סגור
כריסטיאנו רונאלדו במדי מנצ'סטר יונייטד 2
כריסטיאנו רונלדו במדי מנצ'סטר יונייטד 2 (getty images)

גם רונלדו בענייני קריפטו: חתם על חוזה חסות עם בייננס

כוכב מנצ'סטר יונייטד ונבחרת פורטוגל לא מתרגש מההאטה בשוק המטבעות הדיגיטליים, והוא יעבוד עם הפלטפורמה ליצירת אוסף NFT שיימכר דרכה באופן בלעדי; בכך הוא מצטרף למהלכים דומים שביצעו כוכבים כמו ליונל מסי ואנדרס אינייסטה

כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונלדו חתם על חוזה חסות עם פלטפורמת המסחר בקריפטו בייננס (Binance), והפך בכך למפורסם האחרון שמשיג חוזה רווחי עם חברת קריפטו, על אף המשבר שפוגע בסקטור והנפילות החדשות שנרשמו בו לאחרונה. כך לפי כתבה ב"פייננשל טיימס".
שחקן נבחרת פורטוגל ומנצ'סטר יונייטד, שבמרוצת הקריירה שלו שיחק גם בקבוצת כמו יובנטוס וריאל מדריד, יעבוד עם בייננס ליצירת אוסף NFT שיימכר באופן בלעדי בפלטפורמה. העסקה עם רונלדו נחתמה במקביל לכך שמחיר הביטקוין נפל ביותר מ-70% מהשיא שנרשם בסתיו, ועתה הוא נסחר בשווי של מעט יותר מ-21 אלף דולר.
"מערכת היחסים שלי עם האוהדים מאוד חשובה לי", מסר רונלדו בתגובה, "לכן הרעיון של להביא חוויות וגישה חסרות תקדים דרך פלטפורמת ה-NFT הוא משהו שרציתי לקחת בו חלק".
חברות נכסים דיגיטליים הפכו להיות בין נותנות החסות הגדולות של כוכבי ספורט וקבוצות, כולל עסקאות ענק כמו החוזה ב-700 מיליון דולר לשינוי שם האולם המרכזי בלוס אנג'לס ל- Crypto.com ופרסומות לחברות קריפטו ששודרו במהלך הסופרבול.
עם זאת, מחירי הקריפטו ממשיכים לרדת מהשיא שנרשם בנובמבר, על אף המיליונים שהושקעו למשיכת משקיעים חדשים. כך למשל משקיעים שרכשו ביטקוין לאחר הפרסומות ששודרו בסופרבול בפברואר הפסידו 50% מההשקעה.
הירידה במחירים וההאטה במסחר פגעו גם בהכנסות של פלטפורמות המסחר בקריפטו, וחברות גדולות כמו קוינבייס, ג'מיני ו-Crypto.com הכריזו כבר בשבועות האחרונים על פיטורים. עם זאת, בבייננס הודיעו כי הם במצב פיננסי יציב וממשיכים בגיוס עובדים ושאר השקעות.
"כריסטיאנו רונלדו הוא אחד משחקני הכדורגל הטובים ביותר בעולם, והוא אף הפך לאייקון במספר תעשיות שונות מעבר לספורט", הגיב מנכ"ל בייננס צ'אנגפנג ז'או (Changpeng Zhao).
יריבו הגדול של רונלדו, שחקנה של פריז סן ז'רמן ונבחרת ארגנטינה, ליונל מסי, הפך במרץ לשגריר עולמי של חברות הקריפטו Socios.
מגמה זו של ספורטאים ידועים המקדמים נכסים דיגיטליים עוררה תגובות כעוסות מצד רגולטורים פיננסיים במספר מדינות. כך למשל בייננס מצאה את עצמה בנובמבר האחרון באמצע מחלוקת בין רשות ני"ע הספרדית וכוכב הכדורגל אנדרס אינייסטה לאחר שפרסם פוסטים בעד החברה במדיה החברתית. לפי בייננס, אינייסטה לא חשף שקיבל תשלום עבור הקידום בשל "אי הבנה".
בדומה לכך בחודש שעבר הזהירה רשות הפיקוח על הענף הפיננסי בבריטניה בדבר הסיכונים בהשקעה בנכסי קריפטו, ימים ספורים לאחר ששחקן הכדורגל לשעבר מייקל אוון קידם NFT שלטענתו "לא יכולים להפסיד את השווי הראשוני שלהם". אולם ברשות הבריטית הזהירו שאין הגנה על הצרכנים בנכסים מסוג זה: "מי שקונה נכסי קריפטו צריך להיות מוכן להפסיד את כל הכסף שהשקיע".
מוקדם יותר החודש מתח ז'או ביקורת על חברות קריפטו אחרות שמוציאות סכומים גדולים על פרסום דרך ספורט. "לא היה קל להגיד 'לא' לפני מספר חודשים לפרסום בסופרבול, לזכויות שם לאצטדיונים, לחוזי ספונסרשיפ גדולים, אבל זה מה שעשינו", כתב בציוץ בטוויטר בשבוע שעבר. "היום אנחנו מגייסים עובדים ל-2,000 משרות פתוחות בבייננס".