סגור

איך מצליח ילד בן 9 לעשות מיליונים מיוטיוב

ריאן קאג'י (Ryan Kaji) הוא אחד מכוכבי הרשת הפופולאריים בעולם עם ערוץ שיש לו 29 מיליון מנויים. ריאן פותח צעצועים חדשים, מתאמן או מבצע עבודות יצירה. הפופולאריות הזו התרגמה כבר להכנסות שנתיות של מיליוני דולרים. כך הוא עושה את זה


ריאן קאג'י (Ryan Kaji) הוא אחד מכוכבי יוטיוב הפופולאריים ביותר עם ערוץ מרכזי שיש לו 29 מיליון מנויים. המעריצים הרבים עוקבים אחר ריאן בן ה-9 פותח צעצועים חדשים, מתאמן או מבצע עבודות יצירה. הפופולאריות הזו התרגמה כבר להכנסות שנתיות של מיליוני דולרים מפרסומות – מקור ההכנסה העיקרי לכוכבי יוטיוב.

3 צפייה בגלריה
Ryan Kaji 2
Ryan Kaji 2
Ryan Kaji 2
(צילום: בלומברג)
הוריו של ריאן, שיון ולואן קאג'י, חתמו עבורו גם על חוזי חסות ומרצ'נדייז עם רשתות וולמארט וטארגט והשיגו לבנם תכניות טלוויזיה בניקולודיאון ואמזון. השנה מוסיף קאג'י לרשימת ההישגים גם קולקציית נעליים עם סקצ'רס. בסך הכל, מוצרים הכוללים את המיתוג ריאן'ס וורלד הכניסו ב-2020 מעל 250 מיליון דולר במכירות, כך לפי הנתונים שאספו בחברת PocketWatch Inc שמנהלת את חוזי הרישוי של המשפחה מחוץ ליוטיוב. החוזים הללו מייצגים בין 60%-70% מההכנסה השנתית של המשפחה, שעומדת על 30 מיליון דולר, כך שזו הייתה השנה הראשונה שההכנסות מהחוזים הנלווים היו גבוהות מההכנסות מהפרסומות ביוטיוב.
ריאן הוכתר במשך שלוש שנים ברציפות למרוויח הגדול ביותר ביוטיוב, כך לפי הדירוגים השנתיים שמפרסם מגזין פורבס. הפעילות שלו, המורכבת משמונה ערוצים נפרדים ומכירות המרצ'נדייז הנלוות, הפכה למודל עבור אחרים, מגמה המצביעה על כך שכוכבי יוטיוב הפופולאריים ביותר מתייחסים להכנסות מפרסומות כחלק הולך וקטן מכלל הפעילות שלהם.
מכירות המרצ'נדייז של כוכבי יוטיוב נמצאות בעלייה בשנים האחרונות. כך למשל, אמנן הפעלולים MrBeast פתח לאחרונה פופ אפ של מסעדת המבורגרים בשם ביסט בורגר, שכבר קטף מחמאות.

3 צפייה בגלריה
Ryan Kaji 3
Ryan Kaji 3
Ryan Kaji 3
(צילום: בלומברג)

עלייתו של ריאן לצמרת החלה כבר כשהיה בן 3, אז פרסם סרטונים ביתיים שבהם פתח מתנות והעביר ביקורת על צעצועים. הודות לכריזמה שלה וללוגיקה הלא מוסברת של יוטיוב, הסרטונים הללו צברו מיליארדי צפיות. בכלל, סרטונים של פתיחת אריזות צעצועים, הפכו בין השאר בזכותו של ריאן, לז'אנר שלם ומצליח באתר.
התכניות של ריאן השתנו עם השנים בהתאם להעדפות שלו. "כשהייתי צעיר יותר, אהבתי לשחק עם צעצועים אז היו לנו הרבה סרטוני צעצועים", הסביר. "אבל עכשיו, אני אוהב משחקי מחשב, מדעים, יצירה והתעמלות". כדי להבטיח שיוטיוב לא יהפוך לעבודה במשרה מלאה עבור ריאן, הוריו יצרו דמויות המקיפות אותו, וכך הפך הערוץ שנועד במקור לביקורת צעצועים של ריאן לערוץ "עולמו של ריאן". כיום רשימת הדמויות המצויירות כוללות את קומבו פנדה וגאס התנין, כשלכל אחד מהם מעל מיליון מנויים. בערוץ הראשי שלו, אנשים צופים בקרוב למיליון שעות ביום, כך לפי חברת ניתוח הנתונים Tubular Labs.
ב-2017 הצטרפו בני המשפחה ל- PocketWatch, חברת התקשורת שהקים כריס וויליאמס. הם הסכימו להפוך את החברה לשותפה בלעדית לסרטונים של ריאן – וכן של קומו וגאס – ואף רכשו אחזקה בחברה. משקיעים אחרים בחברה כוללים את ויאקום ורוברט דאוני ג'וניור.

3 צפייה בגלריה
Ryan Kaji
Ryan Kaji
Ryan Kaji
(צילום: בלומברג)


וויליאמס הגה תכנית להפיכת ריאן למותג ילדים ענק כמו לשבור את הקרח או בוב ספוג, ולכן פנה לעשרות שותפים פוטנציאלים. וולמארט הסכימו להצטרף, והמוצרים הראשונים של שיתוף הפעולה הזה הושקו בקיץ 2017 . ביקור של ריאן באחת החנויות לצרכי קידום מכירות הסתכם באלפי מעריצים צעירים שבאו לפגוש אותו. ההורים נלחצו מעט מההמולה ומאז לא ארגנו מפגשים נוספים, אך לא היה בהם צורך כי מכירות הצעצועים המריאו. בזכות וויליאמס, המשפחה חתמה על חוזי רישוי לדמויות שלהם עם מעל מאה שותפות.
עם זאת, לא הכל הולך חלק. ב-2019 הוגשה לוועדת המסחר הפדראלית (FTC) תלונה בטענה שהערוץ לא חושף תכנים ממומנים. המשפחה סירבה להגיב על התלונה, שעדיין נמצאת בשלבי בדיקה.