$
כלכלה ומדיניות

דיווח: המצבר שהוטען בדרימליינר של ג'אפן איירליינס היה תקין

עפ"י ה"וול סטריט ז'ורנל", הוועדה הלאומית לבטיחות בתעופה של ארה"ב שבודקת את נחיתת האונס של הבואינג 787 ביפן "לא מצאה חריגות בקיבולת מתח של המצבר"

סוכנויות הידיעות 12:5821.01.13

חקירת פרשיית נחיתת האונס של מטוס הבואינג דרימליינר ביפן בשבוע שעבר מסתעפת: לאחר בדיקה שנערכה במצבר המטוס של חברת התעופה הלאומית של יפן (Japan Airlines) בעת טעינתו של מצבר המטוס בנמל התעופה בבוסטון, הודיעה הוועדה הלאומית לבטיחות בתעופה של ארה"ב ש"לא נמצאו חריגות בקיבולת מתח של המצבר", כך מדווח ה"וול סטריט ז'ורנל".

 

 

זוהי תקלת מצבר אחת מתוך שתיים שהתגלו במטוסי הדרימליינר של בואינג. חוקרים יפנים בודקים את הסיבות לתקלה במצבר הליתיום-יון של מטוס הבואינג 787 של חברת התעופה אול ניפון (All Nippon Airways) היפנית, שאירעה לפני יותר משבוע לאחר התקלה הראשונה ושהביאה לנחיתת אונס של המטוס.

 

הגורם האפשרי לתקלה הייתה טעינת-יתר של המצבר שהביא לנחיתת אונס לאחר שהטייסים זיהו ריח של שריפה. החוקרים אף אמרו שהאופי הדומה של שתי תקלות המצבר יכול לסייע לזיהוי הבעיה.

 

אולם, בעדכון שפורסם ביום אתמול טענה הוועדת לבטיחות, ששתי התקלות אירעו בנסיבות שונות ולפחות במידה מסוימת, חקירות שני האירועים יתפתחו לכיוונים שונים, מה שיקשה על זיהוין של הסיבות לתקלות ויעכב את מתן האישור מצד הרגולטורים להשמיש את מטוסי הדרימליינר של חברות תעופה ברחבי העולם שהושבתו בשל האירוע.

 

שני המצברים שנבדקו נמצאו מפוחמות בחלקן הגדול. רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הודיעה שמשני המצברים גם ארעה דליפה של נוזל אלקטרוליטי ושבשניהם העשן שנפלט גרם לנזק לרכיבים סמוכים.

 

רשויות בתעופה היפניות והאמריקאיות משתפות פעולה בחקירת האירוע אך מנהלות חקירות נפרדות. על פי גורמים המקורבים לעניין, עדיין מוקדם מידי להסיק מסקנות וגורמים רשמיים מטעם רשות התעופה הפדרלית עדיין ממתינים למידע נוסף בטרם יחליטו על צעדי בטיחות שיאפשרו למטוסי הדרימליינר להמריא שוב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x