$
תעשייה ופיננסים

יוניקלו מודדת לקוחות בתלת-ממד כדי לנצח במסחר המקוון

ענקית הביגוד הציבה בסניפיה ביפן מערכות מדידת גוף חדשניות. החברה משתמשת במידע לשיפור אסטרטגיות מכירה ולפיתוח מוצרים חדשים

שירות כלכליסט 20:1103.03.19

רשתות ביגוד יפניות מקדמות שימוש בטכנולוגיות מדידת גוף חדשניות כדי להתחרות באתרי המסחר המקוון - כך דיווח אתר החדשות ניקיי.

 

 

יוניקלו, רשת הביגוד היפנית הגדולה והידועה מכולן, התקינה בכמה מסניפיה מערכת שמסוגלת למדוד את גוף הלקוח במהירות. כך, למשל, בסניף יוניקלו ברובע שינגאווה בטוקיו נכנסים הלקוחות לתא שבו מותקנים 16 חיישנים שמודדים את גופם. המערכת גם מצלמת את תמונת הלקוח, שיכול לאחסן את כל המידע עליו באפליקציה של יוניקלו. מאוחר יותר הלקוח יכול להשתמש במידע כדי לבצע קניות באתר החברה, ואפילו להזמין בגדים בתפירה מותאמת.

 

המידע על הלקוחות הוא הדבר שיוניקלו, ורשתות אופנה אחרות שמפעילות שירותים דומים, באמת רוצות. המידע עשוי לסייע להן לשפר את אסטרטגיית המכירות ולפתח מוצרים חדשים. למעשה, איסוף המידע על מידות הלקוחות הוא אחת מאבני היסוד של התוכנית של פאסט ריטיילינג, החברה־האם של יוניקלו, להפוך ל"חברת קמעונאות לצרכן הדיגיטלי".

 

חברות אחרות נוקטות מדיניות דומה. אחת מהן היא יצרנית הנעליים הדנית Ecco, שהציבה בסניפה בטוקיו מכשיר למדידה מדויקת במיוחד של כפות רגליים וצורת הקרסול. המידע שנאסף במכשיר משמש לעיצוב והדפסת סוליות מותאמות ללקוח במדפסת תלת־ממד. התהליך כולו אורך כשעה.

סניף יוניקלו בטוקיו, יפן. מנצלים את נקודות התורפה של המסחר המקוון סניף יוניקלו בטוקיו, יפן. מנצלים את נקודות התורפה של המסחר המקוון צילום: בלומברג

 

 

עוד חברה שהצטרפה למגמה היא רשת בתי הכלבו טקאשימאיה, שהציבה מכשיר מדידת כפות רגליים בתלת־ממד במחלקת נעלי הנשים באחד הסניפים שלה בטוקיו. לאחר המדידה, המערכת מציעה ללקוחה את הנעליים שמתאימות לה ביותר מתוך מבחר של 288 דגמים.

 

המתחרה העיקרי של הקמעונאיות היפניות בחזית זו הוא הסטארט־אפ זוזו. לקוחות החברה מקבלים הביתה חליפה שחורה מצוידת בחיישנים, שמאפשרת למדוד את מידות גופם באמצעות מצלמת הסמארטפון והאפליקציה של החברה. הבגדים שמזמינים הלקוחות מאתר החברה מותאמים למידות שאוחסנו באפליקציה. ב־2018 החלה החברה להשתמש בגרסה משודרגת של חליפת המדידה שלה, במקביל להשקת מותג בגדים פרטי.

 

אבל, למרות החידוש של זוזו, נראה שאנשים לא להוטים למדוד את גופם. מנכ"ל החברה יוסאקו מאזווה הודה כי "פחות לקוחות מדדו את החליפה משציפינו". נוסף על הססנות הלקוחות, זוזו נאלצה להתמודד עם שגיאות מדידה, ולקוחות התלוננו כי בגדים הגיעו במידה לא נכונה.

 

הקמעונאיות המסורתיות מקוות לנצל את מתקני המדידה התלת־ממדיים כדי להשיג יתרון על זוזו ודומותיה באמצעות הנוכחות של איש מכירות בתהליך. מייסד ומנכ"ל פאסט ריטיילינג טדאשי ינאי אף הצהיר כי מדידת הגוף בחנות בידי אדם המנוסה בכך, תהיה תמיד עדיפה על מדידה בבית באמצעות חליפת חיישנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x