סגור

החרם הצרכני בעקבות התמיכה באויגורים הפיל את מכירות H&M בסין

ענקית האופנה השבדית הביעה חשש מהפרת זכויות האדם של מיעוט האויגורים בסין. המהלך גרם להסרתה מפלטפורמות המסחר המקוון במדינה והוביל מפורסמים סינים לנתק עמה את הקשר. התוצאה: נפילה של 23% במכירות H&M בסין ברבעון השני. מנכ"לית H&M: "המצב בסין מורכב, אך אנחנו חוזרים על דברים שאמרנו בעבר"


ענקית האופנה השבדית H&M דיווחה על ירידה במכירות בסין, זאת לאחר שהפכה ליעד לחרם צרכני במדינה.
הרשת ומותגים נוספים העלו חשש בנוגע להפרת זכויות אדם נגד מיעוט האויגורים במחוז שינג'יאנג, אך בעקבות זאת ניתקו מפורסמים סינים קשרים עם המותגים והחברה הוסרה מפלטפורמות המסחר המקוון במדינה.
הירידה במכירות בסין הגיעה בעוד שבשאר העולם דיווחה H&M על חזרה לרווח על רקע ביטול חלק ניכר מהגבלות הקורונה.
1 צפייה בגלריה
סניף H&M בשנגחאי
סניף H&M בשנגחאי
סניף H&M בשנגחאי
(בלומברג)
סין ייצגה בשנה שעברה בסביבות 5% ממכירות החברה, ונחשבת אחת הספקיות המרכזיות שלה. על פי הדיווח, מכירות H&M בסין נפלו ברבעון השני של השנה ב-23% לפי המטבע המקומי, זאת בהשוואה לשנה שעברה. "בנוגע לסין המצב נותר מורכב. מעבר לכך אנחנו חוזרים על מה שאמרנו בעבר", הגיבה המנכ"לית הלנה הלמרסון.
מלבד המצב בסין, החברה דיווחה על רווח לפני מס של 420 מיליון דולר ברבעון, זאת לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד.
החרם נגד H&M ומותגים מערביים אחרים כמו נייקי הגיע כאמור לאחר שהביעו חשש מעבודות כפייה של האויגורים בייצור הכותנה במחוז שינג'יאנג. לפי האשמות, האויגורים נעצרים במחנות במחוז וסובלים מעינויים, עבודות בכפייה והתקפות מיניות. בסין מכחישים את ההאשמות וטוענים כי מדובר במתקנים ל"חינוך מחדש" שמטרתם להוציא את האויגורים מעוני.
בעקבות הדברים, הוסרה הרשת במרץ מפלטפורמת המסחר המקוון Tmall ומחנויות האפליקציות של יצרניות הטלפונים המקומיים.