סגור
פנאי גלידה של סופטי

הגלידות של אנדי רם: "זה משמח אותי כמו הזכייה בווימבלדון"

טניסאי העבר האגדי התמחה בתחביב שמלווה אותו מילדות והפך ליצרן גלידות. הרשת הקטנה והמעולה "פינולי" שבה הוא שותף מגיעה השבוע לנמל תל אביב

פינולי היא רשת קטנה מאוד שהתחילה את דרכה לפני שנים ספורות בכיכר דיזנגוף, ומאז כבר הספיקה לפתוח עוד שני סניפים יפים לא פחות בקריית אונו ובירושלים, ויש עוד שניים בקנה. הם מייצרים טעמים קלאסיים מצוינים, למשל שוקולד מריר, תות וקפה איטלקי, שטעמתי והיו נהדרים, וסורבה בזיליקום שהיה לימוני מאוד ומרענן. הטעמים רכים מאוד, לא מכבידים ולא קופאים במקפיא הביתי והופכים לאבן כמו רוב הגלידות. פינולי תשתתף לצד גלידריות נוספות בפסטיבל הגלידה בנמל תל אביב (ראו מסגרת).
אחד מבעלי הרשת הוא אנדי רם, הטניסאי המהולל, שזכה באליפות ישראל בטניס בשנת 2003, ובהמשך ניצח שלוש פעמים בטורנירי גראנד סלאם לזוגות, בשיאו דורג במקום החמישי בעולם בזוגות גברים (ב־2008). "בילדותי אחרי משחקים אבא שלי היה לוקח אותי לאכול גלידה, לא משנה אם ניצחתי או הפסדתי, ואמא שלי תמיד אמרה שבסוף אפתח גלידרייה", מספר רם. "אחרי הפרישה חיפשתי גלידרייה להצטרף אליה. ממש הסתובבתי בין גלידריות וטעמתי, זה משהו שאני עושה מאז ומעולם. טעמתי את פינולי והתאהבתי. דרך חברים משותפים פניתי לבעלים, גלעד סמובסקי, שהוא מקצוען עם 20 שנות ניסיון בתחום, והקים בין השאר את 'לה גופרה'. זה התגלה כשידוך מעולה".
1 צפייה בגלריה
פנאי אנדי רם
פנאי אנדי רם
אנדי רם. “בחנתי את פינולי לפי הטעם של הפיסטוק. בהמשך הבנתי שהם מייבאים זן מסוים מסיציליה"
אשכרה בחרת את הגלידה שהיתה הכי טעימה בעיניך?
"כן. קודם כל בחנתי את טעם הפיסטוק. אני חולה פיסטוק. בהמשך הבנתי שהסיבה לאיכות שלהם היא יבוא חומרי הגלם מאיטליה, למשל פיסטוק מסיציליה מזן מסוים. יש לנו מפעל בדרום איטליה שממנו אנחנו מייבאים את חומרי הגלם. אנחנו גם מייצרים גלידה טרייה בכל יום מחדש, ושומרים בכלים מיוחדים. לא נכנס אוויר, הגלידה לא מתקשה, ולכן לא צריך לערבב. הגלידה שומרת על מרקם מאוד קרמי. המתכונים הם של שף גלידה איטלקי. פנו אליי המון גלידריות ובחרתי בפינולי".
למה בעצם פנו? סליחה על השאלה, אבל אתה עשיר?
"לא יודע אם עשיר, בעיקר מקושר ובעל אמצעים ויכולת לנצל קשרים כדי לקבל לוקיישנים כאלה ואחרים. בכל זאת, אני לא מכיר אלופי וימבלדון שפתחו גלידריות".
אם משאירים אותך לבד בסניף אתה יודע לייצר גלידה?
"לשרת אנשים יותר קל לי. אחרי הכל בניתי קריירה על זוגות".
איזה טעם אתה הכי אוהב?
"אחרי פיסטוק אני אוהב את הפינולי, הצנובר. וגם וניל שחור - וניל טחון עם המקלות. אנשים באים מרחוק בשבילו. זה משמח אותי כמו לזכות בווימבלדון, זה גם עסק כיפי לילדים שלי שלא זכו לראות אותי משחק טניס אז עכשיו אני מפצה אותם. הטעמים שלנו בעיקר קלאסיים. אין אצלנו ערבובים מוזרים. הכל מאוד נקי, אפילו אולד פאשנד".
פסטיבל גלידות ארטיזנליות יתקיים בשוק הנמל בתל אביב
שוק הנמל בתל אביב מארח השבוע (3-2 באוגוסט), פסטיבל גלידה ראוי ומושקע הכולל מיטב מיצרני הגלידה המקומיים. בין המשתתפים “סופטי”, גלידריה חדשה של רעות וטל גרין מתל אביב (יהודה המכבי 53), שמציעות גלידה רכה מאוד, המזכירה את הגלידה האמריקאית של ילדותנו. החידוש הוא במגוון הטעמים הגדול ובאינספור התוספות. עוד משתתפת היא פרח רסלאן, בתו של לוחם צד"ל וביוטכנולוגית בהכשרתה, שמוכרת את הקינוחים הלבנוניים שלה באגמון מרקט, שליד אגמון החולה, ולאחרונה גם בשוק הנמל בתל אביב. בפסטיבל היא תגיש את דאעוקיה — שכבות פיסטוק עם קרם גבינה ומי ורדים — כשמעליה גלידת עזים רכה מתובלת במסטיקה. טעמתי את יצירת המופת הזו. מה אומר ומה אדבר, גן עדן.