סגור

סיום העונה הדרמטי ב-F1: חומר משובח לעונה החדשה בנטפליקס

מקס ורסטאפן זכה היום בסבב פורמולה 1 של שנת 2021 בהקפה האחרונה של המירוץ האחרון באבו דאבי, אבל ראינו רק חצי מהדרמה. בשביל לראות את החצי השני של הדרמה צריך לחכות לסדרה בנטפליקס

מקס ורסטאפן זכה היום (א') בסבב פורמולה 1 של שנת 2021 בהקפה האחרונה של המירוץ האחרון באבו דאבי. הוא עקף את לואיס המילטון ומנע מהנהג הבריטי זכייה שמינית בתואר אלוף העולם. העונה בפורמולה 1 היתה מלאה בכסאח ודרמות. מאבקים על המסלול בין המילטון לורסטאפן לוו במאבקים לא פחות מרים בין טוטו וולף, מנהלו של המילטון בקבוצת מרצדס, וכריסטיאן הורנר, מנהלו של ורסטאפן בקבוצת רד בול רייסינג. היו עוד כמה דרמות וגיבורים העונה. זה מרגיש ממש כמו סדרת דרמה איכותית בנטפליקס.


רגע, זו באמת סדרה דרמה איכותית בנטפליקס. וזה מצוין עבור ליברטי, ענקית התקשורת והבעלים של פורמולה 1. ולנטפליקס.
בשנה שלפני הקורונה, הפורמולה 1 הכניסה כ-2 מיליארד דולר (38% מזכויות שידור, 30% מכספים שמשלמים על אירוח המירוצים, 15% מחסויות והשאר ממכירת כרטיסים ומרצ'נדייז). נראה היה שהארגון מגיע למיצוי הסבב ולכן ייתכן שההחלטה העסקית הנכונה ביותר לארגון היתה לפתוח את הדלתות למשרדים של כל הקבוצות ולהכניס לשם מצלמות, להושיב מולן את המנהלים, הנהגים והבעלים של הקבוצות ולתת להם לדבר, בפתיחות מקסימלית, על הענף, התחרות הבאה, היריבויות ואפילו ענייניים קטנוניים וכל כך אנושיים.
למה הקבוצות הסכימו לזה? כי הן מקבלות בערך חצי מההכנסות וככל שההכנסות יותר גבוהות, ככה הן יותר רווחיות. והמהלך של ליברטי, לחשוף את הפורמולה 1 לאיתני הסטרימינג, היה מבריק. Drive to Survive, סדרת הנטפליקס על פורמולה 1, היתה כל כך פופולרית שהיא הובילה לעלייה ברייטינג של המירוצים ובמספר הכרטיסים שמכרו המארגנים של סבב מירוצי המכוניות.
3 צפייה בגלריה
מרוץ פורמולה 1 ג'דה סעודיה אבו דאבי
מרוץ פורמולה 1 ג'דה סעודיה אבו דאבי
מרוץ פורמולה 1
(צילום: AFP)


סדרת הדוקו מלווה את הנהגים ומנהלי המכוניות ברגעים האינטימיים ביותר שלהם, קיבלה את דעתם על אירועים דרמטיים וחשפה את הדרמה מחוץ למסלול - והעולם השתגע על זה. לא רק מעריצי הפורמולה 1 השתגעו. כולם השתגעו. נראה שלפתע פתאום לכל אחד יש נהג אהוב או מנהל קבוצה אהוד.
לפי ESPN, הרייטינג של מירוץ ממוצע של הפורמולה 1 העונה, הביא למרקעים 911 אלף אמריקאים - עלייה של 50% מעונת 2020. היו מרוצים שהביאו יותר מ-1 מיליון צופים לסבב שבמשך שנים לא נחשב לסבב מכוניות המירוצים הפופולרי בארה"ב. לשם השוואה, משחק בסיבוב הראשון של הפלייאוף של ה-NBA, מביא כ-3 מיליון צופים.
3 צפייה בגלריה
לואיס המילטון מקס ורסטאפן פורמולה 1
לואיס המילטון מקס ורסטאפן פורמולה 1
מימין: מקס ורסטאפן ולואיס המילטון, נהגי פורמולה 1
(צילום: AP)


השנה, בעקבות החשיפה המוגברת של הסדרה בגלל הסגרים, הפורמולה 1 רשמה עליה עצומה במספר הצופים במסלולים ומספר העוקבים במדיה החברתית עלה בעשרות אחוזים, כאשר האינגייג'מנט עלתה ב-99% - יותר מאשר כל ליגה אחרת באותה תקופה. כאשר מספר הצופים ברחבי העולם לבטח עבר את ה-2 מיליארד (היה כ-1.9 מיליארד ב-2019). בנובמבר פורמולה 1 יצרה רווח של 68 מיליון דולר ברבעון השלישי - שיפור מרשים מאוד ביחס לשנה שלפני.
לא מדובר רק בהשפעה אנקדוטלית. בנטפליקס טוענים שהסדרה על הפורמולה 1 היא אחת מהפופולריות ביותר של הפלטפורמה, ומשפיענים רבים העידו על עצמם כ"אובססיביים לגבי פורמולה 1" בגלל הסדרה. "אפשר לראות את האימפקט של הסדרה בצפון אמריקה", הסביר זאק בראון, המנכ"ל של קבוצת מקלרן בפורמולה 1, אחד מגיבורי הסדרה. "כל תגובה שאני מקבל בארה"ב קשורה לסדרה".

3 צפייה בגלריה
מרוץ פורמולה 1 ג'דה סעודיה אבו דאבי
מרוץ פורמולה 1 ג'דה סעודיה אבו דאבי
תזמורת לפני ההזנקה באחד המירוצים בסבב
(צילום: רויטרס)

איאן הולמס, האחראי על התקשורת ויצירת תוכן עבור פורמולה 1, אמר ל-ABC: "נטפליקס איפשרה לנו להראות את הספורט בתאורה שונה לחלוטין. היא הפכה את הנהגים ואת מנהלי הקבוצות לסלבריטאים אדירים בעיני קהל חדש לחלוטין. והיא גם הפכה את הפורמולה 1 והחוקים שלה לקלים יותר להבנה עבור הקהל בארה"ב - מה שהיה אחד מהמחסומים שמנע מאיתנו להגיע לאנשים שלא אובססיביים לגבי הענף".
והסדרה מעניקה חיים מחדש לעונה שהיום הסתיימה. מיליונים ידליקו נטפליקס ברגע שתצא העונה החדשה של Drive To Survive - כדי לראות ולחיות את העונה המרגשת מחדש. המחאות של מרצדס, מאחורי הקלעים ברגעים שאחרי הניצחון של וורסטאפן, הכעס של לואיס המילטון, ההתרגשות מאירוע השיא - אלו דברים שאוהדי הפורמולה 1 ימתינו להם מול נטפליקס. אלו דברים שרק מייצרים עוד עניין בענף. ועניין שווה כסף. לפורמולה 1 ולנטפליקס.