סגור

ריח נעורים: הגיטרה של קורט קוביין מהקליפ המפורסם נמכרה ב-4.5 מיליון דולר

גיטרת הפנדר מוסטנג החשמלית שעליה ניגן סולן נירוונה בקליפ משנת 1991 לשיר Smells Like Teen Spirit נרכשה במכירה פומבית על ידי הבעלים של קבוצת הפוטבול אינדיאנפוליס קולטס. לפני שנתיים נמכרה הגיטרה ששימשה את קוביין במופע האנפלאגד המפורסם מ-1993 תמורת 6 מיליון דולר

גיטרת פנדר מוסטנג חשמלית מ-1969 ששימשה את קורט קוביין בקליפ מ-1991 לשיר Smells Like Teen Spirit נמכרה במכירה פומבית בסכום של 4.5 מיליון דולר, הרבה מעל להערכות המוקדמות שציפו שהגיטרה תגרוף 800-600 אלף דולר. הקונה הוא איש העסקים המיליארדר ג'ים אירסיי, הבעלים של קבוצת הפוטבול אינדיאנפוליס קולטס, כך לפי בית המכירות הפומביות ג'וליאן, שערך את המכירה. הגיטרה הוצגה ב-12 השנים האחרונות במוזאון לתרבות הפופ בסיאטל (MoPOP).
חלק מהרווחים ייתרמו על ידי משפחתו של קוביין לארגון Kicking The Stigma, שהקים אירסיי ונועד להעלות את המודעות לבעיות נפשיות. "אני נרגש מכך שאוכל לשמר ולהגן על פיסה נוספת מהתרבות האמריקאית ששינתה את הדרך שבה הסתכלנו על העולם", מסר אירסיי (62) בתגובה. "העובדה שחלק מההכנסות יועברו לארגון הפועל להסרת הסטיגמה סביב מחלות נפשיות הופכת את הרכישה הזו למיוחדת אף יותר עבורי".

2 צפייה בגלריה
גיטרה חשמלית קורט קוביין מכירה פומבית
גיטרה חשמלית קורט קוביין מכירה פומבית
הגיטרה החשמלית שנמכרה. חלק מכספי המכירה יופנו להעלאת מודעות למחלות נפש
(צילום: גטי )

קוביין, שהתאבד בשנת 1994 בגיל 27, היה הגיטריסט והסולן של להקת נירוונה מסיאטל, שזכתה להכרה בינלאומית לאחר האלבום השני שלה, Nevermind שיצא ב-1991. הקליפ ללהיט Smells Like Teen Spirit הוקרן בבכורה בתוכנית 120 דקות של רשת MTC ב-29 בספטמבר 1991. הגיטרה, הכוללת גימורים בצבע כחול, שימשה גם בהקלטות לאלבום ובמספר הופעות חיות של הלהקה, כך לפי בית המכירות.
המכירה התקיימה בהארד רוק קפה במנהטן וכן בצורה מקוונת באתר של ג'וליאן בין התאריכים 22-20 במאי. על אף המחיר הגבוה שהשיגה, לא מדובר אפילו בגיטרה היקרה ביותר של קוביין. ביוני 2020 גיטרה מסוג Martin D-18E מ-1959, ששימשה את הזמר בהופעת האנפלאגד המפורסמת של הלהקה ששודרה ב-MTV בנובמבר 1993 - חמישה חודשים לפני מותו - נמכרה במכירה פומבית ב-6 מיליון דולר, והפכה לגיטרה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם במכירה פומבית.

2 צפייה בגלריה
קורט קוביין נירוונה אנפלאגד  גיטרה אקוסטית מכירה פומבית
קורט קוביין נירוונה אנפלאגד  גיטרה אקוסטית מכירה פומבית
קוביין בהופעת האנפלאגד המפורסמת
(צילום: גטי)