$
כלכלה ומדיניות

מדד אמון הצרכנים בארה"ב זינק בספטמבר

הצרכנים אומרים שהמיתון חלף אך מתלוננים על מצבם הפיננסי האישי, חושבים שכעת זמן טוב לקנות בית אבל ממש לא כדאי למכור נכס. המדד עלה החודש ל-73.5 נקודות - רמתו הגבוהה מתחילת 2008

סוכנויות הידיעות 18:1425.09.09

מדד אמון הצרכנים השתפר באופן משמעותי בספטמבר, הודות לתחושה שהמיתון חלף סופית, לפי סקר שפורסם היום בידי אוניברסיטת מישיגן ורויטרס. מדד אמון הצרכנים עלה ל-73.5 נקודות לעומת 70.2 נקודות בתחילת החודש והרבה מעל ה-65.7 נקודות של אוגוסט.

 

הציפיות המוקדמות היו ל-70.5

נקודות בלבד. מדד אמון הצרכנים נמצא ברמתו הגבוהה ביותר מאז תחילת 2008. עם זאת, אף שהצרכנים מאמינים שהמיתון נגמר הם התלוננו על מצבם הפיננסי האישי.

 

אכן, מספר שיא של צרכנים דיווחו על ירידה בהכנסתם בספטמבר. רכיבי ה"תנאים הנוכחיים" וה"ציפיות" קפצו בספטמבר. הצפיות עלו ל-73.5 נקודות לעומת 65 נקודות באוגוסט - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2007.

 

במקביל, התנאים הנוכחיים זינוק ל-73.4 נקודות לעומת 66 נקודות באוגוסט - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר. מספר הצרכנים שמתכננים לרכוש מכונית חדשה נפל לשפל של חצי שנה בספטמבר, עם סיום תכנית הסבסוד הפדרלית לטריידאין של מכוניות.

 

הצרכנים הוסיפו, כי עכשיו זמן טוב לרכוש בית אך לא זמן טוב למכור בית. כתוצאה מכך, רובם יצאו משוק הדיור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x