סגור

ראש ממשלת ניו זילנד ביטלה את חתונתה בשל האומיקרון: "יש דברים גרועים יותר"

בניו זילנד יחייבו מהלילה עטיית מסכות ותוגבל התקהלות, לאחר שהתגלו 9 מאומתים בקורונה. ג'סינדה ארדרן: "איני שונה מאלפי ניו-זילנדים אחרים שחוו השפעות הרסניות יותר בגלל המגפה"


ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן ביטלה את חתונתה על רקע ההגבלות החדשות שהוטלו במדינה לבלימת התפשטות זן האומיקרון.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בניו זילנד יחייבו עטיית מסכות ויגבילו הקהלות החל מחצות, לאחר שהתגלו 9 מאומתים. לפי הדיווחים, מדובר בבני משפחה שחזרו לעיר נלסון באי הדרומי בטיסה מאוקלנד, שם השתתפו בחתונה. בני המשפחה ודיילת בטיסה התגלו כמאומתים.
בעקבות זאת רמת ההתראה להתגוננות מפני קורונה עברה לצבע אדום, שמחייבת עטיית מסכות והגבלת התקהלות במסעדות ובאירועים כמו חתונות ל-100 אנשים בלבד. עם זאת, ארדרן הדגישה כי ההגבלה תופחת ל-25 אנשים אם במקומות לא יבדקו תעודות התחסנות או החלמה.
1 צפייה בגלריה
פוטו מנהיגים במסיכה קורונה ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
פוטו מנהיגים במסיכה קורונה ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
(צילום: גטי אימג'ס)


"החתונה שלי לא תתקיים", אמרה במסיבת עיתונאים, והודתה שהיא דואגת לכל מי שנמצא במצב דומה. ארדרן לא ציינה את מועד החתונה, אך ההערכה היתה כי היא מתוכננת להתקיים בימים הקרובים. כשנשאלה כיצד היא מרגישה לאחר ביטול החתונה לבן זוגה הוותיק קלרק גייפורד, המנחה תוכנית על דיג, ענתה "ככה זה בחיים".
היא הוסיפה: "אני לא שונה מאלפי ניו-זילנדים אחרים שחוו השפעות הרסניות יותר בגלל המגפה, הגרועה בהן היא חוסר היכולת להיות לצד האהובים כשהם חולים. זה הרבה יותר גרוע מהעצב שאני חשה".
הגבולות של ניו זילנד נסגרו למבקרים זרים כבר במרץ 2020, והממשלה דחתה את התוכניות לפתיחה הדרגתית שתוכננה לאמצע ינואר לסוף פברואר בשל החשש מהתפרצות אומיקרון, כפי שקרה במדינה השכנה אוסטרליה.
המבקרים הבודדים שמקבלים אישור להיכנס למדינה נדרשים להיכנס לבידוד במתחמים בפיקוח ממשלתי. בכל מקרה בשבוע שעבר הפסיקה הממשלה להנפיק אישורים חדשים בשל שיעור גבוה של מבקרים המאומתים לאומיקרון.
מעל 94% מתושבי ניו זילנד מעל גיל 12 מחוסנים, ו-56% מהזכאים אף קיבלו את זריקת הבוסטר.