סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להחלים בעזרת אמנות, להיחשף לקול לסבי אמיץ, להיזכר בסרדינים של מרדרט תייר, להתענג על תוכנית אוכל מושחזת ונטולת פומפוזיות או לבקר בארכיון האישי של א"ב יהושע

תערוכה
להחלים בעזרת אמנות
התערוכה הקבוצתית ״החלמה בהקיץ״, המוצגת בבית ליבלינג בתל אביב, מלווה את השקת הגיליון השני של כתב העת קמה, העוסק בשאלה ״איך אני מחלימה״. כתב העת הייחודי, שהוקם על ידי מיכל סבר וקורל דביר, עוסק באמנות והגות נשית במטרה לפתח שיח חדש של נשים דרך האמנות. כך גם התערוכה, המתפרשת בחלליו הפיזיים של הבית — שהופך למעין בית מרפא — מבקשת להפנות את המבט פנימה, לבחון את דרך ההתמודדות של יוצרות עם ההשלכות הפיזיות והנפשיות אחרי הטלטלה החברתית והכלכלית של התקופה האחרונה. באיזה אופן הן עוסקות בפצע, היכן מורגש הכאב, מהו תהליך ההחלמה הנשית והאם יש דברים שלא בהכרח צריך להחלים מהם. מציגות: ליהי תורג׳מן, ברכה אטינגר, שי אלפיה, פסי גירש כרמית חסין, מעיין טולדנו, עדילי ליברמן ויערה צח.
דנה גילרמן
5 צפייה בגלריה
פנאי פתיחת תערוכה חדשה בבית ליבלינג "החלמה בהקיץ"
פנאי פתיחת תערוכה חדשה בבית ליבלינג "החלמה בהקיץ"
תערוכה חדשה בבית ליבלינג "החלמה בהקיץ"
(מעיין טולדנו)

מופע
להיחשף לקול לסבי אמיץ
המשוררת והשחקנית מיקה בן שאול היא אחד הקולות המסקרנים והמרעננים בשירה הלהט"בית. היא התחילה בפרסום שירים בעמוד האינסטגרם שלה (shireymika) רובם קצרים מאוד, יפים וחשופים, ובהדרגה קנתה לעצמה קהל קוראים נאמן (יותר מ־120 אלף עוקבים). ב־2016 העלתה את המופע "לסביהונסט", שירים ומערכונים על נשים שאוהבות נשים, והוציאה שלושה ספרים. האחרון,"כספר פתוח", יצא לפני שנה ועוסק גם הוא באהבת נשים וכן בהטרדות מיניות, מאניה דיפרסיה, ריפוי וארס פואטיקה. עכשיו היא חוזרת לבמה עם מופע ספרותי מוזיקלי "שרות שירי מיקה" (15.8 בזאפה מידטאון תל אביב). את השירים שלה יקראו וישירו מגי אזרזר, שיר אלמליח, מיטל מיכאלי, עדי אברהמי וטל שה וילווה בפסנתר אור מטיאס. בן שאול: "אני מתרגשת מאוד להופיע לראשונה בזאפה עם המילים שלי. לפני כמה שנים מילצרתי שם, וכעת אזכה לעמוד על הבמה עם הרבה נשים מוכשרות שייקחו חלק, כל אחת תתרום בדרך שמתכתבת עם המילים שכתבתי לאורך הרבה שנים של התמודדות".
מאיה נחום שחל
5 צפייה בגלריה
פנאי מיקה בן שאול
פנאי מיקה בן שאול
מיקה בן שאול
(גיל חיון)

אוכל
להיזכר בסרדינים של מרדרט תייר
מרגרט תייר היא מהאימהות הגדולות של המטבח הישראלי. אף אחד מאבותיו המוכרזים של המטבח הזה — ארז קומורובסקי, עזרא קדם, חיים כהן או כל אחד אחר, אינו עולה עליה באיכות האוכל שלו ומקוריותו. נדמה לי שהם יהיו הראשונים להודות בכך. אחד מהם, הלא הוא חיים כהן, יצרף אליו בשני הקרוב (16.8) את הילה אלפרט, עיתונאית אוכל וותיקה, בשלנית מחוננת וחברה של מרגרט, ויחד הם יבשלו מחווה מיוחד למלכה האם במסעדת יפו־תל אביב של כהן. תייר נקלעה בשנים האחרונות למאבק חסר סיכוי כמעט מול עיריית תל אביב על הנכס הוותיק שלה ביפו, ואם זה לא מספיק, התערערה בריאותה. כהן ואלפרט ינסו לשחזר את מתכוניה בנוכחותה ונוכחות ביתה לורן, למשל את הסרדינים הממולאים ואת קבב הלוקוס. גם עכשיו אגב, מסרבת תייר בתוקף להסגיר את מתכוניה, גם לא לטובת ערב כזה, וזו רק עוד דרך להדגים את קיסמה המופלא. yaffotelaviv.com
חיליק גורפינקל

5 צפייה בגלריה
פנאי מרגרט תייר
פנאי מרגרט תייר
מרגרט תייר
(איתיאל ציון)

טלוויזיה
להתענג על תוכנית אוכל מושחזת ונטולת פומפוזיות
"בואו לאכול איתי", קומדיית האוכל ריאליטי של כאן־11, החוזרת לעונה שישית ביום ראשון הקרוב, משודרת בערוץ המתחרה לזה של "מאסטר שף", והיא גם מין אלטרנטיבה, תשליל, אולי ההלחם "נגטיבה" לתוכנית המסחרית המצליחה. שתי תוכניות האוכל דומות בזה שהדיבורים מעניינים יותר מהמנות המוגשות בהן, והדיבורים האלה מצחיקים, לפעמים במתכוון ולפעמים במתפלק (ב"מאסטר שף" תלוי באיזה שופט מדובר, וב"בואו" תלוי מי מדבר — המספר הכל יודע או המשתתפים עצמם). שתי התוכניות מנסות גם להביא דרך האוכל, והמפגש בין המשתתפים, הצצה לחברה הישראלית. ב"בואו" זה נעשה במלוא המודעות העצמית. דברי הקריינות של המספר, שי אביבי (שאותם כותבת דקלה קידר, היוצרת המוכשרת של "שעת אפס"), המשמש מן מקהלה יוונית שיכורה, הם עוקצניים, דקים ומגלגלים מצחוק. מאחר שמדובר בעונה שישית, והמשתתפים כבר יודעים כי הם ישמשו דמויות בפארסה, אפשר היה לנחש שההיענות להשתתפות בה תתמעט, אך לא. המשתתפים בסדרה צבעוניים, רגשנים, דברנים, הזויים ומצחיקים כתמיד.
רותה קופפר

5 צפייה בגלריה
פנאי בואו לאכול איתי עונה חדשה 2022
פנאי בואו לאכול איתי עונה חדשה 2022
בואו לאכול איתי עונה חדשה 2022
( באדיבות כאן 11)

פסטיבל
לבקר בארכיון האישי של א"ב יהושע
פסטיבל "דוקוטקסט" שייפתח בשבוע הבא בספרייה הלאומית בירושלים יוצר חיבור מעניין בין קולנוע וספרות. הפסטיבל ייפתח ביום ראשון עם הקרנת סרטו של מוטי קירשנבאום מ־1982 "בורות המים" — סרט שתופס רגע נדיר ומרגש על ציר הזמן הישראלי — מפגש מכונן בין נעמי שמר, עמוס קינן ועמוס עוז, שמדברים על מהי אהבת מולדת ועל פניה של החברה הישראלית. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש מסקרן על הבמה עם דור ההמשך: ללי שמר, שלומציון קינן, פניה עוז זלצברגר וכנען קירשנבאום. כמעט כהמשך לרוח הדברים הזאת, יוקדש אירוע מיוחד לזכרו של א"ב יהושע ביום רביעי. תחילה הספרייה תאפשר הצצה אל ארכיונו האישי של יהושע, לאחר מכן יוקרן סרטו של יאיר קידר "הפרק האחרון של א"ב יהושע", סרט שתופס רגעים נדירים עם יהושע, זמן לא רב לפני מותו, ולאחריו תספר חוקרת הספרות בלהה בן אליהו, ידידתו הקרובה, על המפגשים ביניהם בירושלים שאותה אהב. רבקה מיכאלי תגיע למפגש "מה קורה לי בזמן האחרון?" בעקבות הסרט אודותיה, כן יוקרנו סרטים על המתרחש באוקראינה, והפסטיבל יינעל עם הקרנת הפרק בסדרת "האלבומים" המוקדש לאביתר בנאי.
שירי לב־ארי

5 צפייה בגלריה
פנאי הפרק האחרון של א.ב יהושוע
פנאי הפרק האחרון של א.ב יהושוע
הפרק האחרון של א.ב יהושוע
(יאיר קדר)