סגור
מטוסים איזיג'ט מקורקעים נמל תעופה שארל דה גול פריז קורונה
מטוסים של איזיג'ט. רוצים לעבוד בחברה? (צילום: רויטרס)

הילדים עזבו כבר את הבית? איזיג'ט מחפשת עובדים מעל גיל 45

חברת התעופה השיקה קמפיין לגיוס עובדים המיועד לאנשים מעל גיל 45, זאת לאחר שסקר שנערך בבריטניה מצא שהורים לילדים בוגרים מעוניינים באתגר חדש לאחר שהילדים עוזבים את הבית

חברת התעופה איזיג'ט השיקה קמפיין חדש לגיוס עובדים המיועד לאנשים מעל גיל 45, זאת על רקע המחסור בעובדים בתעשייה. לפי החברה, בארבע השנים האחרונות נרשמה עלייה של 27% בעובדים בגילי 45 ומעלה, כולל זינוק של 30% בשנה האחרונה בגיוס עובדים מעל גיל 60.
ב"גרדיאן" דיווחו כי קמפיין הגיוס החדש מכוון להורים החווים את תופעת ה"קן הריק", כלומר הורים לילדים בוגרים שעזבו את הבית, וכן לעובדים המחפשים שינוי בקריירה בשלב מאוחר יחסית בחיים.
ההחלטה לפנות לפלח האוכלוסייה הזה נובעת גם מסקר שערכו בחברה שמצא שיותר מ-78% מהאנשים בבריטניה מעל גיל 45 מעוניינים במציאת אתגר חדש לאחר שהילדים עוזבים את הבית. מעל מחצית מהנשאלים (58%) אמרו כי הדבר שהכי מרגש אותם הוא המחשבה על קריירה חדשה. בסקר השתתפו 2,000 אנשים.
תעשיית התעופה מתמודדת עם קשיים רבים בגיוס עובדים מאז המגפה, מה שגרם במהלך עונת הטיולים בקיץ לתורים ארוכים בשדות התעופה, לעיכובים בטיסות, ביטולים ואיבודים מרובים של כבודה.
ביולי האשים מנכ"ל איזיג'ט יוהאן לונדגרן את הממשלה הבריטית, שסירבה להנפיק יותר ויזות לעובדים באיחוד האירופי, במחסור בכוח אדם. בדומה לו מייקל א'לירי, מנכ"ל היריבה ריינאייר, טען באוגוסט שעזיבת בריטניה את האיחוד האירופי פגעה ביכולת גיוס העובדים בתעשיית התעופה. "הברקזיט הוא אסון לתנועה החופשית של עובדים ואחד האתגרים הממשיים שעומדים בפני הכלכלה הבריטית".