סגור

מחקר בבריטניה: הידבקות בדלתא מכפילה את הסבירות לאשפוז

זאת לעומת הזן המקורי של נגיף הקורונה; המחקר כלל 43 אלף בני אדם, כשמרבית הנדבקים היו לא מחוסנים או מחוסנים חלקית; הדבר מעלה חשש שמערכות הבריאות יצטרכו להתמודד עם עומס רב יותר החורף

אנשים שנדבקו בזן הדלתא של הקורונה הם בעלי סבירות כפולה להזדקקות לאשפוז לעומת הנדבקים בזן המקורי של הנגיף, כך לפי מחקר חדש שנערך בבריטניה. בעקבות זאת, המחקר מעלה חשש שמערכות הבריאות יצטרכו להתמודד עם עומס רב יותר החורף.



1 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים קורונה פטנט פייזר ג'ונסון אנד ג'ונסון ספוטניק אסטרהזנקה
חיסון חיסונים קורונה פטנט פייזר ג'ונסון אנד ג'ונסון ספוטניק אסטרהזנקה
חיסוני קורונה
(רויטרס)
לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, המחקר כלל בדיקה של מעל 43 אלף מקרים שנרשמו באנגליה, כשמרבית הנדבקים לא היו מחוסנים או רק מחוסנים חלקית. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת הרפואי The Lancet Infectious Diseases אתמול (ו'), ומהווים חיזוק נוסף ליתרונות שבקבלת החיסונים.
המחקר בדק נדבקים בקורונה בין התאריכים 29 במרץ ו-23 במאי, וניתח דגימות של הנגיף כדי לקבוע באיזה זן מדובר. קרוב ל-75% מהנבדקים לא היו מחוסנים, 24% היו מחוסנים חלקית בלבד ו-2% קיבלו את שתי מנות החיסון.
לאורך החודשיים שבהם נערך המחקר, 80% מהמקרים שנרשמו היו של זן אלפא המקורי ו-20% של זן דלתא, כשבשבוע האחרון זן הדלתא ייצג כבר שני שלישים מהמקרים.
מחקרים מוקדמים של זן הדלתא, שהופיע לראשונה בהודו בדצמבר, מצאו שהוא מדבק ב-50% יותר ממוטציות אחרות של הקורונה. בהתאם, זן הדלתא התפשט במהירות ברחבי העולם ליותר מ-130 מדינות, והפך לזן הדומיננטי בהן.
"הניתוח שלנו מדגיש כי בהיעדר חיסון, כל התפרצות של דלתא תהווה נטל גדול יותר על מערכות הבריאות מאשר המגפה הראשונית", כתבה אן פרסניס, אחת מהמחברות המובילות של המחקר וסטטיסטיקאית בכירה בקיימברידג', "חיסון מלא הוא מהותי להפחתת הסיכון האישי להדבקות סימפטומטית בדלתא".