סגור

מכירות הנשק לסעודיה יקוצצו? ארה"ב בוחנת תגובה להחלטת אופ"ק להקטין ייצור הנפט

מזכיר המדינה האמריקאי אמר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות תגובה הנוגעות ליחסים עם סעודיה; חברי קונגרס דמוקרטים קראו ביום חמישי לקצץ במכירות הנשק למדינה

ארה"ב בוחנת כמה אפשרויות בנוגע ליחסים שלה עם סעודיה, זאת לאחר שהמדינות החברות בקרטל אופ"ק פלוס החליטו השבוע לקיצוצים נרחבים בייצור הנפט, כך אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן.
"בנוגע להתקדמות מערכת היחסים עם ריאד, אנחנו בוחנים כמה אפשרויות תגובה ומתייעצים עם הקונגרס", אמר בלינקן במסיבת עיתונאים שקיים בלימה ביחד עם שר החוץ של פרו. הוא לא פירט מה הצעדים ששוקלים בבית הלבן, אך חברי קונגרס דמוקרטים קראו ביום חמישי לקצץ במכירות הנשק לסעודיה.
בממשל ביידן חוששים שירידה בייצוא הנפט תוביל לעליית מחירי הדלק לפני הבחירות לקונגרס שיתקיימו ב-8 בנובמבר. הדמוקרטים מקווים שיוכלו לשמור על השליטה שלהם בסנאט ובבית הנבחרים גם אחרי הבחירות.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עוד לא הכריז אילו צעדים מתכוונת וושינגטון לנקוט בתגובה להחלטת אופ"ק, ובלינקן הדגיש במהלך מסיבת העיתונאים בפרו כי בכל מקרה הממשל לא מתכוון לעשות משהו שיפגע באינטרסים שלו. "זה מה שינחה אותנו בראש ובראשונה, ואנחנו נזכור את כל האינטרסים האלה ונתייעץ עם כל בעלי העניין הרלוונטיים בעודנו מחליטים על צעדים שננקוט להמשך", אמר בלינקן.