סגור

מאסק צייץ על כלבו ומטבע הקריפטו Shiba Inu זינק במאות אחוזים

המטבע שהחל להיסחר רק בשנה שעברה מדורג עתה במקום ה-12 מבחינת שווי שוק; זינק ביותר מ-70% ביממה האחרונה וטס ב-367% בשבעה ימים; המשקיעים התלהבו מהציוץ של מייסד טסלה על גור הכלב Floki ונהרו לרכוש את המטבע שקרוי על שם גזע כלבי צייד יפני

מטבע הקריפטו שיבה אינו (Shiba Inu) שהחל להיסחר רק בשנה שעברה, ממשיך להתחזק, זאת לאחר שאלון מאסק צייץ בתחיל השבוע על הכלבלב שלו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. מאסק ידוע כחובב מטבעות קריפטו, ובכלל כאלה שנקשרים לכלבים - על הדוג'קוין צייץ בשנה האחרונה ללא הרף וגרם לזינוק במחירו, והמטבע אף נכלל בין ה-5 הגדולים לפי שווי שוק.


חזרה לשיבה, מחירו של המטבע זינק ביותר מ-70% ביממה האחרונה, ועקף מטבעות ותיקים יותר כמו ליטקוין ו-AVAX, כך שהוא מדורג כעת כמטבע הקריפטו מספר 12 במונחים של שווי שוק, כך לפי הנתונים שאספו ב-CoinGecko.

2 צפייה בגלריה
Floki אלון מאסק
Floki אלון מאסק
פלוקי, גור הכלבים של מאסק
(צילום מסך: טוויטר )

העלייה במחיר קרתה ימים ספורים לאחר שמאסק, מנכ"ל טסלה וספייס X, צייץ בטוויטר תמונה של גור הכלבים שלו, פלוקי. המטבע שקרוי על שם גזע כלבי צייד יפני, עלה ב-367% בשבעת הימים האחרונים הודות להתלהבות מהפוסט הזה.


שיבה לא לבד. כלל שוק הקריפטו נהנה מעליות. כך למשל, הביטקוין עלה ב-30% בשבעת הימים האחרונים ונסחר ביותר מ-54 אלף דולר. גם את'ר, המטבע השני בגודלו אחרי הביטקוין, התחזק.
שיבה נוסד בשנה שעברה על ידי אדם אנונימי המכנה עצמו ריושי (Ryoshi) ואתר המטבע ברשת מתייחס אליו כאל "מטבע מם (meme token) מבוזר שהתפתח למערכת נמרצת".

2 צפייה בגלריה
מטבע קריפטו שיבה אינו Shiba Inu
מטבע קריפטו שיבה אינו Shiba Inu
מטבע קריפטו שיבה אינו Shiba Inu
(צילום: יוטיוב)

בבנק אוף אמריקה הוציאו בתחילת השבוע דוח מיוחד שמצביע על 20 חברות ציבוריות שנחשפות לקריפטו ועל חלקן הוא אף נותן המלצת 'קניה'. אותן חברות "עשויות להנות מצמיחה בשל החשיפה שלהן לנכסים דיגיטליים", נכתב בדוח, שהוכן ע"י ראש חטיבת הנכסים הדיגיטליים בבנק. בין החברות עליהן דיווח הבנק – ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מורגן סטנלי, בורסת הקריפטו קוינבייס, פייפאל, דיסני ועוד.
בשורה התחתונה ציינו בבנק כי התפשטות ההשקעות בעולם הנכסים הדיגיטליים גדולה מכדי להתעלם ממנה. "בעתיד הקרוב תוכלו להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין על מנת לרכוש מניות, בתים, רכבים, לקבל דיבידנדים, לקבל ולתת הלוואות, ואפילו לקנות פיצה ולמלא דלק", כך נכתב בדוח.