$
תעשייה ופיננסים

אמזון יצאה למלחמה וחתכה את המחירים בהול פודס

ענקית הקמעונאות השלימה את עסקת רכישת רשת המרכולים היוקרתית והורידה מחירים של מוצרים כמו בננות, ביצים וחמאה. וולמארט בכוננות

שירות כלכליסט 21:1428.08.17

עסקת המכירה של הול פודס לאמזון הושלמה סופית, והגיעה העת לצאת למלחמה. ענקית הסחר המקוון חתכה היום את המחירים של מגוון מוצרי יסוד, בהם בננות, ביצים, בשר טחון וחמאה, בכל 470 סניפי הול פודס. 

 

 

כאשר הודיעה אמזון בשבוע שעבר על הורדת המחירים המתוכננת, היא הבטיחה להציע הנחות על המותג הפרטי של הול פודס באתר שלה והטבות בחנויות הפיזיות למנויי אמזון פריים. עוד הודיעה כי תציב בחלק מסניפי הול פודס לוקרים, שישמשו לאיסוף והחזרה של משלוחים מאמזון.

 

 

בטווח הקצר, אמזון לא זקוקה עדיין לרווח מחטיבת המצרכים החדשה שלה. אך עבור השחקניות הוותיקות בשוק קמעונאות המזון, מכירות מוצרי היסוד חיוניות להישרדותן. רשתות ענק כמו וולמארט, קרוגר וטארגט מסתמכות על השקעות הון גבוהות עבור שולי רווח נמוכים, והצלחת החנויות הפיזיות נעוצה ביכולתן למשוך לקוחות למיקומים קרובים ונוחים באמצעות מבצעים והנחות.

 

הורדת המחירים הדרמטית בסניפי הול פודס מאותתת על כוונתה של אמזון להתחרות עם הרשתות הוותיקות על תנועת הלקוחות בחנויות הפיזיות, גם במחירי הפסד, כדי לזכות באמונם.

 

וולמארט הגיבה לתחרות מצד אמזון באמצעות שרשרת רכישות של חברות סטארט־אפ שעוסקות במסחר מקוון. בהן עסקה בשווי 3.3 מיליארד דולר לרכישת אתר הקניות Jet.com ב־2016 ורכישת אתר האופנה מודקלות' במרץ, בעסקה ששוויה הוערך ב־50–75 מיליון דולר.

 

"התחרות מצד אמזון לא זרה לוולמארט, שבטוחה באסטרטגיה שלה ומשקיעה מיליארדי דולרים כדי להוריד מחירים", אמר דובר וולמארט רנדי הרגרוב. לדבריו, הקמעונאית משדרגת את סניפיה כדי שתוכל להציע אפשרויות למשלוח מקוון ב־1,100 מתוך 4,600 הסניפים עד סוף השנה. כן מפתחת וולמארט את שירות המשלוחים המיידים שלה.

 

הול פודס נחשבת לאחת היקרות מבין 13 רשתות המזון המובילות בארה"ב, כך על פי סקר שביצעה ענקית הבנקאות מורגן סטנלי בקרב 3,000 לקוחות סופרמרקטים ביולי. על פי הסקר, לקוחות הול פודס הם בעלי סיכוי כפול להרוויח מעל ל־125 אלף דולר בשנה, לעומת הצרכנים בקרוגר. הול פודס הורידה מחירים ב־2015 לאחר שחוותה ירידה במכירות ונקנסה על ידי עיריית ניו יורק ב־500 אלף דולר על גביית יתר של מוצרים ארוזים. עם זאת, מכיוון שההנחות לא היו מפליגות כמו אלו שנכנסו לתוקפן אתמול, המכירות לא התאוששו.

 

מכירות מקוונות של מוצרי מזון חוות צמיחה מהירה. מכירות זהות באינטרנט של מזון ומוצרי יסוד זינקו בשיעור של 24% ב־2016 לעומת שנה קודם לכן. סל מצרכים מקוון הגיע לשווי ממוצע של 148 דולר, לעומת 35 דולר בממוצע בחנויות הפיזיות, כך לפי נתוני חברת המחקר בריק מיטס קליק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x