סגור

בעסקים היא פחות מצליחה: אלופת הצ'מפיונס ליג הפסידה 145 מיליון פאונד

הנגיף ממשיך להציק לענפי הספורט השונים: רווחי מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי נפגעו אשתקד בשל משחקים ללא קהל, אך גם ממכירת שחקנים ברווחים דלים; חברת פורדסטאם לימיטד שבשליטת רומן אברמוביץ', בעל הבית של צ'לסי: "נתמוך במועדון בעתיד הנראה לעין"

מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי דיווח על הפסד של 145.6 מיליון פאונד אחרי מיסים בשנה החולפת, למרות שזכה באליפות הצ'מפיונס ליג במאי אשתקד.


מינויו של תומס טוכל כמחליפו של פרנק למפרד בעמדת המאמן בסוף חודש ינואר שינה את מזלה של הקבוצה על המגרש, והיא הביסה את מנצ'סטר סיטי בגמר ליגת האלופות. אך ביצועיו הכלכליים של המועדון בשנה הפיננסית שהסתיימה ב-30 ביוני 2021 הושפעו קשות ממשחקים ללא קהל עקב מגפת הקוביד 19, וכן מאי מכירת שחקנים ברווח גדול מספיק.

1 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ' מיליארדר איש עסקים
רומן אברמוביץ' מיליארדר איש עסקים
רומן אברמוביץ' בעל הבית במועדון צ'לסי
(צילום: אתר קבוצת שלנו)

ההכנסות של צ'לסי עלו אמנם ב-2020-2021 מ-387 מיליון פאונד ל-416 מיליון פאונד אשתקד, הודות לעלייה במחיר זכויות השידור. אך בשורת הרווח ההפסד רק העמיק מ-102 מיליון פאונד של עונת 2019-2020.
צ'לסי אמרה שהיא "תלויה בהמשך התמיכה הכלכלית של חברת פורדסטאם לימיטד", שאף היא בבעלות רומן אברמוביץ' (הבעלים של צ'לסי). בחברה אמרו כי תמשיך לתמוך במועדון "בעתיד הנראה לעין".
בנוסף לזכייה בליגת האלופות בפעם השנייה, צ'לסי סיימה אשתקד רביעית את הפרמייר ליג (הליגה האנגלית הבכירה) והגיעה לגמר הגביע האנגלי. טוכל אמר שהכנותיה של הקבוצה למשחק הבית נגד ליברפול ביום ראשון יכללו תהליך של "ניסוי וטעייה". זאת בעקבות הפציעות המתמשכות והשחקנים הנמצאים בבידוד, לאחר משחק התיקו 1-1 נגד ברייטון שנערך ביום רביעי.
ריס ג'יימס צפוי להחמיץ את המשחק עקב פציעת שריר, שעלולה להיות מכרעת עבור העונה של הכחולים. צ'לסי סובלת גם מבעיות הירך של טיאגו סילבה, ובעיות הגב של אנדראס כריסטיאנסן – אך גם משלל שחקנים שלא יכולים לשחק לאחר שנדבקו בקוביד, כולל טימו וורנר.