סגור

מהראשונה לקינוח: היינות הכי טובים לשולחן הסדר

שמונה יינות ישראליים מצטיינים בשלל מחירים שיתאימו למאכלים שונים לאורך ארוחת החג. מרוזה בוטיק שעשוי מענבים נדירים, דרך ריזלינג של ייננית צעירה ומבטיחה ועד יין ותיק, רק מזנים מפתיעים לגמרי

ליד הדג
שרדונה 2019, יקב אמפורה
אחרי שנים ארוכות של התבחבשות שבהן נדמה היה שאיבד לגמרי את דרכו, דומה שיקב אמפורה מצא סוף סוף את קולו. תחת הנהגת היינן הצעיר מאירם הראל, המלוּוה מרחוק על ידי היינן מעיין קושיציקי העושה חיל כבר שנים בעמק נאפה שבקליפורניה, מנפק היקב עוד ועוד יינות נהדרים. השרדונה שלהם מוכיח שעוד לא נס לחו של הלבן הוותיק הזה. זה של אמפורה יודע להיות לא רק רך ומלטף כחמאה אלא גם עוקץ כתפוח ירוק וקצת מריר אפילו. כיף גדול לחובבי הזן ובכלל.
156 שקל, כשר

8 צפייה בגלריה
פנאי  יין שרדונה 2019 , יקב אמפורה
פנאי  יין שרדונה 2019 , יקב אמפורה
יין שרדונה 2019 , יקב אמפורה

ליד שוק הטלה
שיראז אסטייט 2019, יקב דלתון
יקב דלתון ממשיך להנפיק יינות לא יקרים ומצוינים שנה אחר שנה. גם תחת הנהגת היינן החדש (יחסית) גיא אשל, שמייצר גם יינות הרבה יותר ייחודיים מהשיראז שלפנינו, מוכיחים היקב והוא עצמו שלא שכחו איך לעשות סתם שיראז ישראלי גלילי מצוין. האסטייט שלהם הוא רב־מכר כבר שנים, ובצדק. יין עשיר, לא כבד מדי אבל גם לא פראייר, טעמי פרי ופלפל שחור נהדרים. יופי של יין.
65 שקל, כשר

8 צפייה בגלריה
פנאי שיראז אסטייט 2019 , יקב דלתון
פנאי שיראז אסטייט 2019 , יקב דלתון
שיראז אסטייט 2019 , יקב דלתון

ליד קציצות הפרסה
רוזה 2021, גראז' דה פאפא, יקב לוינסון
עידו לוינסון, היינן הראשי של יקבי ברקן־סגל, מצליח גם לנהל (יחד עם סטס פלדביין) יקב בוטיק קטן. השם גראז' דה פאפא מרמז אכן על המוסך של אביו, שבו שכן היקב עד לא מזמן. יקבי גראז' הם גם כינוי ליקבי בוטיק קטנים או נחשקים במיוחד. לפני כמה שבועות שחרר לוינסון את הרוזה הראשון של היקב, העשוי מענבי קלדוק, זן צרפתי נידח, וגם הוא, כרגיל אצלו, נפלא. זה רוזה עשיר אך לא מכביד, פירותי מאוד, חומצי כמו שצריך כשגם היישון המפתיע בחביות עץ נותן את אותותיו אבל בעדינות המתבקשת. בומבה של יין.
120 שקל

8 צפייה בגלריה
פנאי  יין רוזה 2021 , גראז' דה פאפא, יקב לוינסון
פנאי  יין רוזה 2021 , גראז' דה פאפא, יקב לוינסון
יין רוזה 2021 , גראז' דה פאפא, יקב לוינסון

ליד הגפילטע
ריזלינג 2021, יקב תל
אם לא שמעתם עדיין על יקב תל, זה בסדר גמור. הבייבי של ליטל עובדיה, הייננית והכורמת הצעירה, הנפיק עד כה שני בצירים בסך הכל, אבל העתיד, ובעצם גם ההווה, מבטיחים מאוד. עובדיה, שהשתלמה קודם לכן ביקב פלטר השכן, ובאוסטרליה הרחוקה, מייצרת מעט מאוד יין אבל מהתחלה עד הסוף, כלומר מהכרם עד הבקבוק. הריזלינג שלפנינו הוא הוכחה נוספת שיש לזן הזה מה להגיד גם אצלנו. חמיצות נהדרת ממש, עוקצת כמו שצריך, פרי נוכח ובולט אבל לא מתחנף. יין נהדר. מצטיין הטעימה.
120 שקל

8 צפייה בגלריה
פנאי  יין ריזלינג 2021 , יקב תל
פנאי  יין ריזלינג 2021 , יקב תל
יין ריזלינג 2021 , יקב תל

ליד הקינוח
רוזה גולן 2021, יקבי רמת הגולן
יש לא מעט יינות רוזה נהדרים. בחרתי אחד לא יקר ומצוין מיקבי רמת הגולן: הרוזה החדש־דנדש שלהם מסדרת גולן העממית מיוצר מענבי פינו נואר וטמפרניו, מכיל רק 11.5% אלכוהול ולכן הוא קליל מאוד. יין שמח, פירותי וכיפי.
43 שקל, כשר

8 צפייה בגלריה
פנאי רוזה גולן 2021 , יקבי רמת הגולן
פנאי רוזה גולן 2021 , יקבי רמת הגולן
רוזה גולן 2021 , יקבי רמת הגולן

ליד צלי הבקר
אינספייר מלבק־מרסלן 2020 יקב טפרברג
לאט אבל בטוח הפך יקב טפרברג לא רק לאחד הגדולים במדינה, מה שהיה כבר מזמן, אלא גם לאחד היקבים המסחריים המרתקים ביותר. היינן הראשי הוותיק שיקי ראוכברגר, והצוות הצעיר שלו אוליבייה פרתי ודניאל פרידנברג, מוצאים תחת ידיהם יינות נפלאים ממש. בלנד ענבי המלבק־מרסלן שלהם הוא בריון בעל גוף, מלא טעמי פרי, אבל בלי לוותר על האלגנטיות, ובעיקר יין טעים מאוד.
70 שקל, כשר

8 צפייה בגלריה
פנאי אינספייר מלבק־מרסלן 2020 יקב טפרברג
פנאי אינספייר מלבק־מרסלן 2020 יקב טפרברג
אינספייר מלבק־מרסלן 2020 יקב טפרברג

ליד החרוסת
בלנד היינן, פרייבט קולקשן 2020, יקבי כרמל
יפתח פרץ, היינן הראשי הנוכחי של יקבי כרמל הוותיקים, ממשיך להוביל אותם מחיל אל חיל. בשקט בשקט הוא משחרר לשוק עוד ועוד יינות נהדרים. בלנד היינן בסדרת פרייבט קולקשן הנצחית הוא אכן בלנד (ערבוב זנים) של לא פחות מחמישה זנים: פטי ורדו, מרלסן, קריניאן, ארגמן וטנאט. לא כולם מוכרים כפי שאתם רואים. התוצאה מוצלחת מאוד, ים־תיכונית, מלאת ניחוחות עשבי תיבול. גם המחיר סבבה.
45 שקל, כשר

8 צפייה בגלריה
פנאי בלנד היינן פרייבט קולקשן 2020 , יקבי כרמל
פנאי בלנד היינן פרייבט קולקשן 2020 , יקבי כרמל
בלנד היינן פרייבט קולקשן 2020 , יקבי כרמל

ליד הסופריטו
קריניאן 2016, יקב וורטמן
יקב וורטמן הוא לא רק אחד היקבים הכי שווים לבקר בהם, וגם הכי נגישים (חיפה), אלא גם אחד מיקבי הבוטיק הכי מעניינים ויוצאי הדופן. חי וורטמן מייצר יינות אורגניים שמיטיבים לייצג את הגל החדש של עולם יקבי הבוטיק (זה שלפניכם עוד לא הספיק לקבל חותמת כי הוא ישן אבל הוא לגמרי כזה). הקריניאן שלו הוא לא רק יין עם גיל (בציר 2016), אלא נציג נהדר של מה שאפשר לעשות בארץ כשיוצאים קצת ממשבצת הקברנה־מרלו הנצחית. זן מתאים מאין כמוהו למזג האוויר שלנו. יין מורכב, מרתק, כבד אבל לא מכביד, ונהדר.
120 שקל

8 צפייה בגלריה
פנאי  יין  קריניאן 2016 , יקב וורטמן
פנאי  יין  קריניאן 2016 , יקב וורטמן
יין קריניאן 2016 , יקב וורטמן