$
כלכלה ומדיניות

הבחירות לראשות עיריית ניו יורק: בלומברג הוציא 185 דולר עבור כל קול

ראש העירייה שילם מיליוני דולרים כבונוסים לצוות הקמפיין; בסך הכל הוציא סכום שיא של כ-108 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות 16:3416.01.10

מייקל בלומברג הוציא כ-108.3 מיליון דולר על הקמפיין שלו לכהונה שלישית כראש עיריית ניו יורק, שהסתיים בנובמבר האחרון בניצחונו הדחוק. הסכום כולל מיליוני דולרים ששולמו כבונוסים שמנים לצוות הקמפיין שלו - רבים מהם קיבלו שי בגובה 20% מהמשכורת שלהם. מנהל הקמפיין ברדלי טאסקף, הדובר

הווארד וולפסום, וסגנית ראש העיר פאטי האריס, למשל, הרוויחו כל אחד בונוס של 400 אלף דולר.

 

מקור הכסף בכיסיו עמוקים של בלומברג עצמו. מגזין פורבס דירג אותו כאדם העשיר ביותר בניו יורק, והשמיני העשיר ביותר בארצות הברית, בזכות הון עצמי המוערך ב-17.5 מיליארד דולר.

 

על פי הנתונים החדשים שפורסמו בסוף השבוע, בלומברג הוציא 185.10 דולר עבור כל אחד מ-585,466 הקולות שקיבל בבחירות. זו עלייה ביחס ל-112.32 דולר שעלה לו כל קול בבחירות הקודמות לכהונתו השנייה, שנערכו ב-2005 (עלות הקמפיין אז היתה 84.6 מיליון דולר). בבחירות הראשונות שלו הוציא 99.23 דולר לכל קול, כשהסכום הכולל הסתכם ב-73.9 מיליון דולר.

 

בלומברג הצליח לשבור את שיא ההוצאות על קמפיין שהוא עצמו קבע - רק קמפיינים לנשיאות עולים יותר. הקמפיין של אובמה למשל, עלה יותר מ-650 מיליון דולר. הסכומים שפורסמו אינם כוללים את עלות טקס ההשבעה של בלומברג והליך המעבר. עד כה דווח כי הוא הוציא 271,907 דולר על טקס ההשבעה האחרון שלו, שנחשב צנוע יחסית, לאחר שב-2005 הטקס עלה 1.7 מיליון דולר, וב-2001 - 2.5 מיליון דולר.

 

ההוצאות הגדולות של בלומברג על הקמפיין גררו ביקורות רבות מצד מתנגדיו שטענו כי הוא "קנה" את הבחירות. אולם על כך ענה בלומברג כי הוא השתמש בכספו שלו, כך שאינו מחויב לאיש. בית המשפט קבע כי הגבלת השימוש במימון עצמי בבחירות למעשה מגבילה את חופש הביטוי של אותו מועמד. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x