$
תעשייה ופיננסים

מיצובישי תמכור מפעל בהולנד תמורת יורו אחד

החברה ההולנדית VDL תשמר בתמורה את 1,500 המשרות במפעל האחראי ל־5% מתפוקת מיצובישי

סוכנויות הידיעות 23:5211.07.12

התאגיד היפני מיצובישי מוטורס ימכור את מפעל המכוניות שלו בהולנד תמורת יורו אחד בלבד ליצרנית אוטובוסים מקומית - כך מסר היום דובר מטעם החברה.

 

בתמורה דרשה מיצובישי מהרוכשת, VDL גרופ, לשמר את משרותיהם של כל 1,500 עובדי המפעל.

סוכנות הידיעות פראנס פרס דיווחה אתמול כי כבר בפברואר השנה התריעה מיצובישי כי בכוונתה לחדול מייצור במפעל נד־קאר בהולנד, זאת על רקע המשבר הכלכלי באירופה וניסיונות ההתייעלות של החברה היפנית.

 

מיצובישי אאוטלנדר. במפעל יוצרו פחות מ-5% מהתפוקה העולמית מיצובישי אאוטלנדר. במפעל יוצרו פחות מ-5% מהתפוקה העולמית

 

בתום מגעים ממושכים ובסיוע ממשלתי נמצא פתרון להמשך הפעילות של המפעל ההולנדי, שהוא היחיד של מיצובישי במערב אירופה. במפעל זה ייצרה החברה את דגמי קולט ואאוטלנדר.

 

"בעקבות ההחלטה שהתקבלה בפברואר, ניהלנו כמה סבבים של משא ומתן לגבי עתידו של המפעל, ובראש סדר העדיפויות הצבנו את הצורך לשמור על מקומות העבודה", נכתב בהודעה רשמית של מיצובישי. במפעל יוצרו פחות מ־5% מהתפוקה העולמית של מיצובישי, שעמדה על 1.1 מיליון כלי רכב בשנה שהסתיימה במרץ. היקף הייצור בנד־קאר צנח ל־50 אלף כלי רכב בשנה, לעומת שיא של 200 אלף. מיצובישי מוטורס הודיעה כי ככל הנראה תפסיד כ־28 מיליארד ין (352 מיליון דולר) בעסקה.

 

יצרנית רכבי הפרימיום הגרמנית ב.מ.וו הודיעה בחודש שעבר כי היא שוקלת להרכיב מכוניות בנד־קאר. עם זאת, ב.מ.וו לא הוזכרה אתמול בהודעת מיצובישי.

 

מיצובישי תמשיך בתהליך הארגון מחדש של הייצור, הכולל הוצאת מפעלים מאירופה והעברתם למדינות מתפתחות ובכלל זה לרוסיה ולתאילנד, שם הוצאות הייצור נמוכות יותר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x