סגור
נעלי ספורט נייקי סניקרס Nike
נייקי תשיק מועדון דיגיטלי (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

נייקי חוזרת למקורות, פיפ"א מרחיבה שת"פ עם מקדונלד'ס: השבוע שהיה בעסקי הספורט

מותג הספורט נייקי רוצה שאנשים ירוצו יותר וגם ישתפו על זה, בפיפ"א מאריכים עסקאות חסות ודואגים לרווחת השחקניות שישתתפו במונדיאל הקרוב, שינויי בעלות על קבוצות כדורגל נשים בארה"ב באירופה יחד עם הקמת ליגה חדשה ושיא צפייה במשחקי ליגת הקריקט בהודו

נייקי בשיתוף פעולה שמחזיר אותה למקורות
מותג הספורט נייקי נולד כמותג נעלי ריצה התרחב עם השנים לשלל ענפי ספורט והלבוש היום היומי והפך למותג גלובלי אדיר. בין השירותים שנייקי מספקת נמצאים גם שירותים דיגיטליים כמו אפליקציית Nike Run Club ואפליקציית Nike Training Club המשמשים כספריות תוכן לאימונים ומעקב אחר ביצועים. ישנן מספר חברות הפועלות בתחום הכושר הדיגיטלי וביניהן חברת Strava אשר פיתחה אפליקציה המספקת שירותי מעקב אחר ריצות, רכיבת אופניים ועוד.
כעת, שתי הענקיות האלה משתפות פעולה בכדי להגיע לכמה שיותר משתמשים. החל מחודש יוני הקרוב, משתמשים בשתי האפליקציות הנ"ל של נייקי יוכלו לשתף את הפעילות שלהם גם בסטרבה, נייקי תשיק מועדון דיגיטלי ממותג שיציע אתגרים ותוכן ממגוון מאמנים וספורטאים וחברי המועדון של נייקי יוכלו להתחבר עם הקהילה של סטרבה המונה מעל ל-750,000 מועדונים.

פיפ"א: מנהלים עומס משחקים לשחקניות המונדיאל ומגדילים את השותפות עם מקדונלד'ס
ככל שמתקרבים למונדיאל 2023 בכדורגל נשים שייערך בקיץ הקרוב באוסטרליה וניו זילנד אנחנו נחשפים לעסקאות והסכמים שנערכים מאחורי הקלעים בתדירות גבוהה יותר. במהלך חשוב הנוגע לרווחת השחקניות וניהול עומס המשחקים עליהן, הגיעו פיפ"א ואיגוד המועדונים האירופי להסכם על תוכנית שחרור שחקניות לטורניר.
כיוון שליגות כדורגל נשים בכירות שונות משוחקות בתאריכים שבהן יש חפיפה עם הטורניר נאלצו למצוא פתרון שיבטיח מנוחה מספקת וירצה את המועדונים והנבחרות.
בצד המסחרי, פיפ"א האריכה את השותפות עם רשת המזון המהיר מקדונלד'ס והשניים ימשיכו לשתף פעולה גם במונדיאל 2023 ובמונדיאל 2026 לגברים שייערך בארה"ב, מקסיקו וקנדה. השותפות מקנה למקדונלד'ס זכויות פרסום שונות הנוגעות לטורנירים הללו.

בעלות מרובת קבוצות גם בכדורגל נשים וליגה חדשה בארה"ב
נראה שמודל הבעלות על מספר קבוצות על ידי משקיעים ימשיך להיות המודל המתפתח ביותר בכדורגל העולמי וכעת אנו רואים דוגמה בכדורגל נשים. המשקיעה ואשת העסקים מישל קאנג המחזיקה בבעלות על קבוצת הוושינגטון ספיריט מליגת ה-NWSL בארה"ב רכשה שליטת רוב (52%) בקבוצת הנשים המפוארת של אולימפיק ליון מצרפת.
קאנג רכשה את הספיריט בשנת 2020 ותמונה למנכ"לית של חברת ההשקעות החדשה שמתכננת לרכוש מועדונים נוספים ברחבי העולם. לרכישה השפעה גם על קבוצת Reign OL מליגת ה-NWSL הרי שזאת נרכשה בשנת 2021 ע"י קבוצת OL Groupe המחזיקה באולימפיק ליון וכעת ריין עומדת למכירה.
בנוסף לכך, התחרות והפופולריות של כדורגל נשים בארה"ב עומדת להתעצם לאחר שארגון ה-USL האחראי על ליגות המשנה בכדורגל במדינה הודיע על הקמת ה-USL Super League שתושק באוגוסט 2024 כליגה בכירה שתתחרה ב-NWSL.

ענקית המרצ'נדייז פנאטיקס נכנסת לשוק הימורי הספורט
חברת הספורט מרצ'נדייז פנאטיקס, אחת מחברות המרצ'נדייז הגלובליות בעולם, הודיעה על כניסה לשוק הימורי הספורט על ידי רכישת חברת פוינטס בט תמורת 150 מיליון דולר. מדובר במהלך שהיה על הכוונת של פנאטיקס ככלי להתרחבות עסקית שכן היא מחזיקה במאגר מידע אדיר על אוהדי ספורט. בזכות הרכישה תזכה פנאטיקס לגישה לתשתית הימורים ב-15 מדינות בארה"ב.
פנאטקיס מוערכת בשווי של 31 מיליארד דולר וצופה הכנסות של 8 מיליארד בשנת 2023.

שיאי צפייה בקריקט בהודו
ספורט הקריקט אמנם לא נצפה או משוחק במרבית מדינות העולם אך מספיק להיות סופר דומיננטי בשוק ענק אחד כדי לקטוף הצלחות. הליגה משודרת בהודו בשירות דיסני-סטאר ו-57 המשחקים הראשונים של העונה משכו את עיניהם של 471 מיליון צופים עד כה. לקראת סוף השנה שעברה נמכרו זכויות השידור של הליגה בשווי של מעל ל-3 מיליארד דולר ועם נתוני צפייה כאלה נראה שהעסקה השתלמה.