יותר להתאוששות לפני שהם רצים לרכוש את מניית החברה: ההנהלה עדכנה את התחזית שלה ל־2022 לירידה במכירות של 6% לפחות ולא בכ־4% כפי שצפתה קודם לכן. שולי הרווח יצטמצמו, ויגררו את את הרווחים כלפי מטה. "ייתכן שהנתונים האלה מייצגים את השלב הקשה ביותר של פוט לוקר בשעה שהיא פועלת להפחית את תלותה בנייקי", נכתב עוד, “אבל זה יהיה מסוכן להניח שהקמעונאית תוכל לשחזר בקלות את האובדן הזה".