סגור

מאסק: המטה של טסלה יועבר מקליפורניה לטקסס

מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב החשמלית אמר את הדברים במפגש השנתי של בעלי המניות, והסביר את המהלך בכך שהמיקום החדש בעיר אוסטין נגיש יותר לעובדים; עם זאת, ציין כי תורחב הפעילות במפעל בפרימונט שבקליפורניה והתפוקה בו תגדל

מייסד ומנכ"ל טסלה, אלון מאסק, אמר כי יצרנית הרכב החשמלי מתכוונת להעביר את המטה שלה מפאלו אלטו שבקליפורניה לאוסטין, טקסס.


מאסק אמר את הדברים במהלך הפגישה השנתית של בעלי המניות של טסלה, שנערכה במפעל של החברה באוסטין. עם זאת, מאסק ציין עוד כי החברה תמשיך גם בהתרחבות בקליפורניה ותעלה את התפוקה במפעל בפרימונט במדינה ב-50%. הוא לא פירט כיצד בכוונתם להגיע לעלייה כזו בייצור. כיום המפעל מייצר בסביבות 50 אלף יחידות של מודל 3 ומודל Y בשנה ועוד 100 אלף ממודל S ומודל X.

2 צפייה בגלריה
מפעל טסלה הרכבת מכוניות פרימונט קליפורניה
מפעל טסלה הרכבת מכוניות פרימונט קליפורניה
מפעל טסלה בפרימונט, קליפורניה
(צילום: רויטרס)

ההחלטה על המעבר מגיעה לאחר שבמאי השנה שעברה הגישה החברה תביעה נגד מחוז אלאמדה בעקבות סגירת המפעל בפרימונט בזמן הסגר וההגבלות לבלימת התפשטות הקורונה. כבר באותו זמן איים מאסק להעביר את עסקיו למקום אחר. החברה ביטלה את התביעה, אך מאסק לא נרגע. "למען האמת, זה הקש ששבר את גב הגמל. טסלה תעביר את המטה שלה ותוכניות עתידיות לטקסס או נבאדה באופן מיידי", כתב באותו הזמן בטוויטר, "אם נחליט בכלל לשמור על פעילות הייצור בפרימונט, זה יהיה תלוי בדרך שבה יתייחסו לטסלה בעתיד. טסלה היא יצרנית הרכב האחרונה שנותרה בקליפורניה".
עם זאת, בעת ההכרזה הרשמית על המעבר לא התייחס מאסק למחלוקת עם המחוז אלא ייחס את המעבר לכך שהמיקום החדש נגיש יותר לעובדים. "אנשים לא יכולים להרשות לעצמם בתים ואנשים צריכים להגיע מרחוק", הסביר מאסק, "יש גבול להתרחבות שאפשר לבצע באזור מפרץ סן פרנסיסקו. באוסטין המפעל שלנו מרוחק 5 דקות משדה התעופה, 15 דקות ממרכז העיר". עוד הוסיף כי הכוונה היא לבנות "גן עדן אקולוגי" באוסטין בסמוך לנהר קולורדו.

2 צפייה בגלריה
אלון מאסק
אלון מאסק
אלון מאסק
(AP)

מאסק סיפק באירוע גם פרטים לגבי המשאית החשמלית המתוכננת של טסלה. לדבריו, החברה תחל בייצור בסוף השנה הבאה והעיכוב נובע ממחסורים בשרשראות האספקה.
בעלי המניות הצביעו על שורה של הצעות, כולל אישור בחירתם מחדש לדירקטוריון של אחיו של מאסק, קימבל מאסק, וכן ג'יימס מרדוק, בנו של אייל התקשורת רופרט מרדוק. כמו כן, בעלי המניות הצביעו בעד דרישה לחייב את החברה לפרסם יותר פרטים על המאמצים שלה לגוון את כח העבודה. מוקדם יותר השבוע חבר מושבעים פסק כי על טסלה לשלם פיצויים בגובה 137 מיליון דולר לעובד לשעבר ממוצא אפרו-אמריקאי, שהופלה על רקע גזעני.