$
שווקי חו"ל

החלום מתרסק: אחרי יפן - גם ארה"ב ואירופה מקרקעות את הדרימליינר

התאחדות התעופה האמריקאית החליטה להפסיק את כל הטיסות של מטוס בואינג 787 ברחבי ארה"ב, עד שתמצא הסיבה לתקלה שגרמה לנחיתת אונס ביפן. מנכ"ל בואינג: "אנחנו עובדים מסביב לשעון על מנת לפתור את הבעיה"

שי סלינס וסוכנויות הידיעות 08:5517.01.13

הדרמה בענקית התעופה האמריקאית בואינג נמשך. התאחדות התעופה האמריקאית (FAA) והמקבילה האירופית הודיעו היום לפנות בוקר כי הן מקרקעת את כל מטוסי הבואינג 787 המכונים דרימליינר עד אשר תושלם בדיקתם לאחר נחיתת האונס של אחד המטוסים אתמול בעיר טקאמטסו שביפן.

החלטה זו של ה-FAA הגיעה לאחר שאתמול יפן החליטה לקרקע את המטוסים שברשותה אחרי שהתגלתה תקלה במצבר המטוס בעת טיסה פנים ארצית, שכאמור גרמה לטייס לבצע נחיתת אונס.

 

"אחרי התלקחות מצבר המטוס בטיסה הפנימית אתמול ביפן החלטנו להפסיק את כל טיסות הבואינג 787 ברחבי ארה"ב עד אשר נמצא את הסיבה לתקלה", כך מסרה ה-FAA בהצהרה. במקביל להחלטה של ה-FAA, גם התאחדות התעופה בהודו החליטה לקרקע את מטוסי ה-787 במדינה.

 

דרימליינר דרימליינר

 

מנכ"ל בואינג ג'ים מקנרני התייחס להחלטה של ה-FAA ואמר כי "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הרגולטורים על מנת למצוא את התשובות במהירות.

 

האירוע של אתמול ביפן תואר על ידי פקיד במשרד התעבורה היפני כ"חמור ביותר". "אני חושב שאנו כבר כמעט בנקודת האל-חזור שבו על החברה להבין שכנראה יש פה בעיה חמורה", אמר ריצ'ארד אבולעפיה, אנליסט בכיר למודיעין תעופתי וביטחוני. "אם החברה לא תפעל במהירות, תדמיתם של המטוסים הללו תשתנה לרעה".

 

מטוסי ה-787 המכונים דרימליינר, מיוצרים ברובם מסגסוגת פחמן קל ומהווים קפיצת מדרגה בתכנון ובייצור מטוסי נוסעים. אך פרויקט זה עוכב במשך שנים ארוכות עקב חריגות תקציב ודחיות.

 

הדגם הבסיסי והעיקרי הוא ה-787/8, אורכו 57 מטר ומוטת כנפיו 60 מטר וטווח הטיסה הוא עד 15.2 אלף ק"מ. במטוס 210 מושבים בשלוש מחלקות.

x