סגור
שחקני טורונטו בלו ג'ייז בייסבול
שחקני טורונטו בלו ג'ייז (צילום: AFP)

להתחסן כדי לנצח: מגבלות הקורונה עדיין משפיעות על הספורט האמריקאי

עונת הבייסבול האמריקאית נפתחה כאשר 3.97% מהשחקנים אינם מחוסנים. אמנם לא מדובר בשיעור גבוה, אך בכל זאת מדובר בסוגיה מהותית - הנחיות הקורונה בקנדה לא מאפשרות לשחקנים לא מחוסנים להיכנס למדינה, וכך יוצא שכמה שחקנים בולטים לא יכולים להשתתף בעונה. ההתעקשות שלהם לא להתחסן פוגעת בסופו של דבר בקבוצות שלהם

עונת הבייסבול האמריקאית הנוכחית נפתחה עם 36 שחקנים לא מחוסנים. אמנם מדובר רק ב-3.97% מסך שחקני ה-MLB, ובכל זאת מדובר בסוגיה מהותית.
הקבוצה היחידה הממוקמת כיום בקנדה היא הטורונטו בלו ג'ייז, שנחשבת לקבוצה טובה שצפויה להגיע לפלייאוף, שם תתמודד נגד קבוצות חזקות דוגמת הניו יורק יאנקיז. הנחיות הקורונה בקנדה כרגע לא מאפשרות לשחקנים לא מחוסנים להיכנס למדינה, ולצד פרטיות השחקנים, עולה בכל פעם מחדש שם של שחקן לגביו הקבוצה מודיעה שלא יצטרף למסע. כך עולה, לדוגמה, שהשחקנים המובילים של הסנט לואיס קרדינלז, נולאן ארנאדו ופול גולדשמיט (מועמד מוביל לתואר ה-MVP), אינם מחוסנים ולא יוכלו לסייע לקבוצתם בסדרה הקרובה.
העניין משפיע גם על הטרייד דדליין שצפוי להיסגר ב-2 באוגוסט. שחקן הקנזס סיטי רויאלס, אנדרו בנינטנדי (רביעי בממוצע החבטה העונה), הוא מועמד מוביל למעבר קבוצה, ובאופן טבעי מושך תשומת לב רבה. לאחרונה דווח שהיאנקיז ויתרו על הניסיון להשיג אותו לאור העובדה שלא התחסן, אך לבסוף העסקה בוצעה עם השערה שיסכים להתחסן. כלומר, הקבוצה שקלה ברצינות לוותר על שירותיו לא בגלל המחיר או היכולות, אלא בשל הסיכון שלא יוכל לעזור להם בשלבי ההכרעה.
על פי כתבה שפורסמה ב-USA Today, למרות הגידול המשמעותי בשחקני חוץ העונה (המהווים 28% מהליגה), 94% מהשחקנים הלא מחוסנים הם אמריקאים, נתון שעלול להצביע על הגישה הליברלית בארצות הברית.
מצד שני, ליגת ה-NBA, שנחשבת ליברלית אף היא, הודיעה בתחילת העונה שעברה כי 90% מהשחקנים התחסנו. אלו שלא התחסנו חטפו ביקורת נוקבת ואף הואשמו בפגיעה בקבוצתם. אחד מהשחקנים שהחליטו להתחסן למרות הלבטים היה שחקן הגולדן סטייט ווריורס אנדרו וויגינס. "האפשרויות היחידות היו להתחסן או לא לשחק ב-NBA", אמר וויגינס לאחר משחק קדם העונה הראשון לאחר שהתחסן. "זו הייתה החלטה קשה. אני מקווה שזה יצליח בטווח הארוך ובעוד 10 שנים עדיין אהיה בריא". במקרה זו הייתה העונה האישית הטובה ביותר של וויגינס, עם בחירתו כ-All star והזכייה בטבעת אליפות.
בשלב הנוכחי החששות מהחיסונים היו אמורים לרדת משמעותית, במיוחד לצד המגבלות שהוטלו על אלו שסירבו לקבל אותם. דווקא בעולם הספורט, בו חלון ההזדמנויות הוא כל כך מוגבל לצד המשכורות הגבוהות, מצופה מהשחקנים המקצוענים לפעול כדי להגיע להצלחות המצופות מהם. ההתעקשות שלא להתחסן פוגעת בסופו של דבר בקבוצות שלהם, כפי שניתן היה לראות בברוקלין נטס העונה. לא מופרך לשער שבקשת המעבר של קווין דוראנט הושפעה מהיעדרו הממושך של קיירי אירווינג ועזיבתו של ג'יימס הארדן, שגרם לכך שהשלושה שיחקו 16 משחקים יחד בלבד במדי הברוקלין נטס ובכך הפכו מקבוצה מבטיחה לקבוצה בהריסות.
אין צפי שליגת ה-MLB תיישם חוקים שלא קיימים במדינה, ולכן רצוי שהבחירה תבוא מהשחקנים. המפסידים הגדולים, כמו תמיד, הם האוהדים.