סגור
מימין נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה היוצאת ליז מגיל ונשיאת אוניברסיטת הרווארד קלודין גיי
מימין: נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה היוצאת ליז מגיל ונשיאת אוניברסיטת הרווארד קלודין גיי, בשימוע בקונגרס החודש (צילום: Kevin Dietsch/AFP)

הרישום המוקדם להרווארד נפל ב-17% לשפל של ארבע שנים

מספר הבקשות לרישום עמד השנה על 7,921 לעומת 9,553 בשנה שעברה. ברקע, הביקורת הקשה שהוטחה במוסד על אופן ניהולו תקריות אנטישמיות בקמפוס שהתרבו מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ועל כך שההנהלה לא גינתה באופן חד-משמעי את המתקפה

הרישום המוקדם לאוניברסיטת הרווארד בארצות הברית נפל השנה ב-17% לשפל של ארבע שנים, כך לפי נתונים שפורסמו ביום חמישי. האוניברסיטה היוקרתית קיבלה 692 סטודנטים למחזור שיתחיל בסתיו הבא מתוך 7,921 בקשות. לפי "הניו יורק טיימס" בשנה שעברה לשם השוואה הוגשו 9,553 בקשות. שיעור הקבלה השנה עמד על 8.7%, עלייה מ-7.6% בשנה שעברה.
ב-CNN דיווחו כי מספר הבקשות לרישום מוקדם זינק ב-2020 במהלך מגפת הקורונה ליותר מ-10 אלף, אך נמצא בירידה מאז. הירידה הנוכחית ברישום ללימודי תואר ראשון מגיעה לאור הביקורת הקשה שהוטחה במוסד על אופן ניהולו תקריות אנטישמיות בקמפוס, שהתרבו מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר ועל כך שההנהלה לא גינתה באופן חד-משמעי את המתקפה.
מהרווארד לא התקבלה תגובה לדיווח.
המחזור הבא יהיה גם הראשון מאז שפסק בית המשפט העליון כי הליך הקבלה לאוניברסיטה מנוגד לחוקה. אף שלא ניתן לקבוע בשלב זאת באיזו מידה הגורמים הללו תרמו לירידה ברישום, באוניברסיטאות יוקרה אחרות דווח על עלייה ברישום המוקדם. כך למשל באוניברסיטת דיוק נרשם שיא במספר הבקשות לרישום מוקדם, ובקולומביה עלה המספר לראשונה מזה שלוש שנים. אפילו באוניברסיטת פנסילבניה, שגם עמדה במרכז הביקורת הציבורית על אופן ההתמודדות עם תקריות אנטישמיות נרשמה עלייה במספר הבקשות לרישום.
בחודש שעבר השתתפו הנשיאות של הרווארד, פנסילבניה ו-MIT בשימוע בקונגרס על מצב האנטישמיות בקמפוסים. לאחריו התפטרה נשיאת פנסילבניה אליזבת מגיל, זאת בעקבות הזעם על כך שנמנעה מלומר שקריאה לרצח עם של יהודים מהווה הפרה של קוד ההתנהגות, בריונות או הטרדה, וטענה שההגדרה תלויה בנסיבות ובהקשר. בוגרים ותורמים הפעילו לחץ גם על נשיאת הרווארד קלודין גיי להתפטר, אך מוקדם יותר השבוע החליט הדירקטוריון של הרווארד להשאיר אותה בתפקיד.