סגור
פרויקט באקארה דובאי Baccarat מחיר שיא 1
פרויקט באקארה בדובאי. דירות יוקרה ממותגות (צילום: Luxhabitat Sotheby’s)

דובאי ממשיכה לשבור שיאים: דירה ממותגת נמכרה ב-55 מיליון דולר

הבירה העולמית של הפרויקטים הממותגים ממשיכה להוות אבן שואבת לעשירי העולם, בזכות דירות ממותגות הנהנות מרמת שירות גבוהה במיוחד; השיא הקודם נקבע בפברואר - 44 מיליון דולר

עשירי העולם ממשיכים לנהור לדובאי, שמציעה להם דירות ובתים ממותגים, כמו בולגרי, ארבע עונות וקוואלי.
השבוע הסכים רוכש לשלם 55.3 מיליון דולר עבור דירה בת חמישה חדרי שינה של מותג באקארה בפרויקט חדש. הדירה בשטח של 1,300 מ"ר ממוקמת במגדל בן 24 קומות, המשקיף למגדל בורג' חליפה, תחת שם המותג "באקארה", יצרנית פריטי הקריסטל היוקרתית מצרפת. המחיר ששולם, כ-41 אלף דולר למ"ר, הוא המחיר הגבוה ביותר למ"ר ששולם עבור דירה לפני בנייה, לפי הנתונים של מתווך הנכס, Luxhabitat Sotheby's International Realty .
מחיר זה שובר את השיא שנקבע רק בפברואר, אז נמכרה דירת חמישה חדרים ב-44 מיליון דולר, או 40 אלף דולר למ"ר, בפרויקט בולגרי, לפי נתוני הנדל"ן של דובאי. המגדל ייבנה על אי מלאכותי ליד מלון הנופש של מותג התכשיטים.
נדל"ן היוקרה החל לפרוח בדובאי בעקבות הזינוק שנרשם בהונם של עשירים רבים בתקופת הקורונה, וכמו כן לאחר שאוליגרכים רוסים חיפשו מקלט בטוח לכספם לאחר הפלישה לאוקראינה. מחירי נכסי היוקרה זינקו ב-89% באוקטובר לעומת השנה הקודמת, התאוששות מהירה משפל שנמשך בין השנים 2014 ל-2020.
כך למשל, וילות בפרויקט ארבע עונות בדובאי שנמכרו ב-2021 ב-11 מיליון דולר, לפני בנייה, שוות כעת כ-27 מיליון דולר.
עליית מחירים זו דחפה את שווי הדירות הממותגות שנמכרו בדובאי בשנת 2022 לשיא של קרוב ל-7 מיליארד דולר, שהם כמעט חמישית מהשווי של כל רכישות הדירות בעיר, לפי חברת הנדל"ן נייט פרנק.
דירות ממותגות בדובאי נמכרות לעתים במחיר הגבוה ב-30% מדירות שאינן ממותגות. המותג מקבל בדרך כלל עמלה על כל מכירה ודמי ניהול שנתיים, והדירות שלו נהנות מרמת שירות גבוהה יותר. כמו כן לרוב המגורים מרוהטים. הביטחון שמעניק המיתוג מאפשר למכור דירות "על הנייר", כלומר לפני הקמת הפרויקט.
דובאי עקפה לאחרונה את דרום פלורידה, והפכה למקום עם הפרויקטים הממותגים ביותר בעולם. כעת יש קרוב ל-50 פרויקטים ממותגים בדובאי, וכמה עשרות נוספים הוכרזו ועתידים להיבנות עד 2030. בתי המגורים של באקארה יוקמו בשטח שבין נחל דובאי למרכז העיר, בקרבת בורג' ח'ליפה, הבניין הגבוה בעולם. לעת עתה נרכשו מחצית מ-49 הדירות הזמינות, לפי Luxhabitat Sotheby's.