סגור

טוקיו 2020
צניעות, חוסן נפשי וכישרון יוצא דופן - כך הגיע ארטיום דולגופיאט למדליית זהב

4 שנים אחרי שכמעט שבר את צווארו, הוא עלה לפודיום והקשיב עם מדינה שלמה להמנון הישראלי. סיפור מדהים על שיקום, מקצוענות-על וספורטאי עם כישרון נדיר, כישרון היסטורי

מתעמל המכשירים הישראלי ארטיום דולגופיאט זכה מדליית זהב היסטורית. ב-2017 הוא התחרה באליפות העולם וכמעט גמר את הקריירה שלו. הוא נפל על הצוואר במהלך תרגיל קרקע והיה חייב פעולות מכריעות של הפיזיותרפיסט הצמוד אליו, אדם בדיר, כדי לא לסיים את הקריירה על המזרן באזרביג'אן. בדיר קיבע לו את הצוואר ונסע איתו לבית החולים הקרוב. מספר חודשים לאחר מכן, סיפר בדיר: "זה באמת לא היתה פציעה פשוטה. הוא היה קרוב מאוד לסיים את הקריירה שלו".
2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מדליית זהב
ארטיום דולגופיאט מדליית זהב
ארטיום דולגופיאט מדליית זהב
(AP)
ואולם, לא בדיר ולא דולגופיאט שקלו פרישה. אחרי חודשים של שיקום, דולגופיאט חזר להתחרות ו רשם הצלחות: זהב באליפות אירופה 2020 בתרגיל הקרקע, כסף בשתי אליפויות עולם (2017, 2019) על אותו מכשירים, הישגים בתחרויות אחרות.
והיום הוא זוכה במדליה היסטורית עבור ישראל - מדליית זהב בהתעמלות. המדליה הראשונה של ישראל באחד ממקצועות הליבה של האולימפיאדה. 4 שנים אחרי שכמעט שבר את צווארו הוא עלה על הפודיום והקשיב עם מדינה שלמה להמנון הישראלי בטוקיו. סיפור מדהים על שיקום, מקצוענות-על וספורטאי ישראלי היסטורי!
הכי קטן בגן. הכי גדול על המזרן
מה מייחד את דולגופיאט? המתעמלים האחרים נראים שריריים וחזקים יותר ממנו. כמעט בכל תחרות הוא נראה הכי רזה ונמוך. ואולם, באימון נבחרת ההתעמלות של ישראל עושים תרגיל חימום של עמידת ידיים לדקה שלמה.

2 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט טוקיו 2020
ארטיום דולגופיאט טוקיו 2020
ארטיום דולגופיאט
(רויטרס)
כולם בנבחרת עושים זאת, אבל רק דולגופיאט אחד עושה זאת בלי לזוז בכלל. הוא לא רועד אפילו לשנייה. נראה שהוא יכול להמשיך עוד 4-3 דקות בכיף. אלו יכולות נדירות - גם למתעלמים מקצוענים. לזה אפשר להוסיף חוסן נפשי מרשים, צניעות, מוסר עבודה, וסביב זה יש גם מעטפת. מאמן, פיזיותרפיסט צמוד כמו בדיר, תוספי מזון ומשחות מיוחדות שיכולות לעלות עד 100 יורו לשפורפרת.
טיפול, אימונים ושכר לספורטאי על מתעמל כמו דולגופיאט שווים הרבה מאוד כסף. לפחות 30 אלף שקל בחודש, למשך 4 שנים. יעקב שחר, שעוזר במימון לא מעט ספורטאים אולימפיים, מסייע במימון ההוצאות הללו, אבל הכסף הגדול מגיע מהוועד האולימפי דרך ממשלת ישראל. השורה התחתונה - צריך לעטוף כישרון נדיר כדי שיגיע לרמה הזו. ודולגופיאט הוא כישרון נדיר ואדיר, כישרון היסטורי.