סגור

האינפלציה, הפד והריבית מטילים צל על הביטקוין: "עשוי ליפול ל-13 אלף דולר"

מומחים בשוק הקריפטו צופים נפילה של 40% נוספים בשווי המטבע, שכבר נמצא בשפל של שנה וחצי, בשל החשש ממיתון ששולח את המשקיעים החוצה מנכסים מסוכנים; כמו כן, אחרי כל ראלי בביטקוין, הוא נוטה ליפול ב-80% מהשיא האחרון שלו - ב-2018 נפל למחיר של 3,000 דולר, אחרי שרשם שיא של 20 אלף דולר

"הביטקוין נפל חזק במהלך סוף השבוע, אבל עוד יש לו לאן לרדת", כך לדברי Yuya Hasegawa, אנליסט בשוק הקריפטו בבורסת המסחר היפנית במטבעות דיגיטליים Bitbank.
לדברי Hasegawa, "תנאי המאקרו לא באמת השתנו מאז השבוע שעבר - אין סימנים לרגיעה באינפלציה, והפד עדיין עשוי לדרדר את הכלכלה למיתון ע"י העלאת ריבית בקצב אגרסיבי מדי, או פשוט להיכשל בהאטת האינפלציה".
לפני שבוע הבנק המרכזי בארה״ב העלה את הריבית ב-0.75%, והיא עומדת עתה על טווח של 1.5%-1.75% וצפויה על פי התחזית המעודכנת של הפד להגיע בסוף השנה עד ל-3.4%. מדובר בשיעור ההעלאה הגדול ביותר שביצע הבנק המרכזי מאז 1994. ברקע, האינפלציה בארה"ב דוהרת לשיא של 41 שנה - 8.6%.
העלאת הריבית בארה"ב, באנגליה ובכלכלות מובילות נוספות הובילו באופן ישיר לנפילות בוול סטריט ועל כן גם בסקטור הקריפטו שבמהלך סוף השבוע נפל מתחת לשווי של 18 אלף דולר, לשפל של יותר משנה וחצי. סקטור המטבעות הוירטואליים נדבק באופן ישיר מהמגמה בוול סטריט.
אם לשפוט לפי העבר הקרוב/רחוק בהיסטוריה של הביטקוין, מחירו עלול ליפול עוד הרבה יותר – ב-40% יותר, כך לפי אסטרטג שמזהיר כי שווי המטבע הדיגיטלי הפופולארי בעולם יכול לסגת עד ל-13 אלף דולר: "המשקיעים ימשיכו למכור מטבעות קריפטו בסביבת השוק הקיימת", כך לפי Ian Harnett, מייסד שותף ומנהל ההשקעות הראשי ב-Absolute Strategy Research בשיחה עם CNBC.
"זה פשוט תלוי בנזילות של הסקטור עצמו, וגילינו שלא מדובר במט"ח, או סחורה (כמו זהב ונפט), ובשורה התחתונה לא מוצר ששומר על ערכו", הוסיף הארנט. עוד ברקע לפסימיות שלו, הוא מסביר כי אחרי כל ראלי שקורה בביטקוין, הוא נוטה ליפול ב-80% מהשיא האחרון שלו. ב-2018 למשל, נפל הביטקוין למחיר של 3,000 דולר, אחרי שרשם שיא של 20 אלף דולר ב-2017.
על כן, בהסתמך על העבר, נפילה דומה ב-2022 (אחרי השיא ב-2021 בנובמבר על 69 אלף דולר) תשלח את הביטקוין להמשך נסיגה עד, כאמור, לשווי של 13 אלף דולר, קרי נפילה של 4/5 מהשיא, או 80%.
עוד אמר הארנט כי "בעולם שבו הנזילות בשפע, הביטקויןי פורח, אך כשהנזילות בשוק נלקחת (כפי שרואים בוול סטריט שנכנס לשוק דובי, כשמניות הטכנולוגיה הנחשבות מסוכנות יותר בולטות במיוחד באדום), סקטור כמו הקריפטו שנחשב לאחד המסוכנים, וחוטף הכי חזק. והגורם העיקרי לכך הוא הבנקים המרכזיים", שמעלים ריבית במטרה למתן את האינפלציה, אך בה בעת עשויים לשלוח את הכלכלה למיתון.