סגור
כריסטיאנו רונלדו כריסטיאנו רונאלדו על ספסל נבחרת פורטוגל במשחק נגד שוויץ קטאר 2022
כריסטיאנו רונלדו (גטי)

המירוץ לשידור הליגה הסעודית ורפורמה בכדורגל בארה"ב: השבוע שהיה בעסקי הספורט

גופי שידור ממהרים להבטיח את רונלדו מהליגה הסעודית אצלם, נוכחות ישראלית במשקיעים מעולמות הספורט והבידור, אמריקה מציגה רפורמה בכדורגל, כדורגל הנשים בארה"ב מתרחב ובהודו הקריקט שובר שיאים נוספים

אפקט רונלדו על זכויות השידור של הליגה בסעודיה
סביר להניח שאם תזפזפו בין ערוצי ספורט שונים ברחבי העולם, הסיכוי שתתקלו בשידור של משחק כדורגל של ליגת הכדורגל הסעודית די נמוך. כל זה משתנה עם הגעתו של כריסטיאנו רונלדו לליגה. בפורטוגל, מולדתו של רונלדו, רשת Sport TV כבר הגיעה לסיכום על זכויות שידור לכל משחקי אל נאסר, באיטליה רשת Sportitalia רכשה זכויות שידור לכל משחקי הליגה ואף תספק חווית שידור עם מצלמת רונלדו שתתעד את הפורטוגלי באימוני הקבוצה ומאחורי הקלעים. זכויות שידור לליגה הסעודית נמכרו גם בצרפת, גרמניה, אוסטריה, שוויץ ויוון. מכירת זכויות השידור מתבצעת בתיווך סוכנות הענק IMG.
עידן עופר מצטרף לקבוצת משקיעים רחבה בעולמות הספורט והבידור
קבוצת ההשקעות Courtside Ventures המשקיעה בחברות מתחומי הספורט, בידור, לייפסטייל וגיימינג מגייסת 100 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי בין המשקיעים הרבים ניתן למצוא את עידן עופר. את קורטסייד מגבים בכירים מאוד בעולם הספורט וברשימה נכללים גם שחקן העבר שאקיל אוניל, בעלי קבוצות ה-NBA אטלנטה הוקס, קליבלנד קאבלירס, פילדלפיה 76, לצד אנשי עסקים מתאגידים בולטים בארה"ב. קבוצת ההשקעות הושקה ב-2016 והשקיעה במעל ל-80 חברות ב-8 מדינות ובין ההשקעות המוצלחות ניתן למצוא את אתר האתלטיק, פלטפורמת StockX, אפליקציית האימונים Freeletics ועוד.
שיתוף פעולה אסטרטגי בין התאחדויות הכדורגל הגדולות באמריקה
Concacaf, ההתאחדות לכדורגל של צפון ומרכז אמריקה ו-CONMEBOL, ההתאחדות לכדורגל של דרום אמריקה חתמו של שיתוף פעולה אסטרטגי שיוביל לשינוי משמעותי במבנה התחרויות שמארגנת כל התאחדות. טורניר הקופה אמריקה המפורסם ישוחק לראשונה בארה"ב ויכלול שש נבחרות אורחות מהתאחדות זו וטורניר הגולד קאפ לנשים בשנת 2024 יכלול ארבע נבחרות אורחות מטעם קונמבול. והדובדבן שבקצפת, תושק תחרות חדשה שתורכב מקבוצות הגברים המובילות מרחבי יבשת אמריקה. האם מדובר בחזרה גנרלית למונדיאל 2026 ו-2030?
ממשיכה לצמוח: ליגת הכדורגל נשים בארה"ב מוסיפה קבוצות
ע"פ דיווחים שונים בארה"ב ליגת ה-NWSL צפויה להודיע על הרחבת הליגה בשלוש קבוצות נוספות. הערים המובילות להוספת קבוצה הן יוטה, סן פרנסיסקו ובוסטון. יוטה ובוסטון צפויות להיכנס לפעילות החל משנת 2024 בעוד שסן פרנסיסקו תתווסף במועד מאוחר יותר. כיוון שליגות הספורט בארה"ב מתבססות על מודל זכיינות כל קבוצה חדשה נדרשת לשלם עלות כניסה וסכום זה מוערך ב-50 מיליון דולר עבור בוסטון וסן פרנסיסקו. מנגד, עלות הכניסה של יוטה נמוכה משמעותית ומוערכת בשווי של 2-5 מיליון דולר בזכות הסכם קודם שהבטיח את סכום זה. מאמצי הצמיחה של הליגה מגיעים לאחר שנה סוערת בה לצד פופולריות גוברת נחשפו שערוריות הטרדה מינית.
ענף הקריקט ממשיך לשבור שיאים עסקיים
לאחר שבשנת 2022 ענף הקריקט בהודו היה אחראי לעסקת זכויות השידור הגדולה ביותר, נראה שבשנת 2023 נשמע עוד ועוד על עסקאות משמעותיות בענף במדינה. ההתאחדות לקריקט ההודית מארגנת את תחרות ה-T20 לנשים במדינה ובהודעה רשמית נמסר כי היא הצליחה למכור בעלות על חמש קבוצות בשווי שיא של 572 מיליון דולר.