סגור
 ההמבורגר של "כביש 90".  יצירתי במידה, מקצועי ומבשר מצוין
ההמבורגר של "כביש 90". יצירתי במידה, מקצועי ומבשר מצוין (צילום: ערן ורוד)

"כביש 90": המבורגר משובח באווירה קיבוצניקית

אם אתם מטיילים בחג ברמת הגולן נסו את המבורגרים המשובחים של "כביש 90". עם גרסאות מבשר טלה, חזה אווז ואסאדו ויש גם לחמניות כשרות לפסח למי שרוצה

נסענו לגולן בחג. טיילנו בנחל הג'ילבון, מסלול מרהיב ביופיו ומקושט בשני מפלים מרשימים במיוחד, מפל דבורה ומפל הג'ילבון ש-41 המטרים שלו מקנים לו את התואר המפל האיתן השני בגובהו בישראל. בדרך חזרה עצרנו לאכול במסעדת ההמבורגרים "כביש 90" בצומת מחניים.
נדמה שתמיד היתה כאן מסעדת המבורגרים כזו או אחרת ורק השם מתחלף. האווירה ב"'כביש 90" היא של סחבקייה קיבוצניקית שכזו. אני מת על זה. ההקלטה בטלפון פונה אלייך ב"שלום חברים", והמנות בתפריט עונות לשמות כמו "המרושל של הכביש" (יעני סלופי) או "שניצק'ה" ואפילו "כריך עבדול ג'אבר"', ואם כבר כדורסל - על המדפים כאן יש המון גביעי כדורסל והקירות מקושטים באיורים כמו זה של החקלאי מ"עין קטשופ". לא נורא מצחיק, לא נורא נורא. למי אכפת. אנחנו כאן בשביל ההמבורגרים ששמעם יצא למרחוק.
1 צפייה בגלריה
מסעדת המבורגר כביש 90
מסעדת המבורגר כביש 90
"כביש 90". אווירה קיבוצניקית
(צילום: ערן ורוד)
אז הזמנו המבורגרים. לא פחות מארבעה. היינו ארבעה. היינו רעבים. נוער א' הלך על המבורגר בסיסי, במשקל 220 גרם. למרות שהיה א' של פסח, היו לחמניות רכות ומצוינות. היו גם לחמניות כשרות לפסח. ההמבורגר נצלה לדרגת מדיום וול, כמו שהומלץ בתפריט, לווה בחסה, בצל סגול, עגבנייה ומלפפון חמוץ, קום איל פו, והיה פשוט מצוין. עסיסי, שמנמן, מבשר בקר טרי ואיכותי. עם צ'יפס שהיה אולי קפוא אבל טוגן במקצוענות. על השולחן חיכו לו לא רק מיונז רגיל אלא גם כזה שתובל בלימון כבוש, אחד שקיבל חיזוק מנענע (קצת מוזר) ואחד שארח לחברה פלפל צ'יפוטלה. ניסינו את כולם. אני חיבבתי את זה עם הלימון הכבוש.
נוער ב' כבר התפרע עם משהו קצת יותר נועז, והזמין המבורגר שכונה ה"דרומי" (יעני כביש 90 לכיוון דרום. יש גם 'הצפוני' כמובן). זה כלל חוץ מהלחמניה והקציצה גם "צ'אנקים של חזה טלה מעושן" וריבת בצל, והוגש לצד תפוחי אדמה אפויים. זה היה לא פחות טוב. אפילו יותר. יצירתי אבל לא מדי, עמוס וגדוש אבל לא בלתי אפשרי, חזירי אבל במידה. בקיצור, בומבה של המבורגר.
אישתי שתחיה ביקשה המבורגר טלה, כלומר כזה שקציצת הבקר שלו מעורבת גם בבשר טלה. מצוין. ליד ההמבורגר – טבעות בצל. אני מת על טבעות בצל ואלו של כביש 90 לא ביישו את הפירמה. אני, כרגיל, הייתי המוגזם מכולם ולקחתי את "הכבישתיש". יצירת המופת הזו כללה קציצת בקר, שוב "צ'אנקים של חזה אווז מעושן" ששולבו הפעם בתוך הקציצה עם בשר אסאדו בברביקיו ושום קונפי. זה היה ענק, זה היה מפחיד. אכלתי הכל כמו גדול. עם צ'יפס. וחצי ליטר בירה אסטרייה ספרדית בהירה ומעולה. (המקום מכריז שהוא לא רק המבורגרים אל גם מקום של בירות ויש לו תפריט בירה ראוי). אם אתם בסביבה, כביש 90 היא המבורגרייה מצויינת בכל קנה מידה, לא רק כזה שמסתפק בקצת פחות כשאתה רחוק מהבית אלא בכלל.

כביש 90, צומת מחניים

  • המבורגר 220 – 77 (כולל תוספת וגזוז. 59 בלי)
  • המבורגר טלה 220 – 78 (או 61 לבד)
  • 'הדרומי'- 85 (66)
  • כבישתיש – 88 (68)
  • חצי ליטר בירה אסטרייה – 10 שקלים (בהזמנת ארוחה)