סגור
יוסיין בולט 2020
יוסיין בולט (צילום: AFP)

הסכום שנעלם מחשבונו של יוסיין בולט - מעל 12 מיליון דולר

לאחרונה נמסר לאלוף האולימפי שבחשבון הפנסיה שהחזיק בחברת ההשקעות SSL, בו היו אמורים להיות 12.8 מיליון דולר, נותרו 12 אלף דולר בלבד. מהחברה נמסר כי גילו את ההונאה מוקדם יותר החודש וכי אצל מספר לקוחות חסרים מיליוני דולרים

לאחר שפורסם בשבוע שעבר כי מתנהלת חקירה בג'מייקה בנוגע לסכום כסף שנעלם מחשבונו של האלוף האולימפי ושיאן העולם יוסיין בולט, היום (ה') נודע כי מדובר בסכום של מעל 12 מיליון דולר, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
עורך דינו לינטון גורדון סיפר שלאחרונה נמסר לבולט שבחשבון שהחזיק בחברת ההשקעות Stocks and Securities (SSL) בג'מייקה, והיו אמורים להיות בו 12.8 מיליון דולר - נותרו 12 אלף דולר בלבד. החשבון נועד לשמש בפנסיה של בולט. "אלה חדשות נוראיות לכולם", אמר גורדון, "ובמקרה הזה במיוחד לבולט, שפתח את החשבון הזה כחלק מהפנסיה הפרטית שלו".
רשות השירותים הפיננסיים של ג'מייקה הודיעה כי מינתה מנהל זמני מטעמה לחברה בעקבות ההאשמות על הונאה, שכבר גרמו לרשות להגביר את הפיקוח על הבנק. עם זאת, גורדון אמר כי הרשויות לא פנו אליו או לבולט. עוד הוא הוסיף כי אם הכסף לא ישוב בתוך שמונה ימים, הכוונה היא לפנות לבית המשפט הגבוה בקינגסטון.
מהחברה נמסר כי גילו את ההונאה מוקדם יותר החודש וכי אצל מספר לקוחות חסרים מיליוני דולרים. "אנחנו מבינים שהלקוחות לחוצים לקבל עוד מידע, ומבטיחים לכם שאנחנו עוקבים מקרוב אחר המצב באמצעות כל הצעדים הנחוצים, ונעדכן את הלקוחות ברגע שיתקבל מידע", נמסר מהחברה.
שר האוצר של ג'מייקה, ניג'ל קלארק, קרא למצב "מדאיג ולא רגיל": "מפתה להטיל ספק במוסדות הפיננסיים, אך אני מבקש שלא נכליל תעשייה שלמה של אנשים חרוצים בשל מעשים של מספר אנשים לא ישרים".
בולט זכה במרוצת הקריירה שלו ב-8 מדליות זהב באולימפיאדות. הוא מחזיק בשיאים למרוצי 100 ו-200 מטר.